دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کیک فنجانی هندوانه ای مخصوص شب یلدا

آموزش تهیه کیک فنجانی هندوانه ای برای شب یلدا

اگر به دنبال ایده ای خاص و راحت برای شب یلدا هستید، می توانید کیک فنجانی هندوانه ای درست کنید. این کیک ها تک نفره بوده و با ظاهر زیبایی که دارند، می توانند زیبایی خاصی به سفره شب یلدای شما هدیه کنند.

طرز تهیه کیک فنجانی هندوانه ای

کیک فنجانی هندوانه ای بدون فر

روش تهیه کیک فنجانی هندوانه ای

مواد لازم جهت تهیه کیک فنجانی هندوانه ای:

  • آرد یک پیمانه + نصف
  • شکر نصف پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • گلاب یا شیر یا آب ۱۰ قاشق غذاخوری (یک سوم پیمانه)
  • روغن مایع ۶ قاشق غذاخوری (یک چهارم پیمانه)
  • بکینگ پودر دو قاشق چایخوری
  • وانیل یک چهارم قاشق مرباخوری

کاپ کیک یلدایی

کیک فنجونی هندوانه ای برای شب یلدا

طرز تهیه کیک فنجانی هندوانه ای:

1. آرد، وانیل، بکینگ پودر را با هم الک بعد شکر را اضافه کنید. تخم مرغ را به مواد اضافه کرده با چنگال یا همزن دستی هم بزنید. شیر و روغن را به مواد اضافه کرده هم بزنید تا زمانیکه مواد خوب با هم مخلوط شود.

2. مواد را به سه قسمت تقسیم‌ کنید یکی ساده باشد از همه کمتر یکی برای سبز (رنگ خوراکی سبز بزنید) یکی هم صورتی یا قرمز بزنید. فنجان ها را چرب کرده، اول لایه سبز را بریزید ته فنجان، بعد روی آن سفید و در آخر قرمز.

حتماً بخوانید:

3. فنجان ها را درون یک قابلمه بچینید و در داخل قابلمه آب جوش بریزید تا حدی که ارتفاع آب تا نصف بلندی فنجان ها باشد. قابلمه را روی شعله اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا آب داخل قابلمه به نقطه جوش برسد (بدون در).

4. دور درب قابلمه را با یک دستمال (دمکنی) بپوشانید. شعله اجاق را کم کنید و 15 تا بیست دقیقه زمان برای پخت زمان دهید و سپس از روی حرارت بردارید، 10 دقیقه به همین حالت کیک ها را استراحت دهید.

5. بعد از 10 دقیقه استراحت میتوانید در قابلمه را برداشته و کیک ها را از داخل فنجان ها در آورید و یا همانطور با فنجان سرو کنید خیلی راحت کیک جدا میشه فقط دورش را با چاقو آزاد کنید.

6. برای تزیین هسته های هندوانه از شکلات اشکی استفاده کنید تا کیک گرم است روی آن شکلات ها را بچینید تا بعد از سرد شدن، روی کیک ها فیکس شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا