دسته‌بندی نشده

طرز تهیه سیب زمینی و پنیر به سبک رستورانی

دستور تهیه سیب زمینی و پنیر

سیب زمینی و پنیر به روش های مختلفی تهیه می شود و این روش ها به مواد اولیه آن بستگی دارد. برخی آن را با سیب زمینی سرخ کرده درست می کنند، برخی با سیب زمینی آبپز.

همچنین برخی افراد آن را با قارچ و کالباس درست می کنند و برخی افراد هیچ مواد دیگری جز سیب زمینی و پنیر بکار نمی برند. اگر به دنبال دستور پخت سیب زمینی و پنیر رستورانی هستید، این مطلب را از دست ندهید.

شما عزیزان می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی در منزل درست کنید و به عنوان میان وعده میل کنید.

سیب زمینی پنیری

روش پخت سیب زمینی با قارچ و پنیر

طرز تهیه سیب زمینی و پنیر رستورانی

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی و پنیر:

  • ۲ عدد سیب زمینی
  • ۲۰۰ گرم قارچ
  • ۱۰۰ گرم کالباس
  • ۱۰ الی ۲۰ گرم کره
  • ۱ قاشق چایخوری پودر پاپریکا
  • ۱/۲ قاشق چایخوری پودر آویشن
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک و زرچوبه به مقدار لازم

سیب زمینی با پنیر

طرز تهیه سیب زمینی پنیری رستورانی

مراحل تهیه سیب زمینی با پنیر:

وقتی می خواهید قارچ را در تهیه فست فود مثل پیتزا، سیب زمینی و پنیر و … بکار ببرید، بهتر است قبل از استفاده آن را تفت دهید. در تهیه سیب زمینی و پنیر نیز باید ابتدا قارچ ها را به شکل حلقه ای برش دهید و سپس مقداری کره داخل ماهیتابه بریزید.

اجازه دهید تا کره ذوب شود، حالا قارچ های خرد شده را درون ماهیتابه بریزید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. هنگامی که قارچ ها آب انداختند، حرارت را زیاد کنید تا آب قارچ ها تبخیر شوند.

قارچ ها را تفت دهید تا زمانی که سرخ شوند. حالا ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. در این مرحله از طرز تهیه سیب زمینی پنیری، سیب زمینی ها را به شکل خلالی برش دهید و آن ها را درون یک ظرف آب بریزید تا نشاسته اضافی آن ها از بین برود.

این کار باعث می شود تا هنگام سرخ کردن سیب زمینی ها به هم نچسبند. پس از گذشت مدتی، سیب ها را در آبکش بریزید تا آب آن ها برود، سپس در یک ماهیتابه به مقدار مورد نیاز روغن بریزید.

وقتی که خوب روغن داغ شد، سیب زمینی ها را درون ماهیتابه بریزید و کمی زردچوبه برای خوشرنگ تر شدن سیب زمینی ها، به آن اضافه کنید. سیب ها را تفت دهید تا زمانی که سرخ شوند.

پس از اینکه سیب زمینی ها سرخ شدند، آن ها را از ماهیتابه خارج کنید و روی دستمال بریزید تا روغن اضافی آن ها برود. در این مرحله از طرز تهیه سیب زمینی و پنیر، کف ظرف مورد نظرتان را چرب کنید و سیب زمینی های سرخ شده را درون ظرف بچینید.

مقدار کمی نمک روی سیب زمینی ها بپاشید. در استفاده از نمک احتیاط کنید چون در مرحله قبل به قارچ ها نمک اضافه کرده بودید. کالباس ها را به شکل دلخواه خرد کنید و روی سیب زمینی ها بچینید.

پاپریکا و آویشن نیز روی همه ی مواد بپاشید تا عطر خوبی پیدا کند، سپس قارچ های سرخ شده را روی موادتان به شکل یکنواخت پخش کنید. در آخر تمام سطح مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید.

در این مرحله از دستور پخت سیب زمینی و پنیر، فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و ظرف را به مدت 20 دقیقه الی نیم ساعت درون فر بگذارید تا پنیرها آب شوند. پس از اینکه همه ی پنیرها آب شد، به مدت 5 دقیقه گریل را روشن کنید تا پنیرها طلایی شوند.

سپس ظرف را از فر خارج کنید، برش دهید و نوش جان کنید.

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا