دسته‌بندی نشده

زادروز اصغر فرهادی چه روزی است ؟

زادروز اصغر فرهادی در تقویم 1402 چه روزی است ؟

هفدهم اردیبهشت سالروز تولد اصغر فرهادی کارگردان مطرح و شناخته شده سینمای ایران است، به همین بهانه نگاهی به کارنامه هنری این بازیگر انداخته ایم که در ادامه آن را خواهید خواند.

تاریخ شمسی زادروز اصغر فرهادی در تقویم 1402

تاریخ شمسی زادروز اصغر فرهادی در تقویم 1402، مصادف است با یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه (1402/2/17).

تاریخ میلادی زادروز اصغر فرهادی در تقویم 1402

تاریخ میلادی زادروز اصغر فرهادی در تقویم 1402، مصادف است با 7 مه 2023.

نوشته های مشابه

تاریخ قمری زادروز اصغر فرهادی در تقویم 1402

تاریخ قمری زادروز اصغر فرهادی در تقویم 1402، مصادف است با 16 شوال 1444.

زادروز اصغر فرهادی

خلاصه ای از زندگینامه اصغر فرهادی

اصغر فرهادی کارگردان نام آشنای سینمای ایران در هفدهم اردیبهشت سال هزار و سیصد و پنجاه و یک در خمینی شهر اصفهان چشم به جهان گشود، وی به گفته خودش فعالیت حرفه ای اش را از سیزده سالگی آغاز کرده

و مدرک تحصیلی فوق لیسانس اش را در رشته تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد و با حضور در انجمن سینمای اصفهان فعالیت هنری اش را آغاز کرد.

«رقص در غبار» اولین فیلمی است که فرهادی در سال ١٣٨١ کارگردانی کرد و این فیلم شباهت بسیاری به مجموعه تلویزیونی موفق او یعنی داستان یک شهر داشت،

جالب است نخستین اثر وی نظر مثبت مخاطب عام و منقدان را جلب کرد و توانست جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم آسیا پاسفیک و نیز بهترین فیلمنامه را از جشن خانه سینما کسب کند.

اما نقطه اوج و سکوی پرتاب اصغر فرهادی در زندگی هنری اش فیلم «درباره الی» بود، فرهادی با ساخت این فیلم نو سبک و موج جدیدی را در سینمای ایران به وجود آورد

و توانست جوایز متعددی همچون خرس نقره ای بهترین کارگردانی جشنواره بین المللی فیلم برلین را برای دریافت کند.

درباره الی حضور بین المللی در جشنواره های بسیاری را داشت و توانست باعث تحولی نو در سینمای ایران در عرصه بین المللی شود، ضمن اینکه ترکیب بازیگران استثنایی چون پیمان معادی، شهاب حسینی، مانی حقیقی، صابر ابر، گلشیفته فراهانی و ترانه علیدوستی در درباره الی برای مدت ها در ذهن سینمادوستان باقی خواهد ماند.

آری، امروز هفدهم اردیبهشت زادروز موفق ترین چهره سینمای ایران است که به نظر تا سال‌های سال بدون رقیب و تکرارنشدنی برای سینمای ایران به ویژه در عرصه بین المللی خواهد بود.

به احترام فرهادی کلاه از سر بر می داریم و تمام قد می ایستیم و تشویق کنان می گوییم: آقای فرهادی؛ خدا شما را برای این سینما حفظ کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا