دسته‌بندی نشده

علل اصلی سوزش سمت چپ شکم چیست ؟

سوزش سمت چپ شکم

سوزش سمت چپ شکم : یکی از بیماری های بسیار دردناکی که بدون توجه به سن افراد به سراغ آن ها می رود سوزش سمت چپ شکم می باشد، این سوزش بسیار دردناک می باشد و تحمل آن در بعضی اوقات غیر ممکن است.

برای این که بتوانید این سوزش را درمان کنید بهتر است در ابتدا با عواملی که باعث سوزش سمت چپ شکم می شوند آشنا شوید و بعد از آن با راه حل آن آشنا شوید. در برخی اوقات عواملی که باعث این سوزش می شوند قابل درمان در خانه هستند و گاهی نیز نیاز به مراجعه به پزشک می باشد.

التهاب طحال یکی از علل سوزش سمت چپ شکم

التهاب طحال یکی از بیماری هایی است که می تواند باعث ایجاد سوزش سمت چپ شکم شود این درد نیاز به درمان چندانی ندارد و به سادگی بعد از کمی استراحت از بین می رود و جای هیچ گونه نگرانی را باقی نمی گذارد. معمولا عواملی که باعث ایجاد التهاب در طحال شما می شوند عبارت اند از پیاده روی مداوم به مدت طولانی، دویدن به مدت طولانی و سایر فعالیت های فیزیکی که فشار زیادی رو بر روی شکم شما ایجاد می کنند.

نوشته های مشابه

سوزش سمت چپ شکم

وجود گاز در روده بزرگ عامل دیگر سوزش سمت چپ شکم

اگر مدتی دراز بکشید گازهای زیادی در خم روده بزرگ و در نزدیکی در قسمت طهال شما جمع می شوند که می تواند یک سوزش بسیار دردناک را برای شما ایجاد کند، این سوزش معمولا در قسمت سمت چپ شکم شما می باشد و در صورتی که برای مدت طولانی طول بکشد به این معنی است که گاز به مدت زیادی در این قسمت جمع شده است که در این صورت حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

از علائمی که این بیماری برای شما دارد می توان به منبسط شدن قسمت بالایی شکم اشاره کرد که بسیار حساس شده است و در صورتی که آن را لمس کنید ممکن است اذیت شوید، در صورتی که به قسمت بالایی شکم خود ضربه وارد کنید صدایی شبیه به صدای طبل را می شنوید،

در صورتی که بخواهید نیم تنه بالایی خود را بچرخانید درد وحشتناکی را در قسمت سمت چپ شکم خود احساس می کنید و در صورتی که بنشینید این درد چندین برابر می شود. یبوست و اسهال شدید و همین طور گرفتگی عضلات مربوط به شکم نیز از دیگر علائمی است که این بیماری برای شما در بر دارد.

مسمومیت غذایی عامل دیگر سوزش سمت چپ شکم

علاوه بر بیماری های گفته شده مسمومیت غذایی نیز می تواند باعث ایجاد سوزش دردناک در قسمت سمت چپ شکم شود. روده یکی از عضو های بدن می باشد که در صورتی که مواد غذایی خاصی به آن برسد به شدت تحریک می شود می توانید باعث سوزش در سمت چپ شکم شود.

جذب لاکتوز برای کسانی که تحمل جذب لاکتوز را ندارند می تواند بسیار دردناک باشد، کسانی که بیماری سلیاک دارند در صورتی که مواد غذایی دارای گلوتن را مصرف کنند دچار سوزش سمت چپ شکم می شوند، برخی افراد دچار سوء جذب فروکتوز می باشند این افراد در صورتی که از مواد غذایی که دارای فروکتوز و سوربیتول هستند استفاده کنند دچار سوزش بسیار شدیدی در قسمت سمت چپ شکم خود می شوند.

بنابراین اگر دچار بیماری هستید که نباید غذای خاصی را مصرف کنید حتما این امر را در نظر داشته باشید تا دچار سوزش سمت چپ شکم نشوید.

بیشتر بخوانید :

علت درد در ناحیه چپ شکم چیست؟

علت و درمان دل درد در صبح

درد شکم در دوران بارداری نشانه ی چیست؟

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

وحید محقق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا