دسته‌بندی نشده

طرز تهیه مارمالاد ازگیل خوشمزه و خوش رنگ

طرز تهیه مارمالاد ازگیل

ازگیل میوه‌ای به اندازه گردو است. دارای طبیعت سرد و خشک بوده و بسیار مقوی و لذیذ است. این میوه دارای ویتامین‌های ضروری و املاح برای بدن بوده و هر صد گرم آن، حدود ۴۳ کالری انرژی در خود دارد. مارمالاد خوش‌رنگ ازگیل یکی از خوشمزه‌ترین فرآوری‌های این میوه است و درست کردن آن خالی از لطف نیست. بدون شک اگر تمام مراحل را به درستی انجام دهید، در آخر یک مارمالاد عالی و خوش‌طعم از ازگیل خواهید داشت.

مارمالاد به عنوان یک خوراکی و دسر خوشمزه میوه‌ای به همراه نان تست، خامه و کره سر میز صبحانه یا عصرانه سرو می‌شود. همچنین از مارمالاد که از انواع میوه‌ها تهیه می‌شود، در شیرینی‌پزی هم استفاده می‌کنند. برای تهیه این محصول میوه، از شکر و میوه مورد نظر استفاده شده و برای ژله‌ای شدن مارمالاد از پودر آگار و یا ژلاتین استفاده می‌کنند.

ازگیل میوه‌ای خوشمزه و خوشرنگ است که برای تهیه ژله، مربا و مارمالاد بسیار مناسب است. با ما همراه باشید تا طرز تهیه مارمالاد ازگیل را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
ازگیل ژاپنی ۲ کیلو
شکر ۵۰۰ تا ۸۰۰ گرم
آب ۸۰۰ گرم
رنده پوست لیمو ترش ۲ قاشق چای‌خوری
اسانس وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
آبلیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین پودر ژلاتین
آب سرد ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مارمالاد ازگیل

دستور پخت مارمالاد ازگیل

مرحله اول
برای طرز تهیه مارمالاد ازگیل خوشمزه ابتدا ازگیل‌ها را آماده می‌کنیم، برای این منظور ازگیل‌ها را به خوبی شسته و از هسته جدا می‌کنیم. سپس ازگیل‌ها را داخل دستگاه خرد کن، کاملاً ریز می‌کنیم. برای اینکه این میوه به خوبی پوره و نرم شود، بهتر است از ازگیل‌های رسیده‌تر استفاده کنید.

مرحله دوم
سپس ازگیل‌های خرد شده را درون یک قابلمه می‌ریزیم. به ازگیل آب، رنده پوست لیمو، آبلیمو و شکر را اضافه کرده و روی شعله گاز با شعله متوسط زمان می‌دهیم تا خوب بپزد. اجازه می‌دهیم میوه ازگیل کاملاً نرم و شیره مارمالاد آن غلیظ شود. در این مرحله توجه داشته باشید اگر میوه در زمان پخت نرم نشده بود، به میزان کافی آب جوش اضافه کنید تا ازگیل‌های خرد شده کاملاً پخته و نرم شود.

مرحله سوم
در این مرحله ژلاتین را در آب سرد ریخته و بر روی بخار آب قرار می‌دهیم تا رنگ آن شفاف شود. همچنین می‌توانید آن را یک دقیقه درون مایکروفر قرار دهید.

مرحله چهارم
زمانی که میوه ازگیل کاملاً نرم شد، اسانس و ژلاتین را به آن اضافه می‌کنیم. سپس با دستگاه پوره، مارمالاد ازگیل را هم زده و کاملاً پوره می‌کنیم. پس از آن ده دقیقه زمان می‌دهیم تا بپزد.

مرحله پنجم
هنگامی که شهد مارمالاد غلیظ شد، آن را از روی حرارت برمی‌داریم. بر روی قابلمه پارچه‌ای انداخته و درب آن را کج می‌گذاریم تا خنک شود. پس از اینکه خنک شد، مارمالاد شما آماده است. دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید مارمالاد شما عطر و طعم خوبی داشته باشد، می‌توانید از ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری هل استفاده کنید.

دستور پخت مارمالاد ازگیل

ازگیلی که برای تهیه مارمالاد مورد استفاده قرار می‌دهید، باید کاملاً رسیده و نرم باشد.

آگار چیست؟

آگار که به شکل قطعات شفاف یا پودری سفید رنگ مایل به خاکستری در بازار موجود است، از عصاره خشک یک مدل جلبک قرمز تهیه شده و هیچ بو و مزه‌ای ندارد. برای اینکه بتوانید از این ماده استفاده کنید، باید آن را در آب جوش حل کنید. در مرحله پایانی پخت ازگیل، برای خوش طعم شدن آن می‌توانید به دلخواه کمی دارچین و یا وانیل اضافه کنید.

با خواص ازگیل تازه آشنا شوید !

میوه ازگیل خواص درمانی زیادی دارد. این میوه می‌تواند سبب بهبود عضلات شده و به دلیل داشتن آهن به سلامت مغز کمک می‌کند. آهن موجود در ازگیل باعث تشکیل هموگلوبین شده و این مورد جزو خواص مهم میوه ازگیل است. این میوه کالری کمی داشته و دارای فیبر است. به همین دلیل چربی را آهسته جذب می‌کند و در کاهش وزن موثر است. مارمالاد ازگیل یکی از خوشمزه‌ترین فرآورده‌های این میوه است.

در دوران بارداری، مصرف ازگیل سبب افزایش رشد جنین می‌شود زیرا دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است. همان‌طور که اشاره شد ازگیل سرشار از آهن است به همین دلیل کم‌خونی زمان بارداری را کاهش می‌دهد. از مزایای دیگر این میوه پر خاصیت می‌توان به جلوگیری از ریزش مو، افزایش سلامت پوست، ضد سرطان، مفید برای چشم، درمان پوکی استخوان، درمان بی‌خوابی و… اشاره کرد.

separator line

منبع : چی شی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا