دسته‌بندی نشده

عدم همکاری ایسر با اینتل در زمینه موبایل

عدم همکاری ایسر با اینتل در زمینه موبایل

عدم ادامه همکاری ایسر با اینتل در زمینه موبایل:

بر خلاف همکاری شرکت ایسر و اینتل در تولید تلفن‌های 3G این شرکت، ایسر اعلام کرد که برای ساخت دستگاه‌های 4G خود تصمیمی برای همکاری با اینتل ندارد.

به جای آن شرکت ایسر قرار است از پردازنده های شرکت کوآلکام ومدیاتک برای گوشی های آینده خود استفاده کند.

پیش‌بینی می‌شود این گوشی‌ها در سه ماهه‌ی بعدی به بازار فروش تایوان وارد شوند.
شرکت ایسر برای تولید اسمارت‌فون های سری ZenFone خود با اینتل قرارداد بسته است، اما شرکت ایسر دلیلی برای عدم همکاری با اینتل بیان نکرده است..
چیپ Merrifield Atom اینتل که قرار است به زودی عرضه شود، از سیستم ارتباطی LTE پشتیبانی می‌کند، اما از سیستم رادیویی مستقل و جدا برای استفاده از این سیستم استفاده می‌کند، با این حال چیپ‌های کوآلکام از یک پکیج واحد و جامع برای استفاده از این سیستم بهره می‌برد؛ این یک برتری بزرگ نسبت به اینتل است چون امسال سیستم LTE در تایوان راه‌اندازی می‌شود و ایسر به خوبی از ویژگی مثبت کوآلکام در این زمینه باخبراست. جیپ‌های یکپارچه اینتل قرار است تا پایان سال جاری وارد بازار شود.
اینتل در دنیای کامپیوترهای شخصی پیشتاز رقابت در پردازنده‌های پرقدرت بوده و مدتی بعد نیز به دنیای پردازنده‌های تلفن همراه وارد شد. اما این شرکت توان رقابت با پردازنده‌های پرقدرت شرکت‌های کوآلکام و اپل که مبتنی بر چیپ‌های ARM هستند را ندارد و به همین دلیل اینتل تبدیل به بازنده‌ی این رقابت شده است.

منبع:cnet

مترجم:محمدهدایتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا