دسته‌بندی نشده

سفر به شارجه و جاذبه های توریستی آن

راهنمای سفر به شارجه

شارجه یکی از شهرهای توریستی در کشور امارات است که این روزها به یکی از قطب های گردشگری در خلیج فارس تبدیل شده است. این شهر زیبا در مساحتی بیش از 2600 کیلومتر مربع از خاک امارات را به خود اختصاص داده است و در 16 کیلومتری سواحل خلیج فارس قرار دارد.

این شهر زیبا دارای مکان های متعدد گردشگری است که علت جذب خیلی بی شماری از توریست ها می باشد. از جمله این مکان های می توان به موزه‌های هنری متعدد، سالن‌های تئاتر، بازارهای هنرهای دستی و مساجد گوناگون اشاره کرد. یکی از موزه های این شهر با نام موزه ملی شارجه است که هر سال میزبان برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های نگارگران جهانی است. علاوه بر این به دلیل وجود سرگرمی های مهیج متعدد موجب شده است تا شهر شارجه به یک مرکز گردشگری مبدل شود. از جمله مکان های تفریحی این شهر می توان به چشم امارات، رانندگی در کویر، منطقه کودکان و نوجوانان در القصبا، آل خان مرداب، آل خان ساحل، تورهای قایق، شترسواری، غواصی و ماهیگیری، مرکز حیات وحش عربی و بازار آبی اشاره کرد.

شارجه تنها یک شهر توریستی نیست و مکانی هم برای خرید توریست ها می باشد. در این شهر بازارهای زیادی افتتاح شده است که توریست ها می توانند قسمتی از سفر خود را به گشت و گذار در این بازارها اختصاص دهند. از جمله بازارهای شهر شارجه می توان به مرکز خرید ابوظبی مال ابوظبی، مارینا مال ابوظبی، مرکز خرید خالیدیا ابوظبی، مرکز خرید یاس مال ابوظبی، مرکز ال فردان، ال توان، مگا مال و هایپر مارکتهایی مانند سیتی سنتر اشاره کرد.

شارجه

بهترین زمان برای سفر به شارجه

آب و هوای شارجه بسیار مشابه دوبی یعنی بیابانی و گرم است. تابستان‌های داغ و زمستان‌های گرم با میزان بارش بسیار کم و پراکنده از خصوصیات آب و هوایی این منطقه محسوب می‌شود. بنابراین بهترین فصل برای سفر به شارجه زمستان است.

روش های سفر به شارجه

شارجه سومین شهر بزرگ امارات متحده عربی و تنها استانی است که هم در خلیج فارس داری ساحل است و هم در دریای عمان. این شهر به ارزانی معروف است بنابراین خیلی‌ها ترجیح می‌دهند در این شهر زندگی کنند و در عوض در دوبی که نزدیک است، کار کنند.

شارجه به نوعی حومه دوبی نیز محسوب می‌شود چراکه با این شهر تنها ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. بعد از توسعه انفجاری دوبی این شهر نیز با ساخت برج‌های مرتفع و آسمان خراش‌های بزرگ راه دوبی را طی نمود ولی ساختار غلط حمل و نقل و نحوه ساخت راه‌های این شهر سبب شده تا ترافیک خیابان‌ها بسیار بالا و خسته کننده باشد.

هوایپما: فرودگاه بین‌المللی شارجه در ۱۵ کیلومتری بیرون شهر قرار داشته و پروازهای ارزان قیمت هواپیمایی ایرعربیا را میزبانی می‌کند. از طریق فرودگاه دوبی نیز می‌توان به شارجه سفر نمود.

دریا: از بندر لنگه و بندرعباس ایران می‌توان از طریق قایق‌های تندروی شرکت والفجر به شارجه سفر نمود.

امارات

جاذبه های دیدنی شارجه

موزه هنری شارجه

این موزه که بزرگ ترین موزه هنری امارات است که در سال ۱۹۹۷ در شارجه افتتاح شد و در آن نمایشگاه های دائمی و همینطور نمایشگاه های موقتی برگزار می شود. در قسمت نمایشگاه های دائمی از آثار هنری ارزشمندی دیدن می کنید که ساعت ها شما را غرق تماشا می کنند. در این موزه سه طبقه، ۷۲ گالری مختلف موجود است که بیشتر بر روی آثار و نقاشی هایی که درباره جهان عربند تمرکز دارد. بسیاری از نقاشی های موزه کار نقاشان قرن ۱۸ است، هنرمندانی که از خاورمیانه دیدن کردند و مجذوب طبیعت، معماری و فرهنگ این ناحیه شدند. در گالری درویش نقاشی های آبرنگ زیادی از این شهر را می بینید. بخش معاصر شامل بیش از ۳۰۰ اثر است که توسط هنرمندان عربی و خارجی کشیده شده اند. اگر به کارهای هنری علاقه دارید این موزه یکی از بهترین جاهایی است که می توانید از آن دیدن کنید.

بازار مرکزی شارجه

بازار مرکزی شارجه معروف ترین قسمت شهر است. کاشی های آبی جذابی که بر روی نمای بیرونی این بازار طراحی شده باعث شده تا به آن لقب بازار آبی بدهند. در داخل این ساختمان بیش از ۶۰۰ مغازه هست که در آن ها اجناسی مثل طلا و جواهرات، عطر، لباس، غذا، لوازم الکتریکی و سوغاتی فروخته می شود. طبقه بالا، جوی شبیه بازارهای اصیل عربی دارد و فروشنده ها وسایل آنتیک، فرش، جواهرات عمانی و یمنی و انواع و اقسام سوغاتی ها را می فروشند. بعد از خرید می توانید در یکی از کافه های این بازار چای بنوشید و و مدتی استراحت کنید.

موزه

موزه تمدن اسلامی شارجه

در شهر شارجه این موزه مکان مناسبی برای شناخت ریشه های عمیق فرهنگ اسلامی و عربی است. تعدادی از کتاب های دست نویس علمی و مذهبی و همینطور مجموعه ای از هنرهای اسلامی و آثار عربی که متعلق به قرن های هفتم تا نوزدهم هستند در این موزه به نمایش در آمده است. نمایشگاه های خاک رس، سفال، شیشه و همینطور صنایع دستی که بر روی آن ها نقره، برنز و یا طلا کوبی شده بسیار دیدنی و جالب توجه است. در این موزه آثاری نگهداری می شود که قدمتشان به زمان عباسیان و امویان برمی گردد مثل سکه های دینار و درهم نقره که بازدید از آن ها می تواند شما را به سفری تاریخی ببرد.

جزیره نور شارجه

این پارک عمومی در تالاب خالد ساخته شده و برای رفتن به آن باید از پلی که بر روی خیابان مرکزی شهر قرار دارد استفاده کنید. اگر از موزه گردی و خرید خسته شدید و در سفر به شارجه به دنبال محیطی آرام برای گشت و گذار هستید به این پارک بروید. در طراحی این جزیره از ترکیب هنر و طبیعت استفاده شده تا محیط آرامش بخشی برای استراحت خانواده ها فراهم شود. در اینجا باغ هایی را می بینید که در نقاط مختلفش مجسمه های هنری مدرن و خلاقانه گذاشته شده که همه آن ها توسط معروف ترین هنرمندان دنیا ساخته شده اند. شاید مهمترین جاذبه این پارک، خانه پروانه ها باشد که در آن می توانید حدود ۵۰۰ گونه از پروانه های رنگارنگ و تماشایی را بیبیند.

موزه دریایی شارجه

شارجه شهری در کنار دریاست و موزه دریایی اهمیت دریا را برای رشد و توسعه شهر نشان می دهد. در اینجا نمایشگاه های جذابی در قایق های چوبی سنتی تشکیل می شود. در گوشه ای از این موزه نمایشگاه های مروارید و ماهی گیری را می بینید که زمانی در اقتصاد شهر نقش مهمی را بازی می کردند. حتما از مجموعه مرواریدهای درخشان دیدن کنید چون برای بازدید از آن باید به قایق چوبی ای بروید که در بیرون موزه در کنار اسکله پهلو گرفته و در آن حتی قدیمی ترین مرواریدهای جهان هم به نمایش گذاشته شده است.

جاذبه های شارجه

بازار شارجه

منطقه بازار شارجه جای عالی برای تجربه هیاهو و شلوغی مرکز خرید سنتی عرب است. مردم این شهر هر هفته به بازار ماهی می روند و برای کل هفته ماهی های تازه می خرند می توانید با آن ها همراه شوید و فرهنگ خرید و انواع ماهی ها را ببینید و حتی بخرید. بوی ماهی و موجودات دریایی به همراه هیاهو و سر و صدا همان چیزی است که از بازارهای سنتی شارجه انتظار دارید. بعد از ماهی به سراغ بازار میوه و سبزیجات بروید اینجا همیشه پر از فروشنده هایی است که قیمت ها را بلند داد می زنند و مشتری ها ازشان تخفیف می گیرند. این بازار بهترین فرصت برای گرفتن عکس های جذاب از زندگی روزانه مردم است.

موزه باستان شناسی شارجه

این موزه از قسمت های مختلفی تشکیل شده؛ در بخش عصر سنگ، مجموعه ای از چخماق ها هست که تکنولوژی در آن زمان را به تصویر کشیده است. در قسمتی از موزه گوهرهای تزئینی و سفال هایی می بینید که به خوبی تجارت این ناحیه با عراق کنونی را در آن زمان نشان می دهد. در سالن عصر برنز آثار سفالی، فلزی و سنگی و جواهرات وجود دارد. در سالن عصر آهن دو اثر خیلی مهم هست یکی مجسمه شتر و دیگری گنبد سرامیکی که هر دو از سایت باستان شناسی Muweilah به این محل آورده شده اند.

امنیت و سلامت در سفر به شارجه

  • شارجه عموما محیطی امن دارد ولی نه همیشه برای زنان. بطور کلی گشت و گذار انفرادی برای خانم‌ها توصیه نمی‌شود.
  • مردم شارجه همواره به قوانین اسلام پایبند بوده‌اند بنابراین همه مسافران و گردشگران باید به این موضوع توجه داشته باشند.
  • رعایت پوشش مناسب مخصوصا برای زنان در این کشور واجب است مخصوصا در مکان‌های شلوغ.
  • در سفر به شارجه از همراه بردن هرگونه داروی مسکن که دارای مواد مخدر است مانند انواع کدئین خودداری کنید چرا که مجازات زندان دارد.
  • در سفر به شارجه از صحبت کردن در مورد سیاست داخلی این کشور به جد خودداری کنید مخصوصا هر انتقادی نسبت به خانواده حاکم بر این شهر به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
  • به هنگام عبور از عرض خیابان‌ها مراقب ماشین‌ها باشید چراکه سرعت بالایی دارند و به عابران اهمیتی نمی‌دهند.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به مشهد و جاذبه های گردشگری این شهر زیارتی

هزینه های سفر به نخجوان آذربایجان و جاذبه های توریستی آن

هزینه های سفر به کیش و جاذبه های توریستی این جزیره

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا