دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کیک بهارنارنج پرتقالی خوشمزه

طرز تهیه کیک بهارنارنج پرتقالی خوشمزه

طرز تهیه کیک بهارنارنج پرتقالی خوشمزه

بهار كه مي‌آيد بوي بهارنارنج همه را سرمست مي‌كند، البته اين سرمستي مي‌تواند ادامه دار باشد؛ اگر شما از عرق اين گل خوشبو در نوشيدني‌ها و حتي دسرهاي فصلتان هم استفاده كنيد.

مواد لازم کیک بهارنارنج و پرتقال:

آرد 150 گرم
شکر 150 گرم
بيكينگ پودر 2 قاشق چایخوری
آب پرتقال 1 پيمانه
پوست پرتقال رنده شده 2 قاشق چایخوری
پوست لیمو رنده شده 1 قاشق چایخوری
عرق بهارنارنج 4 /1 پيمانه
وانیل 2 /1 قاشق چایخوری
تخم مرغ 6 عدد
كره 100 گرم

طرز تهیه کیک بهارنارنج و پرتقال :

تخم‌مرغ ها را بشكنيد، زرده و سفيده آنها را جدا كنيد و هر كدام را در كاسه ای بريزيد. به كاسه زرده‌ها شكر اضافه كنيد و مخلوط را با همزن بزنيد تا كرم رنگ و كشدار شود.حالا وانيل و بيكينگ پودر را به زرده‌ها افزوده و هم بزنيد. در آخر كره را حرارت دهيد تا آب شود، سپس به زرده‌‌ها اضافه كرده و همه مواد را با هم مخلوط كنيد.

سفيده را هم با همزن برقی هم بزنيد تا خوب پف كند. وقتي سفيده‌ها خوب پف‌دار و سفيدرنگ شدند مخلوط زرده را به آن اضافه كرده و با ليسک مخلوط كنيد.حالا نوبت اضافه كردن مايعات است. آنها را كه به مواد کیک اضافه كرديد، پوست ليمو و پرتقال رنده شده را هم به مواد بيفزاييد و خوب هم بزنيد.

فر را با درجه 175 درجه سانتي‌گراد گرم کنید، سپس آرد را كم‌كم به مايه كيك اضافه كنيد و با ليسك مخلوط كنيد.قالب را چرب كرده و كمي آرد به ته و ديواره‌ها بپاشيد.که کیک به قالب نچسبد مايه كيك را در قالب ريخته و در فر بگذاريد. بعد از نيم ساعت تا 45 دقيقه كه كيك پخت و رويه آن طلايی رنگ شد، قالب را بيرون آوريد تا از حرارت بيفتد، سپس آن را در ظرف مورد نظر گذاشته ، سرو كنيد.

● جوانان هم این مشکل را دارند

بی اختیاری ادراری یعنی این که ناخودآگاه از بدن فرد ادرار خارج می شود. این مسئله به خصوص در زمان خنده، سرفه، تشنج یا ورزش کردن اتفاق می افتد. در اکثر موارد فرد قبل از این که به دستشویی برسد خود را خیس کرده است.در بین زنان و دختران جوان، عموما بی اختیاری ادراری به دلیل صدمات و مشکلات ناشی از ورزش است.

درواقع آمار نشان می دهد، در مدارس و دانشگاه ها ۲۰درصد خانم های عضو تیم های مختلف ورزشی دچار این مشکل هستند، این مسئله به خصوص در زمان ورزش کردن ورزشکاران رشته های دوومیدانی، ژیمناستیک و چتربازی رخ می دهد.در این ورزش ها فرد با نیرویی زیاد پاهایش را به زمین می کوبدیا پاهایش به زمین کوبیده می شود و این می تواند به عضلات لگن و بافت های محافظ مثانه فشار وارد کند که باعث بی اختیاری ادراری می شود جالب است

که مشکل بی اختیاری ادراری هم مثل دیدچشم، مسئله ای است که تاحدودی ارثی است. بی اختیاری ادراری، هم در زنان و هم در مردان در هر سنی رخ می دهد، اما شیوع آن در زنان ۲ برابر مردان است. در زنان بالارفتن سن و بچه دار شدن، احتمال این مسئله را افزایش می دهد. در مورد سن این مسئله ناشی از کاهش استروژن است که قدرت عضلات را کاهش می دهد.

● این یک مشکل دائمی است؟

به عنوان یک زن جوان، اگر دچار این مشکل شدید فکر نکنید که این مسئله تا آخرعمر گریبان شما را می گیرد. برای مثال بی اختیاری در مقطع بارداری یا پس از آن در بسیاری از زنان دیده می شود و حالت گذرا هم دارد. این حالت با انجام ورزش های موسوم به ورزش های لگن بهبود نسبی می یابد.بی اختیاری ادراری ناشی از عفونت مثانه هم در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد و با درمان عفونت بهبود خواهد یافت.

حتی اگر این مشکل خودبه خود خوب نشد با انجام تمرینات، تغییرات در شیوه زندگی، درمان دارویی و در صورت نیاز جراحی های کوچک برطرف خواهد شد.اصلی ترین علت های بی اختیاری ادراری عبارتند از: عفونت دستگاه ادراری، ضعیف شدن عضلات لگن ناشی از بارداری یا زایمان، جراحی های لگن، برخی داروها، سرفه های مزمن، دیابت و در گاهی موارد بلند کردن وزنه های سنگین.

● چه زمانی به پزشک خودتان مراجعه کنید؟

اگر دچار مشکل بی اختیاری هستید حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما سوالات زیادی خواهد پرسید تا متوجه شود مشکل شما به چه چیزهایی ارتباط دارد. سابقه خانوادگی شما، سابقه بیماری های قلبی، داروهایی که مصرف می کنید و تعداد فرزندان شما در راه تشخیص به پزشک شما کمک خواهد کرد. پزشک تان قطعا شما را معاینه خواهد کرد و برای تان آزمایش می نویسد.

تعیین حجم مثانه و اندازه گیری میزان ادرار در مثانه پس از تخلیه آن از آزمایش های مهم است. تجزیه ادرار، انجام سونوگرافی تشخیصی و سیستوسکوپی که در آن توسط یک آندوسکوپ یک دوربین بسیار کوچک به داخل مجرای ادراری و مثانه فرستاده می شود تا داخل آن ها معاینه شود از سایر روش های تشخیصی است.

● جراحی یا دارو؟

شیوه های دیگر، به جز ورزش هم برای بهبود این حالت مورد استفاده قرار می گیرند، برای مثال تحریک الکتریکی عضلات لگن یا E.M.S که نتایج بسیار خوبی هم داشته است یا شیوه موسوم به بیوفیزیک یا درمان های دارویی که برخی از آن ها باعث کمتر شدن انقباض مثانه می شوند و بعضی دیگر قدرت عضله ها را بیشتر می کنند، اگر همه این شیوه ها جواب نداد آن وقت ممکن است برای شما درمان با جراحی درنظر گرفته شود که البته عمل های جراحی کوچک است و با پاسخ بسیار خوبی همراه بوده است.

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا