دسته‌بندی نشده

شیره سیب درختی چیست و چگونه تهیه می شود ؟

طرز تهیه شیره سیب درختی خانگی

شیره سیب در رفع کم خونی برای آسم و تنگی نفس و تقویت قلب و معده مفید است. افرادی که شیمیایی شده‎اند و یا به علت کهولت سن دچار تنگی نفس می‎شوند می‎توانند با استفاده مداوم از شیره سیب تا حد بسیار زیادی مشکل خود را برطرف نمایند.

برای تهیه شیره سیب درختی، ابتدا سیب ها را شسته و پوست بگیرید. سپس، آنها را به قطعات کوچک خرد کنید و در یک قابلمه بزرگ با آب بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید سیب ها بپزند و نرم شوند.

وقتی سیب ها نرم شدند، آنها را از قابلمه خارج کنید و آب سیب را از صافی رد کنید. آب سیب را دوباره در قابلمه بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید. اجازه دهید آب سیب به آرامی بجوشد و غلیظ شود.

شیره سیب درختی زمانی آماده است که غلیظ شود و به رنگ قهوه ای طلایی درآید. شیره سیب درختی را از روی حرارت بردارید و در شیشه های تمیز بریزید. شیشه ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

طرز تهیه شیره سیب

خواص شیره سیب درختی

شیره سیب درختی یک منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. این ماده سرشار از ویتامین C، پتاسیم، منیزیم و فلاونوئیدها است.

شیره سیب درختی دارای خواص متعددی برای سلامتی است، از جمله:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش التهاب
  • بهبود سلامت قلب
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • بهبود سلامت گوارش
  • شیره سیب درختی همچنین یک منبع انرژی طبیعی است و می تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند.

خواص شیره سیب درختی

نحوه استفاده از شیره سیب درختی

شیره سیب درختی را می توان به تنهایی یا به عنوان افزودنی در غذاها و نوشیدنی ها استفاده کرد. به عنوان مثال، می توان آن را روی نان تست، ماست، غلات صبحانه یا بستنی ریخت. همچنین می توان از آن برای تهیه شیرینی ها، کیک ها و نوشیدنی ها مانند شربت ها و اسموتی ها استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا