دسته‌بندی نشده

شنیده های اپلی: ۲۰۱۴، سال تغییر در نمایشگر محصولات

شنیده های اپلی: ۲۰۱۴، سال تغییر در نمایشگر محصولات

خبر تغییر در نمایشگرهای اپل

گزارش جدیدی که از وبسایت کره ای ET News رسیده، احتمالاتی را مطرح می کند که پیش از این نیز شنیده بودیم و حالا یک بار دیگر مورد اشاره قرار گرفته اند.

طبق گزارش جدید تغییرات مختلفی در نمایشگر محصولات سال آینده اپل را شاهد خواهیم بود که خلاصه و مفید، در فهرست زیر می شود به آنها اشاره کرد:

• نمایشگر آیفون های بعدی حداقل ۵ اینچ قطر خواهد داشت.

• آیپدها صاحب مدل های ارزان تر و گران تر می شوند که اندازه نمایشگرشان، بین ۷.۹ تا ۱۲.۹ اینچ خواهد بود.

• ایپد مینی رتینا را سال آینده خواهیم دید.

• نمایشگرهای OLED در iWatch و دیگر محصولات اپل استفاده خواهد شد.

• نمایشگرهای LED با مصرف انرژی بهینه تر در مکبوک ها ظاهر می شوند (IGZO).

• وابستگی اپل در تامین نمایشگر به ال جی و سامسونگ، بیش از وابستگی اش به Japan Display خواهد شد.

انتظار استفاده اپل از فناوری OLED در محصولاتی با نمایشگر بزرگ، لااقل برای سال آینده بیهوده است و تیم کوک نیز بارها آن را رد کرده. چیزی که او اساسا به آن اشاره نکرده، نوع نمایشگر -یا دیگر مشخصات- آیواچ است. بنابراین انتظار استفاده از OLED منعطف در آیواچ معقول است؛ محصولی که طبعا نیازی به بازتولید طبیعی رنگ ها ندارد چون کسی در یک نمایشگر کوچک دنبال خرید آنلاین نیست!

آیپد ۱۲.۹ اینچی فعلا افسانه است. چنانچه قرار به اضافه شدن محصولی جدید به تولیدات اپل باشد، آماده سازی خطوط تولید کارخانه ها و آموزش نیروهای جدید پیشاپیش به ما اطلاعات کافی را خواهد داد، ولی هنوز خبری نیست. بنابراین چنین محصولی حداقل ۱ تا ۲ سال با ما فاصله دارد.

قطعا سال آینده می تواند زمان خوبی برای استفاده از پنل های IGZO در محصولات اپل باشد. آیفون، آیپد و مکبوک ها نامزدهای جدی چنین تغییری هستند. به خصوص این فناوری می تواند بدون فدا کردن عمر باتری مکبوک ایر، به کمک آن بیاید تا رزولوشنش افزایش یابد. همچنین با بزرگ شدن نمایشگر ایفون، نیاز به افزایش تراکم پیکسل آن، استفاده از ایگزو را محتمل تر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا