دسته‌بندی نشده

روغن ماهی کمک کننده برای پیشگیری از آلزایمر

پیشگیری از آلزایمر با روغن ماهی را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

پیشگیری از آلزایمر با روغن ماهی

پیشگیری از آلزایمر با روغن ماهی

اول با این بیماری کمی آشنا میشویم :

بیماری آلزایمر یا جنون از نوع آلزایمر، یک انحطاط پیشرفت کننده از بافت های مغزی است که به افراد بالای 65 سال لطمه می زند. این یکی از رایج ترین گونه های جنون است که به وسیله ی زوال ذهنی مشخص می شود. عملکردهای ذهنی مانند حافظه٬ قوه ی درک و قوه ی ناطقه رو به زوال می رود.

پیشگیری از آلزایمر با روغن ماهی

مخصوص ترین ویژگی و اولین نشانه ی بیماری آلزایمر٬ زیان رساندن به حافظه است. ابتدا حافظه ی کوتاه مدت از بین می رود. با گذشت زمان٬ فرد تمایل به سرگردانی پیدا می کند٬ محاسبات ساده غیر ممکن می شود و انجام فعالیت های ساده ی روزانه سخت می شود و فرد دچار حیرت زدگی و ناامیدی می شود.

این علاﺋم در شب نمود بدتری پیدا می کند. بی حوصلگی٬ طغیان خشم٬ حمله هایی از روی هراس و بی تفاوتی عمیق رخ می دهد. بیماران بهم می ریزند و ممکن است سرگردان و گم شوند.

پیشگیری از آلزایمر با روغن ماهی

مشکلات فیزیکی مانند راه رفتن عجیب و غریب و از دست دادن هماهنگی به تدریج افزایش پیدا می کند. در واقع ممکن است بیماران از نظر فیزیکی درمانده و به کلی نتوانند ارتباط برقرار کنند.

پیشگیری از آلزایمر با روغن ماهی

یکی از خوردنی های بسیار محبوب دنیا دارای خاصیت طبیعی است که قادر است حافظه را تقویت و از ابتلاء‌ به آلزایمر جلوگیری کند.کارشناسان دریافتند مصرف روغن ماهی می‌تواند به تقویت حافظه افراد تنها پس از 6 ماه از مصرف کمک فراوان کند.

پیشگیری از آلزایمر با روغن ماهی

گفتنی است، مکمل‌های غنی از امگا 3 باعث پیوند قوی بین سلول‌های عصبی مغزی می‌شوند.بررسی‌ها نشان می‌دهند، براساس تحقیقات انجام شده بهترین منبع برای امگا 3 ماهی سالمون و انواع ماهی‌های روغنی است.

کارشناسان اعتقاد دارند، مکمل‌های غنی از امگا 3 باعث جلوگیری از سرعت و یا حتی پیشرفت بیماری آلزایمر در سالمندان می‌شود.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا