دسته‌بندی نشده

روش طبخ اسپاگتی رولی با بادمجان و سس مخصوص

طرز تهیه اسپاگتی رول بادمجان

اسپاگتی رول بادمجان جزو دسته بندی فینگرفودها است. این غذا از پیچیدن اسپاگتی با سس گوجه فرنگی درون ورقه‌های بادمجان سرخ شده، تهیه می‌شود. ترکیب طعم اسپاگتی با بادمجان، بسیار خوشمزه و لذیذ است. همانطور که در ادامه مشاهده می‌کنیم این اسپاگتی رولی مراحل سخت یا مواد اولیه غیر قابل دسترسی ندارد و طرز تهیه آن بسیار ساده است. در ادامه مطلب طرز تهیه اسپاگتی بادمجان را می‌بینیم.

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی رول بادمجان

بادمجان ۱ کیلوگرم
اسپاگتی ۵۰۰ گرم
پوره گوجه فرنگی ۳ پیمانه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
گوجه گیلاسی ۱۰۰ گرم
پنیر پارمزان ۵ قاشق غذاخوری
اورگانو ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه اسپاگتی رول بادمجان

طرز تهیه اسپاگتی رول بادمجان

رب گوجه را تفت می‌دهیم: مقداری روغن در ماهیتابه می‌ریزیم و دو قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی را تفت می‌دهیم تا خامی آن گرفته شود.
نمک، فلفل سیاه و پاپریکا را به همراه حریره سیر اضافه می‌کنیم: مقداری ادویه؛ نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و حریره سیر یا سیر رنده شده را به رب گوجه فرنگی اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.
پوره گوجه فرنگی را اضافه می‌کنیم: می‌توانیم از پوره گوجه فرنگی کنسروی استفاده کنیم یا گوجه فرنگی‌ها را پوست بگیریم و در مخلوط کن پوره کنیم. پوره گوجه فرنگی را در این مرحله به رب گوجه فرنگی اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.

ترکیب رب و پوره گوجه فرنگی را حرارت می‌دهیم: ترکیب درون ماهیتابه را حدود ده دقیقه روی حرارت ملایم هم می‌زنیم تا جا بیافتد و غلظت و طعم بگیرد.
ارگانو خشک را اضافه می‌کنیم: هنگامی که سس گوجه فرنگی جا افتاد به آن ارگانو خشک اضافه می‌کنیم.
پنیر پارمزان را اضافه می‌کنیم: به میزان دو قاشق غذا خوری پنیر پارمزان اضافه می‌کنیم و ترکیب را هم می‌زنیم.
مقدار از سس را جدا می‌کنیم: برای مراحل نهایی و ریختن سس روی رول‌های اسپاگتی، مقداری از سس گوجه فرنگی را بر می‌داریم و در ظرفی جدا کنار می‌گذاریم.

ریحان را اضافه می‌کنیم: ریحان تازه را تمیز می‌کنیم و می‌شوییم. سپس خورد می‌کنیم و درون سس گوجه فرنگی می‌ریزیم تا طعم و عطر دلپذیری بگیرد. ریحان را در مرحله پایانی به سس گوجه فرنگی اضافه می‌کنیم که بر اثر حرارت زیاد عطر و شکل خود را از دست ندهد.
اسپاگتی را اضافه می‌کنیم: اسپاگتی را از قبل درون آب جوش می‌ریزیم تا بپزد و آبکش می‌کنیم. سپس اسپاگتی‌ها را به سس گوجه فرنگی اضافه می‌کنیم. و روی حرارت ملایم ترکیب می‌کنیم تا طعم سس به خورد اسپاگتی‌ها برود.
بادمجان‌ها را به صورت ورقه‌ای سرخ می‌کنیم: از قبل بادمجان‌ها را به صورت ورقه‌ای برش می‌زنیم و درون روغن سرخ می‌کنیم.

پوستر اسپاگتی رول بادمجان

اسپاگتی را درون ورقه‌های بادمجان می‌پیچیم: ورقه‌های بادمجان را تخت می‌کنیم، مقداری اسپاگتی را با چنگال برمی‌داریم درون قاشق رول می‌کنیم و وسط بادمجان قرار می‌دهیم. پنیر پارمزان و پنیر پیتزا روی آن می‌گذاریم و بادمجان را رول می‌کنیم. تمام اسپاگتی را به همین شکل در بادمجان‌ها می‌پیچیم.
رول‌های اسپاگتی را درون سینی فر می‌چینیم: مقداری سس گوجه فرنگی کف قالب مورد نظر می‌ریزیم، رول‌های اسپاگتی را در ظرف ماکروفر یا سینی فر می‌چینیم. مجدد مقداری از سس گوجه فرنگی را روی رول‌های اسپاگتی می‌ریزیم سپس پنیر پارمزان و پیازچه به آن اضافه می‌کنیم.
اسپاگتی رول بادمجان را در فر می‌گذاریم: ظرف اسپاگتی رول بادمجان را در فر قرار می‌دهیم. تا با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ده الی ۱۵ دقیقه بپزد.
اسپاگتی رول بادمجان را سرو می‌کنیم: پس از اینکه اسپاگتی رول بادمجان را از فر خارج کردیم روی آن را با برگ ریحان ایتالیایی یا ریحان ایرانی تزیین می‌کنیم و سرو می‌کنیم.

در این آموزش، پخت اسپاگتی به روش جدیدی را تجربه کردیم. رول کردن اسپاگتی‌های پخته درون ورقه‌های بادمجان سرخ کرده و درست کردن سس گوجه فرنگی برای طعم دادن به آن‌ها یکی از روش‌های پخت و سرو اسپاگتی است.

منبع : آرسس شف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا