دسته‌بندی نشده

طرز تهیه دورو وات، خورش مرغ اتیوپیایی

خورش مرغ اتیوپیایی

دورو وات یک خورش مرغ اتیوپیایی فوق العاده معطر، تند، خوش طعم و پرخاصیت است که بیشتر برای مناسبت های خاص و گردهمایی های خانوادگی سرو می شود. از بین انواع خورش ها دورو وات محبوب ترین است. این خورش تند ترکیبی از مرغ، تخم مرغ آب پز، رب گوجه فرنگی، سیر، پیاز کاراملی و زنجبیل است.

  • زمان آماده سازی: 15دقیقه
  • زمان کل: 2ساعت 15دقیقه
مواد لازم: میزان مورد نیاز:
گوشت مرغ 1814 گرم
روغن نباتی یا هر روغن پخت و پز خوب دلخواه شما 3/4 تا 1 فنجان
پیاز قرمز متوسط 4 عدد
کره 2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی اختیاری 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ آب پز سفت 6 عدد
سیر خرد شده 2 قاشق غذاخوری
زنجبیل رنده شده 2 قاشق غذاخوری
آب 1/4 فنجان
ادویه بربر 1/2 فنجان
سرکه با 2 فنجان آب مخلوط شده تا مرغ تمیز شود 1 فنجان
نمک به میزان لازم

خورش مرغ اتیوپیایی

طرز تهیه:

مرغ را خیلی خوب تمیز و در آب و سرکه قرار دهید این روش باعث خوش طعم شدن مرغ می شود و بعد از آماده شدن برای استفاده مرغ را بشویید. همین طور تخم مرغ ها را با مقداری آب بگذارید آبپز شود و بعد پوست بگیرید و کنار بگذارید.

پیازها را نگینی خرد کنید. من دوست دارم برای صرفه جویی در وقت از غذاساز استفاده کنم. پیازها را در قابلمه ای روی حرارت ملایم تا متوسط ​​اضافه کنید. پیاز را در ابتدا کمی تفت داده و بعد روغن، سیر خرد شده، زنجبیل، نمک و ادویه بربر را با هم مخلوط و خوب هم بزنید. کبه (کره تند اتیوپی) و رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید و هم بزنید.

حتماً بخوانید:

با چاقو چند برش سطحی روی گوشت مرغ ایجاد کنید. این مرحله اختیاری است، اما اجازه می دهد تا طعم خورش در مرغ نفوذ کند. بعد گوشت مرغ را به خورش اضافه کنید و هم بزنید. آب را اضافه و با حرارت متوسط ​​به مدت 30 تا 40 دقیقه یا تا زمانیکه گوشت کاملا پخته شود آن را بپزید و هر از گاهی هم بزنید تا خورش نسوزد. به پختن ادامه می دهیم تا خورش غلیظ و مرغ پخته شود. تخم‌مرغ‌ها را هم اضافه و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر بپزد.

خورش مرغ با ادویه بربر

هنگام اضافه کردن آب به غریزه خود اعتماد کنید زیرا دورو وات بیشتر یک خورش است نه سوپ، بنابر این غذا باید غلیظ باشد. این غذا به آب بسیار کمی نیاز دارید. ضمناً توجه داشته باشید که مرغ نیز آب خود را در داخل خورش آزاد میکند. اگر می خواهید بهترین نتیجه را از این غذا بگیرید، هنگام پختن خورش عجله نکنید. به آن زمان بدهید تا به آرامی بپزد تا مرغ نرم شود.

منبع : مجله ارم بلاگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا