دسته‌بندی نشده

روش طبخ خورش حبشی یا زنگی مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش حبشی یا زنگی

خورش حبشی یا زنگی طبع گرمی دارد. طعم ترش و شیرینی این خورش میتواند همه را راضی نگه دارد. خورش حبشی یکی از غذاهای محلی جنوبی هاست ، خورشی که در آن هم از شیره انگور و هم از رب انار استفاده می شود و طعم جالبی دارد. خورش حبشی حاوی ویتامین های A، B ، C و املاحی چون آهن ، منیزیم ، فسفر و کلسیم است و کالری بالایی دارد. برای دیدن این آموزش با ما همراه شوید.

مواد اولیه : میزان مورد نیاز:
گوشت ۳۰۰ گرم
لپه نصف پیمانه
پیاز داغ ۳ قاشق سوپ خوری
رب انار رقیق نصف پیمانه
شیره انگور ۳-۴ قاشق سوپ خوری
پودر بادام ۱.۵ پیمانه
برگه زرد آلو یا قیسی ۵- ۶ عدد
آلو خورشتی ۵-۶ عدد
کشمش سبز ۵۰ گرم
ادویه خورشتی به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
نعنا خشک ۲ قاشق سوپ خوری
کره ۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۲قاشق سوپخوری
نمک میزان خیلی کم

طرز تهیه خورش حبشی یا زنگی

طرز تهیه :

در ابتدا گوشت را خورشتی و به اندازه دلخواه برش زده و خوب بشوئید . سپس لپه ها را هم در کاسه ای با آب خیس کنید . کره را در تابه یا قابلمه ای که می خواهید خورش را در آن بپزید ، آب کرده و گوشت را همراه با پیاز داغ در آن تفت داده و خوب هم بزنید .

بعد لپه را از آب خارج کنید ، به گوشت اضافه کرده و تفت دهید وقتی که آب گوشت گرفته شد ادویه خورشی را به مواد اضافه کرده و کمی با گوشت ، پیاز داغ و لپه هم بزنید . البته دقت کنید که ادویه خیلی روی حرارت نباشد چون می سوزد ، پس باید زود در قابلمه آب بریزید .

آن قدر که به اندازه یک بند انگشت آب روی مواد باشد . حالا در قابلمه را بسته ، صبر کنید تا گوشت و لپه خورش حبشی بپزد . آلو ها (برگه آلو ، برگه زرد آلو یا قیسی ) را شسته و حدود یک ربع خیس کنید .

حدود یک ساعت که غذا جوشید ، رب انار و شیره انگور را اضافه کنید . کشمش را پاک کرده و به مدت یک ربع خیس کنید . بعد از این مدت بادام پودر شده ، آلوها و زرد آلو و کشمش رابه خورش حبشی اضافه کنید . در اینجا می توانید نمک ، فلفل و زعفران را هم اضافه کنید تا خورشتان مزه دار شود .

عکس خورش حبشی یا زنگی

حالا که همه موارد را در خورش حبشی ریختید ، حرارت را کم کنید و در قابلمه را گذاشته ، صبر کنید تا خورش جا بیفتد یا به اصطلاح به روغن بیفتد . سیر را به شکل دلخواه ریز یا حلقه ای خرد کرده و در روغن سرخ کنید . نعنا را هم در روغن یا کره تفت دهید و برای سرو غذا سیر داغ و پیاز داغ را روی آن ریخته و تزئین کنید .

نکته ، خورش را قبل از سرو بچشید. اگر زیاد شیرین بود یک قاشق سوپ خوری سرکه به آن اضافه کنید و اگر ترشی آن زیاد بود و خورش را شیرین تر دوست داشتید مقدار شیره انگور را زیاد کنید.

منبع : بی بی آی کیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا