دسته‌بندی نشده

روغن هسته انار: ۷ فایده روغن دانه انار برای سلامت پوست

روغن هسته یا دانه انار برای چه مشکلاتی در پوست مفید است؟

پوست بزرگسالان، پوست سوزانده شده، پوست خشک و پوست تحریک شده بوسیله عوامل خارجی همچون اگزما و پسوریازیس.

ویژگی ها و مزیت های روغن دانه انار کدامند ؟

روغن دانه انار برای پوست

1-اسید الاجیک (ellagic)

روغن دانه انار حاوی غلظت بالایی از اسید الاجیک است. اسید الاجیک نوعی ترکیب پلی فنولیک دارد که در تمشک قرمز و میوه های دیگر نیز یافت می شود. آنتی اکسیدان ها به پیشگیری از سرطان پوست و جلوگیری از آسیب UV و تشکیل چین و چروک، کمک می کنند. اسید الاجیک همچنین باعث براق شدن پوست می شود.

2-اسید Punicic

اسید چرب امگا 5 موجود در دانه های انار باعث کاهش التهاب پوست و بهبودی سلامتی پوست می شود، همچنین رطوبت پوستی ما را متعادل می سازد و پوست ما را در مقابل آسیب نور خورشید و رادیکال های آزاد محافظت می کند.
روغن دانه انار نزدیک به 70 درصد اسید Punicic دارد.اسیدهای موجود دیگر عبارتند از: اسید پالمیتیک 8/4%، اسیداستایریک 3/2%، اسید اولنیک 3/6% و اسید لینوئیک 6/6%.

3-آنتی اکسیدان های روغن دانه انار

روغن انار
روغن و دانه های انار

این روغن دارای آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که به جلوگیری از تجمع رادیکال های آزاد و در نتیجه بروز چین و چروک و ضخیم شدن پوست، کمک می کند. روغن دانه انار دارای آنتی اکسیدان بسیار فعالیست که می توان در شراب قرمز و چای سبز پیدا کرد.

4-مفید برای هر نوع پوستی

هر نوع پوستی می تواند از این روغن بهرمند شود. هر پوستی کامل این روغن را جذب می کند بدون اینکه چربی از خود بجا بگذارد. همچنین این روغن برای تعدیل رطوبت در پوست خشک موثر است. این روغن انار، سطح (کراتینوست) را افزایش داده و به بهبودی اپیدرم پوست کمک می کند، باعث ایجاد سلول های پوستی جدید می شود.

5-اثر ضد التهاب

اسید Flavanoids و Punicic اثر ضد التهاب و همچنین خواص ضد عفونی کننده دارند. روغن انار برای افرادی که از اگزما، آفتاب سوختگی و پسوریازیس رنج می برند، می تواند تاثیر تسکین دهنده داشته باشد.

6-نفوذ عمیق

روغن نار فرآوری شده
روغن انار فرآوری شده

تغذیه ی لایه بیرونی اپیدرم پوست، متعادل سازی رطوبت و نو سازی پوست را می توان نام برد. این روغن کاملا توسط پوست جذب می شود و از خود هیچ گونه باقی مانده چربی باقی نمی گذارد.

7- روغن دانه انار تقویت کننده بافت پوست است

روغن دانه انار باعث افزایش کشش و بازسازی پوست می شود و سلول های پوستی قدیمی، سریع تر بازسازی می شوند، حتی پوست زخم شده را سریع تر ترمیم می کند. روغن دانه انار باعث ترمیم و بهبودی پوست در مردان و زنان می شود.

8- روغن دانه انار و اثر ضد پیری

قرص انار
قرص انار

روغن دانه انار اثرات عالی بر پوست دارد و از پیری پوست جلوگیری میکند. سطوح بالای آنتی اکسیدان ها هستند که رادیکال های آزاد را به چالش می کشند و با تولید کلاژن و الاستین، از پوست شما در مقابل پیری و چین و چروک، محافظت می کنند.

نحوه استفاده از روغن دانه انار

روغن دانه انار را به مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب و هرگونه محصولات بهداشتی و مراقبتی از پوست و مو اضافه کنید و سپس برای صورت استفاده نمایید. مخلوطی معجزه آسای نیز به شما معرفی خواهم کرد که عبارت است از:

40 قطره روغن دانه انار
40 قطره روغن Rosehip
2 قطره عصاره هویج
2 قطره روغن عصاره گل سرخ
2 قطره اسانس عصاره کندر
2 قطره روغن عصاره Hellchrysum

این مخلوط را در یک بطری به اندازه 5 میلی لیتر درست کرده و تکان دهید و در مدت 6 ماه استفاده نمایید. تأثیرات معجزه آسای این مخلوط را مشاهده خواهید کرد.

نتیجه:
بسیاری از روغن های دانه میوه ها نشان می دهند که دارای مزایای زیادی برای پوست ما هستند. روغن ارگان، روغن دانه انار، روغن ریشه تمشک، روغن دانه گلابی و غیره برای بهبودی و سلامتی پوست ما لازم هستند. طبیعت پر از گیاهانیست که مانع پیر شدن می شود.


دستگاه روغن کشی دانه انار


امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا