دسته‌بندی نشده

ساده ترین ترفندها جهت ریختن نمک در نمکدان

آموزش ریختن نمک در نمکدان

بسته به نوع نمکدان‌هایی که استفاده می‌شود، پر کردن نمک و فلفل داخل نمکدان‌ها ممکن است کمی سخت و دشوار باشد. در این مقاله آموزش ریختن نمک در نمکدان را می‌خوانید که به شما کمک می‌کند به آسانی نمکدان‌ها را پر کنید.

شناسایی ویژگی‌های خاص هر نمکدان:

زمانی که نمکدان جدیدی می‌خرید مطمئناٌ راهنمای استفاده از نمکدان داخل جعبه قرار دارد که به شما نشان می‌دهد، نمکدان از چند جا و به چه صورتی باز شده و قابل استفاده است. برای راحتی کار بهتر است در ابتدا راهنمای داخل جعبه را بخوانید و دستورالعمل‌های گفته شده را رعایت کنید تا به آسانی بتوانید از نمکدان استفاده کنید.

پر کردن نمکدان با توجه به تعداد حفره آن:

نمکدان‌های خود را با چاشنی درست پر کنید. این جمله ممکن است کمی مضحک به نظر برسد اما در واقع موضوع بحث‌های زیادی است و به ترجیحات شما بستگی دارد.

آموزش ریختن نمک در نمکدان

برخی افراد معتقدند که نمک باید داخل نمکدا‌ن‌هایی پر شود که تعداد حفره بیشتری دارند و نمک به راحتی از آن به غذا انتقال پیدا می‌کند اما برخی دیگر نیز به این نکته می‌اندیشند که انتقال زیاد نمک به غذا اهمیت چندانی نداشته و باید فلفل را در نمکدان با حفره بیشتر قرار داد تا یک حفره‌ی بیشتر برای انتقال فلفل وجود داشته باشد.

نحوه پر کردن نمک‌دان‌ها بستگی به سنت خانواده، محلی که در آن زندگی می‌کنید دارد. متاسفانه پیچیدگی این مسئله در آن است که در کشورهای مختلف استانداردهای متفاوتی وجود دارد.

آموزش پر کردن نمکدان

چند خطی در مورد نمک و نمکدان خوانید حال می‌رویم به سراغ آموزش ریختن نمک در نمکدان. همراه ما باشید.

جلوگیری از سر ریز شدن نمک:

زمانی که نمکدان را وارونه می‌کنید تا نمک و فلفل را داخل آن بریزید مطمئنا دانه‌های آن‌ها از حفره‌های نمکدان به بیرون انتقال خواهد یافت که برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است نوار ایست تهیه کنید، نوار ایست را می‌توانید از چسب‌های نواری بزرگ تهیه کنید به طوری که قست حفره‌دار نمکدان را روی چسب قرار داده و سپس با استفاده از قیچی دور چسب را ببرید. با اینکار چسب به طور کامل روی حفره‌ها را می‌گیرد و نمک یا فلفل به بیرون انتقال نمی‌یابد.

در این مرحله برای پر کردن نمک یا فلفل، نمکدان را وارونه کرده و درب آن را خارج کنید.

برای راحتی بیشتر در انتقال نمک یا فلفل به نمکدان بهتر است از یک قیف استفاده کنید. می‌توانید قیف را از فروشگاه‌های لوازم خانگی تهیه کرده و یا قیف کاغذی در خانه تهیه کرده و برای ریختن نمک در نمکدان از آن بهره ببرید.

نحوه باز کردن درپوش نمکدان

۴- در هنگام پر کردن نمکدان، آن را در دست بگیرید و نمک را از قیف به داخل نمکدان انتقال دهید. با این‌کار باعث می‌شوید فضای پر نشده نمکدان با حرکت دست شما پر شده و فضای بیشتری برای پر کردن نمک یا فلفل ایجاد شود.

نکته: در هنگام پر کردن نمک باید دقت کنید که فضای کافی برای حرکت نمک در داخل نمکدان باقی بگذارید تا در هنگام استفاده به راحتی نمک از حفره‌ها به روی غذا انتقال یابد.

۵- بعد از پر کردن نمک، درپوش نمکدان را محکم کرده و سپس نمکدان را برگدانید و نوار ایست را از روی نمکدان جدا کنید.

نحوه باز کردن درپوش نمکدان

آموزش ریختن نمک در نمکدان را با نحوه باز کردن درپوش ادامه می‌دهیم. در هنگام باز کردن درپوش نمکدان، ممکن است به دلیل سختی درپوش با مشکل مواجه شوید در حالی که سفت بودن این درپوش یکی از نکات مثبت آن است چون در طول زمان بارها این درپوش باز و بسته خواهد شد و اگر درپوش نرم باشد و به راحتی از نمکدان جدا شود، بعد از مدتی دیگر حفره نمکدان را نخواهد پوشاند. اگر با درپوش سخت نمکدان مواجه شدید با توجه به ترفندهای زیر می‌توانید آن را باز کرده و نمکدان را پر کنید. همراه ما باشید.

یک چاقوی قوی و کند می‌تواند برای باز کردن درپوش نمکدان مناسب باشد. برای این کار لبه چاقو را در یک طرف درپوش قرار دهید و به آرامی چاقو را بالا برده و درپوش نمکدان را باز کنید. این روش برای درپوش‌های پلاستیکی سخت بسیار مناسب است.

آموزش پر کردن نمکدان

نکته: در هنگام باز کردن درپوش نمکدان با چاقو دقت کنید که چاقو از زیر درپوش رها نشده و آسیبی به شما نرساند. به جای چاقو می‌توانید از قاشق که امنیت بیشتری نسبت به چاقو دارد برای بازد کردن درپوش نمکدان استفاده کنید.

ممکن است باز کردن درپوش نمکدان برای شما سخت باشد ولی برای افراد قوی نه، پس بهتر است از یک فرد قوی بخواهید تا درپوش نمکدان را باز کنید. از او بخواهید که درپوش را مابین انگشتان خود قرار داده و چندین بار بکشد تا درپوش نرم شده و به آسانی از نمکدان جدا شود.

نکته: در هنگام باز کردن درپوش دقت کنید که درپوش سخت را زیاد خم نکنید چون با این کار باعث می‌شوید درپوش شکسته و یا کاملا خم شده و قابل استفاده نباشد.

اگر برای باز کردن درپوش هیچ یک از راه‌های بالا پاسخگو نبود می‌توانید از آب گرم استفاده کنید به طوری که مقداری آب گرم در یک کاسه ریخته و نمکدان را داخل آن قرار دهید. این روش در صورتی امکان پذیر است که موادی داخل نمکدان نباشد و یا در صورت وجود مواد در نمکدان، این مواد قابل شست و شو بوده و از بین برود. اجازه دهید نمکدان ۱۰ دقیقه داخل آب گرم بماند تا درپوش نرم شده و به راحتی از نمکدان جدا شود.

پس از بیرون آوردن نمکدان از آب گرم، نمکدان را شسته و با حوله‌ای تمیز، نمکدان را پاک کنید تا هیچ آبی داخل و بیرون نمدان باقی نماند، سپس با روش گفته شده نمکدان را پر کرده و درپوش نمکدان را که شسته و خشک کرده‌اید روی آن قرار دهید.

منبع : صورتی ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا