دسته‌بندی نشده

طعم جینسینگ چگونه است ؟ مزه جینسینگ را با هم بررسی کنیم !

جینسینگ چه مزه ای است؟

جینسینگ، گیاه دارویی با تاریخچه‌ مصرف چند هزار ساله است. شهرت اصلی جینسینگ به خاطر طیف وسیعی از فوایدی است که برای سلامتی دارد.
در حالی که خواص درمانی آن به خوبی برای همگی ثابت شده است، طعم جینسینگ برای بسیاری همچنان یک راز باقی مانده است.

مشخصات طعم جینسینگ:

همانطور که خود جینسینگ، گیاهی با ویژگی‌هایی منحصر به فرد است، طعم جینسینگ نیز نسبت به سایر گیاهان دارویی متفاوت است. طعمی که مشابهش را در هیچ جای دیگری نمی‌توانید احساس کنید. طعم جینسینگ را می‌توان ترکیبی از نت‌های خاکی، تلخ و کمی شیرین توصیف کرد.
البته که طعم آن بسته به گونه، شرایط رشد و روش‌های آماده سازی می‌تواند متفاوت باشد. ترکیبات اصلی موجود در جینسینگ (جین سنوزیدها) مسئول طعم و مزه جینسینگ هستند.

مزه جینسینگ

طعم خاکی: نت‌های خاکی موجود در جینسینگ یادآور کف جنگل یا بوی خاکی است که به تازگی با بارش باران خیس و نم شده است. این خاکی بودن یک احساس عمیق و نزدیکی را برای ما بوجود می‌آورد. علت این نزدیکی چیست؟ علت اینجاست که ما معتقدیم که از خاک آفریده شده‌ایم و به‌همین خاطر نزدیکی خاصی را هنگام استشمام و خوردن ریشه جینسینگ احساس می‌کنیم. بی دلیل نیست که جینسینگ را ریشه انسان می‌نامند.

تلخی: جینسینگ تلخی قابل توجهی دارد که می‌تواند از نظر شدت متفاوت باشد. طعم تلخ آن را می‌توان به وجود جین سنوزیدها و سایر مواد شیمیایی گیاهی نسبت داد. در حالی که برخی ممکن است تلخی آن را کمی چالش برانگیز بدانند، این ویژگی جینسینگ، تعیین کننده کیفیت و مرغوبیت جینسینگ است.

شیرینی لطیف: با وجود طعم خاکی و تلخ، طعم جینسینگ شیرینی نرمی و لطافت خاصی را به جینسینگ بخشیده است. این شیرینی، یک شیرینی طبیعی و ملایم است. این شیرینی‌ بسیار ملایم، و تضاد دلپذیری را به طعم کلی جینسینگ افزوده است.

برای اینکه از طعم و مزه بی‌نظیر جینسینگ لذت کافی را ببرید، در اینجا چند نکته را ذکر می‌کنیم.

با انواع ملایم‌تر شروع کنید: اگر قرار است برای اولین بار جینسینگ را مصرف کنید، بهتر است از انواع ملایم‌تر که به‌خاطر طعم‌های متعادل‌شان معروف هستند؛ شروع کنید. جینسنگ آمریکایی (Panax quinquefolius) معمولاً در مقایسه با جینسینگ آسیایی (Panax ginseng) دارای طعم کمی شیرین‌تری است.

روش‌های مخلتف مصرف جینسینگ را تست کنید: روش‌های مختلف مصرف جینسینگ را امتحان کنید تا بهترین روش را برای خودتان پیدا کنید. زمان دم کردن چای جینسینگ را تنظیم کنید، دستورالعمل‌های آشپزی مختلف را تست کنید. همچنین می‌توانید از ترکیب جینسینگ با سایر گیاهان دارویی استفاده کنید.

جینسینگ چه مزه ایه ؟

دوز مصرف جینسینگ را به تدریج افزایش دهید: اگر طعم جینسینگ در ابتدا کمی برایتان جدید و نا آشناست است، سعی کنید به تدریج دوز مصرف خود را افزایش دهید. ابتدا با مقادیر کم شروع کنید و به تدریج جینسینگ را در رژیم غذایی خود بگنجانید. با گذشت زمان، جوانه‌های چشایی شما ممکن است بیشتر به طعم آن عادت کنند و به شما این امکان را می‌دهد تا طعم‌ و مزه منحصر به فرد آن را کاملا درک کنید.

با سایر مواد ترکیب کنید: برای پوشاندن تلخی یا افزایش شیرینی جینسینگ، آن را با سایر مواد ترکیب کنید. افزودن یک شیرین کننده طبیعی مانند عسل (جینسینگ و عسل) یا ترکیب جینسینگ با گیاهان معطر مانند نعناع یا زنجبیل می‌تواند به تعادل طعم آن کمک کند.
در جدول زیر در مورد طعم و مزه هر یک از انواع جینسینگ، توضیح داده شده است.

حتماً بخوانید:

در جدول زیر در مورد طعم و مزه هر یک از انواع جینسینگ، توضیح داده شده است.

نام رنگ ضخامت ریشه مزه
جینسنگ آمریکایی (Panax quinquefolius) قهوه‌ای روشن نازک و سیم مانند کمی تلخ مزه
جینسینگ کره‌ای (Panax ginseng) زرد روشن ضخیم‌تر از جینسینگ آمریکایی شیرین و کمی تلخ
جینسینگ سیبری (Eleutherococcus senticosus) قرمز مایل به قهوه‌ای نازکتر از جینسنگ آمریکایی و کره‌ای مزه کمی تلخ
جینسینگ قرمز (red ginseng) قرمز مایل به قهوه‌ای ضخیم‌تر از جینسینگ کره‌ای شیرین و کمی تلخ
جینسینگ سفید (white ginseng) زرد کم رنگ نازک‌تر از جینسینگ قرمز شیرین و کمی تلخ

منبع : شمس گلویال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا