دسته‌بندی نشده

روغن پی یا حشم گاو+فواید باورنکردنی این روغن

خواص روغن پیه گاو یا روغن شحم گاو و طرز تهیه

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا در مورد روغن حشم گاو بیشتر بدانید.

Following the cow oil

خواص روغن پیه گاو یا خواص روغن شحم گاو

برای سلامتی بدن بسیار است. از جمله خواص روغن پیه گاو یا خواص روغن شحم گاو میتوان به آب کردن چربی­ های زیر شکم ، رشد عضلانی بدن ، تناسب اندام ، منبع تولید انرژی و توان بسیار عالی و تقویت کننده­ بودن سیستم دفاعی بدن اشاره کرد که بسیار هم عالیست. در طب سنتی امده است که کسانیکه در حالی پیری و در سن پیری هستند و سنشان بالاتر از 50 سال است از روغن پیه گاو استفاده نکنند. همچنین زیاده روی در مصرف این روغن ( هر چند خوب) ضرر دارد و باید در حد اعتدال استفاده شود.

این روغن آن چنان لطیف است کهدر دمای پایین وقتی سرد است هم خیلی دیر سفت می شود و با اندک حرارتی آب می شود. از طرف دیگر به طور غیر قابل مقایسه ای بدون بو است و خیلی بوی کمی دارد.تاکیدات روایات در این باره به قدری جالب و خیره کننده هستند که انسان نمی تواند از آن ها به راحتی بگذرد و آن ها را نا دیده بگیرد.روغن پیه گاوپیه گاو به چربی های اطراف بدن گاو در قسمتهای مختلف گفته می شود.

روغن شحم (پی) گاو گنجی بی نظیر! برگرفته شده از tebeslami-es.com

میتوان از این چربی ها روغن گرفت که به ان روغن پیه گاو می گویند. از قدیم الایام در طب سنتی به انسان ها توصیه شده از روغنهایی استفاده کنند که منشا حیوانی دارد. پیه قلوه گاو از همه پیه های گاو لطیف تر است و بیشتر هم میتوان استفاده کرد. در این بخش از اسان طب درباره خواص روغن پیه گاو یا روغن شحم گاو اطلاعاتی را در اختیارتان می گذاریم.از طرف دیگر این روغن دارای چنان اهمیتی است که وقتی خداوند می خواست قوم یهود را به خاطر ظلمی که انجام داده بودند تنبیه و مجازات کند این روغن را بر آن ها حرام می کند!! آیه قرآن به این حقیقت جالب و اعجاب انگیز اشاره دارد. «فَبِظُلم من الذین هادوا حرَّمنا عَلیهم طیبات اُحلت لهم» / نسا 160

در روایتات متعددی با سند های معتبر این جمله تکرار شده که «هر کسی لقمه ای از شحم بخورد همان مقدار بیماری از بدن او خارج می شود»[محاسن2 ص464] و [کافی6 ص311 ح4] این تعبیر تعبیر ساده ای نیست و درباره کمتر چیزی چنین جمله جالبی داریم.البته در این که نوع این شحم چه چیزی است در روایت دیگری تعیین شده که منظور شحم و چربی گاو است.

در روایتی از امام صادق علیه السلام اینگونه سوال شد که آن شحم (چربی) که به اندازه آن بیماری از بدن خارج می شود کدام است؟

و امام علیه السلام جواب می دهند «آن شحم (پی) گاو است قبل از تو کسی این سوال را از من نپرسیده بود»[کافی6 ص311 ح6]در روایت معروفی از پیامبر (ص) اینگونه آمده که : گاو گوشتش مرض، شیرش شفا و شحمش دوا است.[مکارم الاخلاق 159] که منظور از شحم بنا بر گفته های مذکور همان چربی اطراف گوشت گاو می باشد.پس معلوم می شود که اهمیت این روغن _که متاسفانه ما از آن بی اطلاع هستیم_ به قدری زیاد است که خاصیت دارویی دارد علاوه بر اینکه تجربه استاد معظم آیت الله تبریزیان و دقت در روایات نشان می دهد که در بیماری های فشار خون و چربی خون این روغن با ارزش، بخش مهمی از درمان به شمار می رود.

و نه تنها ضرری ندارد بلکه چربی های مضر را از بدن خارج می کند.از این روایت دو نکته مهّم برداشت می شود: 1ـ مصرف پیه ی گاو برای بیماران به صورت نامحدود (و البتّه با حفظ اعتدال) مورد تأکید است. 2ـ کنار هم قرار گرفتن روغن حیوانی و قرائت قرآن در کنار یکدیگر نشانه ای از تأثیر بسیار زیاد روغن حیوانی در سلامت انسان است. روایت دیگری از امام صادق (ع) بر تأثیر روغن پیه ی قلوه گاه گاو همراه با برنج در رشد عضلانی و مطلوب بدن تأکید دارد.

روغن شحم (پی) گاو گنجی بی نظیر! برگرفته شده از tebeslami-es.com

دکتر مهدی فهیمی رئیس انستیتو بین المللی طب سنتی ایرانیان ماد در مجموعه ی سفیر سلامت در مورد پیه ی گاو می گوید: «شاید جهان غرب برای پیشرفت خود از برداشت هیچ نکته ای از شرقی ها، خصوصاً جهان اسلام فروگذار نکردند… و در حال حاضر چیزی را به ما می دهند که توصیه ی پیشوایان ما بوده است، به عنوان نمونه، از امام صادق (ع) سوال شد: چه پیه ای هست که اگر ما آن را بخوریم مفید باشد؟

امام می فرمایند: مصرف پیه ی گاو که وقتی وارد بدن بشود، همتراز خود بیماری را از بدن بیرون می کند. در کشور ما کسی به این نکته توجه نکرده است، این کالای با ارزش خیلی ارزان از کشور ما خارج می شود، ولی کشور سوئیس به این مسأله پرداخته و دارویی را آماده کرده است که متخصصین روماتولوژیست و ارتوپد ما آن را زیاد تجویز می کنند و نام آن سلدرین است، امّا مایه ی اصلی این دارو پیه ی گاو است و این یک نمونه از مطالعات کاربردی غربی ها روی احادیث پیشوایان است».

هم چنین در جای دیگر می گوید: «یکی از اجزای اصلی غذاهای امروزی روغن هاست… آن چیزی که بسیار حائز اهمیّت است روغن های حیوانی است… مصرف روغن های حیوانی در طب سنتی بسیار تأکید می شود یعنی حجم کم امّا کیفیت خوب… مثل روغن های پیه و دنبه ، این روغن ها در حجم کم می تواند انرژی بسیار بالایی را به وجود بیاورد… و سلامت مردم را بسیار متأثر کند».

روغن شحم (پی) گاو گنجی بی نظیر! برگرفته شده از tebeslami-es.com

دکتر حسین روازاده رئیس مؤسسه پژوهشی درمانی احیای طب جامع ایرانیان و پزشک با تجربه درزمینه تغذیه انسان می گوید: «روغن شحم گاو به روغن چربی اطراف قلوه گاه گاو اطلاق می شود که روغن بسیار لطیفی است. این روغن یکی از بهترین روغن های مفید برای انسان است و برای آب کردن چربی زیر شکم و تناسب اندام استفاده خوراکی ازآن توصیه شده است».

سیّد محمّد موسوی پزشک با تجربه طب سنتی و نویسنده ی چندین جلد کتاب، در کتاب «فن پیشگیری و راز طول عمر (ص 33)» و در کتاب «گزیده ی طب ایرانی- اسلامی (ص 17)»، روغن حیوانی را جزء روغن های مناسب دانسته و توصیه می کند.موارد منع مصرف: در طب اسلامی مصرف روغن حیوانی برای اشخاصی که بدن آن ها به شرایط پیری رسیده توصیه نشده و نیز مصرف شبانگاه آن برای افراد با سن بالای 50 سال منع شده است.

—————————————————————————————————————

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا