دسته‌بندی نشده

ساده ترین ترفندها برای براق کردن فرش

چگونه فرش را براق کنیم؟

برق انداختن فرش یکی از اهداف شستشوی آن است که به زیبایی بیشتر و دیده شدن نقش و نگار آن با وضوح کامل منجر می‌شود. موردی که بدون شک همه دارندگان فرش‌های ماشینی و دستبافت خواهان رسیدن به آن هستند. اما چگونه می‌توان به این هدف رسید؟ و راه حل نهایی و موفق برای برق انداختن فرش کدام است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به این موضوع رسیدگی کنیم.

برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد. پیش از هر مورد دیگری بهتر است بدانیم از بین رفتن تمیزی و درخشش الیاف در فرش، به‌دلیل وجود گرد و غبار، ذرات آلودگی و لکه‌هایی است که به مرور بر روی فرش می‌نشیند.

به این ترتیب جارو کردن مداوم فرش به میزان مورد نیاز می‌تواند مانع از بروز این موارد شده و برق انداختن فرش را به‌طور طبیعی انجام دهد. اما هنگامی که به مرور زمان برق و تمیزی الیاف فرش از بین رفت چه کنیم تا باز هم فرش تمیز و براقی داشته باشیم؟

چگونه فرش را براق کنیم؟

۷ روش برای برق انداختن فرش!

جارو کردن مداوم و مستمر: کافی است جارو کردن فرش را به طور مداوم انجام داده و به غبار و لکه‌ها اجازه جایگزینی بر روی فرش را ندهید. برق الیاف فرش شما از بین نخواهد رفت.

استفاده از شامپو فرش: اگر فرش خود را برای تمیز شدن به قالیشویی نمی‌فرستید، هر از گاهی با شامپو فرش رقیق شده و یک تکه اسفنج یا برس نرم سطح آن را پاک کنید. به این ترتیب با رفع ذرات آلودگی برق و تمیزی الیاف به آنها بازمی‌گردد.

ترکیب آب، شامپو تخم مرغی و شامپو فرش: این ترکیب می‌تواند برق و نمای اولیه را به فرش شما بازگرداند و قدرت پاک‌کنندگی خود را به رخ بکشد!

ترکیب معجزه‌گر سرکه سفید، جوش شیرین و آب: این ترکیب نیز خاصیت قوی برای رفع لکه‌های چربی و رنگ و نیز برق انداختن فرش دارد. ذرات ریز رنگی را که بر سطح فرش دیده نمی‌شوند برق و جلای آن را از بین می‌برند. به این ترتیب طراوت و زیبایی فرش به آن بازگشته و باز هم براق و تمیز می‌شود.

۷ روش برای برق انداختن فرش

ترکیب نمک و جوش شیرین: شاید باورش کمی سخت باشد، ولی ترکیب نمک و جوش شیرین حتی به شکل خشک می‌تواند تاثیر بالایی در رفع لکه‌ها داشته و برق و زیبایی فرش را به آن بازگرداند. البته به شرط آنکه قبلا سطح فرش را با شامپو فرش کاملا تمیز کرده و از ذرات اضافه پاک کرده باشید. در این صورت کافی است این ترکیب را برای مدت یک ساعت روی فرش بپاشید و سپس با جارو برقی کاملا جمع کنید. در نهایت نیز با یک اسفنج یا پارچه مرطوب تمیز کنید.

حتماً بخوانید:

ترکیب نشاسته ذرت و نمک: این مورد نیز پس از شستشوی کامل با شامپو فرش تاثیر نهایی را داشته و برق و نمای زیبا را به فرش شما هدیه می‌کند.

ترکیب سرکه سفید با شامپو فرش: اگر از شامپو کردن فرش خود نتیجه دلخواه را در برق انداختن فرش نمی‌گیرید، مقدار کمی سرکه سفید به محلول آب و شامپو فرش اضافه کنید و از تغییر حاصل شگفت زده شوید!

منبع : قالیشویی آوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا