دسته‌بندی نشده

سیلا گنچ اوغلو : بیوگرافی Sila سیلا گنچ اوغلو خواننده زن ترکیه ای

سیلا گنچ‌ اوغلو + بیوگرافی و عکس

سیلا گنچ‌اوغلو یکی از خواننده های زن جوان ترکیه ای اســـت کـــه طرفداران بسیاری دارد، او را بیشتر با سبک خاص اش در خوانندگی میشناسند. سیلا گنچ‌اوغلو Sıla Gençoğlu متولد ۱۷ ژوئن ۱۹۸۰ خواننده اهل ترکیه اســـت. وی از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بـــوده‌اســـت. او دارای سبکی منحصر به فرد در موسیقی اســـت.

separator line

بیوگرافی Sila سیلا گنچ اوغلو خواننده زن ترکیه ای

به گزارش دلگرم او کـــه از سال ۲۰۰۳ به عنوان تهیه کننده، آهنگساز، ترانه سرا و خواننده پشت صحنه با بسیاری از هنرمندان ترکیه نظیر «کنان دوگلو» (Kenan Doğulu) همکاری کرده بـــود، در سال ۲۰۰۷ اولین آلبوم خودش را به نام خودش یعنی «سیلا» روانه بازار موسیقی کرد کـــه ترانه اول آن به نام «دَن سُنرا» (Dan Sonra…) سه ماه بر جایگاه نخست محبوب ترین آهنگ های ترکیه قرار داشت و در اروپا هم به جایگاه ۷۹ رسید. ویدئوی این ترانه دوازدهمین ویدئوی دیده شده در سراسر دنیا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ بـــود.

separator line

 Sıla Gençoğlu

آلبوم «سیلا» نقش مهمی در موفقیت هنری «سیلا گنج اغلو» بازی کرد و بسیاری از جوایز هنری ملی ترکیه را نصیب او کرد، عناوینی مثل «بهترین هنرمند جدید» و «بهترین آلبوم جدید»!

از آن سال تاکنون «سیلا»، هفت آلبوم دیگر به نام های آلبوم «Shaker» (سال ۲۰۰۸) کـــه اولین آلبوم بین المللی «سیلا» بـــود و با همکاری گروه کلمبیایی «Ciclon» تهیه شد، آلبوم «İmza» (سال ۲۰۰۹)، آلبوم «Konuşmadığımız Şeyler Var» (سال ۲۰۱۰)، آلبوم «Joker» (سال ۲۰۱۲) این آلبوم نخستین آلبومی بـــود کـــه از اجرای زنده او تهیه شد، آلبوم «Vaveyla» (سال ۲۰۱۲)، آلبوم « Yeni Ay » (سال ۲۰۱۴) و آلبوم «Mürekkep» (سال ۲۰۱۶) را روانه بازار کرده اســـت.

این هنرمند «خواننده – ترانه سرا» ترکیه ای عاشق اجراهای زنده اســـت و مدتی پیش هم تور اروپایی اش را برگزار کرد و در تاریخ ۱۷ ماه مه در حالی کـــه از اجرای آخرین کنسرتش در پایتخت ترکیه بیش از یک سال می گذشت، در سالن کنسرت «O2» مجموعه فرهنگی – تفریحی «Indigo» این بار در پایتخت انگلستان به اســـتیج بازگشت.

separator line

 Sıla Gençoğlu

عکس Sila سیلا گنچ اوغلو خواننده زن ترکیه ای

موسیقی سیلا محبوبیت زیادی دارد و همین هم باعث شده اســـت کـــه در ده سال گذشته همواره یکی از اعضای ثابت در میان جدول برترین آهنگ های ترکیه ای باشد.آهنگ های شاد و دارای ضرباهنگ بالای او نظیر «Aslan Gibi»، «Engerek»، «Vaziyetle» و «Kafa and Yaz Geliyor Heyoo» همیشه مکمل جشن ها و شادی های ترکیه ای ها بـــوده و هست؛ در حالی کـــه آهنگ های عاشقانه اش نظیر «Yan Benimle»، «Yabancı» و «Zor Sevdiğimden» در زمان های عاشقی و دلتنگی مونس شب های هجران و اشتیاق شان گشته.

پنج حقیقت خواندنی درباره سیلا، یکی از بزرگترین ستاره های موسیقی پاپ ترکیه و ظهورش در آسمان شهرت و محبوبیت را برایتان آورده ایم کـــه شاید پیش از این از آنها خبر نداشتید!

separator line

سیلا جانشین ملکـــه موسیقی پاپ ترکیه «سزن آکسو» (Sezen Aksu)

صدای زیبای سیلا با ملکـــه پیشین موسیقی پاپ ترکیه، «سزن آکسو» مقایسه می شود و طرفداران و رسانه های این کشور اغلب از «سیلا» به عنوان «جانشین طبیعی» سزن یاد می کنند.این همکاری در نوشتن موسیقی متن سریال «سیلا» (Sila) (ترانه ای به نام «Töre» (سنت)) بـــود کـــه نقطه تلاقی این دو هنرمند از دو نسل مختلف ترکیه شد. سریال «سیلا» (Sila) کـــه محبوبیت بسیار یافت درباره زنی مدرن از شهر اســـتانبول اســـت کـــه با یکی از سران ثروتمند طایفه ای کُرد از جنوب شرق ترکیه ازدواج می کند و روایتگر سنت های جامعه پدرسالانه جامعه ترکیه اســـت.

 Sıla Gençoğlu

هنگامی کـــه این سریال خانوادگی هفتگی در سراسر اروپای شرقی و خاورمیانه نیز پخش شد، در حالی کـــه خواننده ترانه متن این سریال هم خود سیلا بـــود؛ محبوبیت بین المللی اش هم به سرعت افزایش یافت و هواداران خارجی اش هم در کنار هواداران هم وطنش، بیش از پیش مشتاق شنیدن صدا و ترانه های او شدند.در طول سال های اخیر «سیلا» و «سزن» همیشه رتبه اول لیست Spotify آهنگ های خواننده های زن ترکیه از نظر بیشترین تعداد شنیده شدن (تعداد Play یا دانلود) در ترکیه را بین خود رد و بدل کرده اند.

اگرچه سیلا تنها پس از یک سال تحصیل در رشته ادبیات، از دانشگاه اخراج شد اما این مسئله هیچ وقت باعث کاهش علاقه و اشتیاق او به ادبیات نشد و سال گذشته با انتشار کتاب شعرش «Anlatsam Geçer Mi» (اگر توضیح دهم، خواهد گذشت؟) این اشتیاق را نمایان کرد.

اشعار کتاب جنبه دیگری از شخصیت هنری او را نمایان کرد. بسیاری از منتقدان اذعان کردند کـــه از کیفیت بالای اولین کتاب شعر او بسیار شگفت زده و مشعوف شده اند. اشعار این کتاب به گونه ای با تم های آهنگین و احساس ترانه های او آمیخته شده اند کـــه ناخودآگاه هر کدام از هواداران آهنگ هایش به خریدنش مجاب می کند.

separator line

 Sıla Gençoğlu

اولین تک آهنگ او «Dan Sonra…» بـــود کـــه «کنان دوگلو» (Kenan Doğulu) سوپراســـتار هم در آن به ایفای نقش پرداخته بـــود. خود سیلا ترانه را نوشت و برادر بزرگتر کنان کـــه پیش از آن آهنگ های درخشان بسیاری ساخته بـــود، «اوزان دوگلو» (Ozan Doğulu) موسیقی آن را نوشت و تهیه کنندگی اش را نیز به عهده گرفت.

نتیجه ای کـــه حاصل شد، بهترین آهنگ سال ۲۰۰۷ ترکیه لقب گرفت؛ «Dan Sonra…» سه ماه تمام بر صدر جداول موسیقی ترک تکیه زد و حتی به جداول موسیقی اروپایی نیز راه یافت. ویدئوی «Dan Sonra…» نیز چنان کـــه در ابتدای متن اشاره شد دوازدهمین ویدئوی دیده شده سال در سرتاسر جهان لقب گرفت!

separator line

 Sıla Gençoğlu

فعالیت های اجتماعی سیلا

سیلا یکی از مشهورترین چهره های شرکت کننده در اعتراضات سال ۲۰۱۳ بـــود. این اعتراضات در واکنش به برنامه های دولت برای حذف پارک تاریخی «گزی» (Gezi Park) صورت می گرفت کـــه یکی از معدود فضاهای سبز باقی مانده در قلب شهر اســـتانبول بـــود. برخورد خشونت آمیز نیروهای دولتی باعث شد کـــه این دامنه این اعتراضات به مخالفت با دولت و طرفداری از دموکراسی افزایش یابد.

سه سال بعد زمانی کـــه در هفتم ماه اوت ۲۰۱۶ و چند هفته بعد از شکست کودتای نافرجام ترکیه، راهپیمایی «دموکراسی و شهیدان» از طرف دولت سازماندهی شد، سیلا، برعکس بسیاری از هنرمندان ترکیه در این راهپیمایی شرکت نکرد و اعلام کرد: «من بخشی از این نمایش نیستم!»

انتقادهای بسیار زیادی از او صورت گرفت و شوراهای وفادار به رییس جمهور اردوغان رزروهای او برای سالن های دولتی جهت اجرای کنسرت هایش را کنسل کردند، اما علی رغم همه این فشارها او بر سر عقیده خویش ایستاد و اظهار داشت: «اگر این مربوط به دموکراسی اســـت، من بر سر سخنان خود ایستاده ام.» و کسانی را کـــه سعی داشتند او را به گونه ای دیگر بنمایانند محکوم کرد. او هواخواه دموکراسی و مخالف دیکتاتوری بـــود، و در این میان فرقی میان دیکتاتوری کودتاگران یا دیکتاتوری اردوغان قائل نمی شد!

در ماه فوریه سال جاری، سیلا به میلیون ها تن از مردم عادی ترکیه پیوست؛ و انزجار و ناامیدی خویش از سوءاســـتفاده و بدرفتاری با کودکان را با پست کردن پرینتی سیاه از دست یک کودک منتشر کرد.

این متنی بـــود کـــه در این پست نوشته اســـت: «وقتی کـــه این اخبار را می شنوم، قلبم می گیرد. سوء رفتار با فرزند غیر قابل قبول اســـت، تجاوز غیر قابل قبول اســـت، خشونت غیر قابل قبول اســـت. ما مسئول حفاظت از تمام پسران و دختران هستیم. ما باید صدای آنها باشیم! ما باید فریاد بزنیم تا صدای مان شنیده شود.»

separator line

 Sıla Gençoğlu

گذراندن اوقات فراغت

سیلا در مصاحبه ای کـــه با روزنامه «ملیت» در ابتدای فعالیت حرفه ای اش داشت، به گذشته اش اشاراتی کرده بـــود. گذراندن دوره هایی در ورزش «کیک بوکسینگ» برای تناسب اندام و همچنین رهایی از اســـترس، گذراندن اوقات فراغت در خانه با گوش کردن موسیقی، خواندن کتاب و تماشا کردن برنامه های مستند «نشنال جئوگرافیک» از جمله علاقه ها و تفریحات وی بـــودند. او همچنین عاشق قدم زدن در محله های قدیمی اســـتانبول اســـت و ساکن همانجا نیز هست؛ محلاتی نظیر «سلطان احمد»، «ببک»، «بیوگلو» و «نیشانتشی».

سیلا همچنین اذعان کرد کـــه عاشق غذاهای ایتالیایی اســـت و خودش نیز در آشپزخانه اش غذاهای الهام گرفته از ناحیه «اژه» ترکیه را می پزد. او عاشق دعوت کردن دوستانش به خانه اش اســـت و ادعا می کند کـــه سالاد رژیمی «لوبیا و سیب زمینی» اش بین آنها بسیار مشهور شده اســـت!

کفش های زیبا او را محسور می کنند، مخصوصا کفش های پاشنه بلند! و حتی در کنسرت هایش هم کفش های پاشنه بلند به پا می کند و باکلاس ترین فروشگاه های سرتاسر ترکیه را برای یافتن بهترین کفش ها جستجو می کند. و در نهایت این کـــه به «عطر» عشق می ورزد. در حقیقت آنقدر عطرهای مختلف در خانه اش انباشته اســـت کـــه می تواند با آنها یک فروشگاه باز کند!

separator line

همچنین بخوانید:

متن آهنگ ترکیه ای یانکی از سیمگه (simge yanki)

کامل ترین بیوگرافی چاغلار ارطغرل بازیگر محبوب و جذاب ترک

بیوگرافی لئو روجاس نوازنده ی ساز فلوت و پن فلوت + دانلود آهنگ و آلبوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا