دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کرم هات چاکلت به روشی ساده و کاربردی

روش تهیه کرم هات چاکلت

کرم هات چاکلت دسری خوشمزه برای دوست داران کاکائو و شکلات است. هات چاکلت نوشیدنی غلیظ و به رنگ قهوه ای سوخته است. در این نوشیدنی فقط باید از پودر کاکائو استفاده شود. و هرچه رنگ پودر کاکائو تیره تر، و بوی آن خوشایندتر باشد، هات چاکلت طعم واقعی تری خواهد داشت.

این دسر دارای طعم قوی شکلات با حالتی خامه ای است که خوردن آن در فصول سرد سال بسیار لذت بخش است. در این مقاله طرز تهیه کرم هات چاکلت را به شما آموزش خواهیم داد.

 کرم هات چاکلت

نوشته های مشابه

مواد لازم برای کرم هات چاکلت

شیر ۳ لیوان
پودر هات چاکلت ۲ بسته
پودر کاکائو ۱ قاشق غذا خوری
پودر ژلاتین ۴ قاشق غذا خوری
شکر ۳-۴ قاشق غذا خوری
آب سرد ۳/۴ پیمانه
خامه‏ ۱/۲ پاکت

 طرز تهیه کرم هات چاکلت

طرز تهیه کرم هات چاکلت

ژلاتین را روی آب سرد پاشیده تا کمی پف کنه بعد روی بخار آبجوش ( روش بن ماری ) میذاریم تا حل بشود. هات چاکلت و پودر کاکائو را با شیر روی حرارت میگذاریم تا کاملا حل و مخلوط بشوند. بعد شکر را اضافه کرده و هم میزنیم تا حل بشود.

حتماً بخوانید:

سپس شعله را خاموش کرده و ژلاتین حل شده را به مایه اضافه کرده و هم میزنیم تا یک دست بشود.

بعد میگذاریم خنک شود، وقتی خنک شد مقداری از ان را روی خامه میریزیم و با چنگال همزده تا یک دست بشود. سپس مابقی مایه را به خامه اضافه کرده و هم میزنیم .

 کرم هات چاکلت خانگی

بعد به قالب منتقل می کنیم و می گذاریم در یخچال. برای در آوردنش از قالب ، اول با نوک چاقو به اندازه نیم سانت دور تا دور دسر را از قالب ازاد کنید.

برای قالبهای سیلیکونی خیلی راحت دسر خودش را ول میکند و نیازی نیست قالب را در آب گرم بگذارید. بعد هم ظرف سرو را کمی خیس کنید و دسر را در ان برگردانید درمیاید. اگر حس کردید دسر آزاد نشده، چند ثانیه بگذاریدش در آب ولرم تا خودش را ول کند. زیاد در آب نگذارید که دسر شل میشود.

بازم ظرف سرو را خیس کنید و دسر را در داخل ان برگردانید. علت خیس کردن ظرف سرو این است که اگر دسر وسط ظرف قرار نگرفت، بتوانید خیلی راحت با دست جابجاش کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا