دسته‌بندی نشده

روش رنگ کردن تخم مرغ برای هفت سین 1402 با مواد طبیعی

با نزدیک شدن به سال جدید وقت آن رسیده است که سفره هفت سین خود را آماده کنید و در نوروز 1402نیز سفره ای زیبا و منحصر به فرد داشته باشید. در کنار تمام جزییات مربوط به سفره هفت سین، تخم مرغ رنگی نیز جایگاه ویژه ای دارد و بیشتر خانواده ها از این تخم مرغ های رنگی برای زیباتر شدن سفره های هفت سین خود استفاده می کنند.

آموزش رنگ کردن تخم مرغ رنگی عید

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن تخم مرغ

دستکش پلاستیکی
سرکه سفید
آب
قابلمه
گیاهان طبیعی و رنگی
آبکش یا صافی

روش کلی برای رنگ کردن تخم مرغ عید

برای رنگ کردن تخم مرغ ها با این روش یک دستور العمل کلی وجود دارد. ابتدا یک لیتر آب را با چند قاشق سرکه سفید مخلوط کرده و درون یک قابلمه بریزید و آن را روی شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید آب به جوش آید و سپس مواد طبیعی و رنگی را به آب اضافه کنید. شعله گاز را کم کرده و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه آب و گیاهان رنگ دار در آب بجوشند.

بعد از گذشت مدت زمان مشخص شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مواد رنگی کمی خنک شوند. آب رنگی درن قابلمه را از صافی یا آبکش رد کنید و سپس تخم مرغ ها را درون آن قرار دهید تا تخم مرغ ها رنگ بگیرند به همین سادگی تخم مرغ رنگی شما آماده خواهد شد.

آموزش رنگ کردن تخم مرغ رنگی عید

روش درست کردن رنگ زرد

برای اینکه تخم مرغ ها را به رنگ زرد در آورید باید 3 قاشق زردچوبه را درون آب جوش بریزید. زردچوبه به سادگی می تواند رنگ تخم مرغ را زرد و زیبا کند. البته دقت داشته باشید که زردچوبه به سادگی پوست دست را نیز زرد می کند. پس قبل از استفاده از این روش حتما دستکش بپوشید.

روش درست کردن رنگ صورتی

برای اینکه تخم مرغ هایی به رنگ صورتی داشته باشید باید 4 فنجان چغندر خرد شده را به آب جوش اضافه کنید. ممکن است بعد از اینکه تخم مرغ ها را درون این رنگ قرار دهید رنگ تخم مرغ ها قهوه ای شوند اما نگران نباشید! بعد از خشک شدن تخم مرغ ها سایه های زیبایی از رنگ صورتی روی ان ها ایجاد خواهد شد.

روش درست کردن رنگ آبی

ابتدا 3 فنجان کلم بنفش را خرد کنید و به آب درحال جوش اضافه کنید. سپس تخم مرغ ها را به مدت 30 دقیقه درون این رنگ قرار دهید. اگر می خواهید رنگ آبی پررنگ تری داشته باشید بهتر است تخم مرغ ها را درون یخچال بگذارید.

روش کلی برای رنگ کردن تخم مرغ عید

روش درست کردن رنگ نارنجی

برای اینکه تخم مرغ هایتان به رنگ نارنجی درآیند باید به اندازه 4 فنجان پوست پیاز زرد را به آب جوش اضافه کنید. برای اینکه رنگ نارنجی تخم مرغ ها روشن و زیبا باشد بهتر است تخم مرغ ها را درون یخچال بگذارید.

حتماً بخوانید:

روش درست کردن تخم مرغ نقره ای

برای اینکه تخم مرغ هایتان رنگی متفاوت و شبیه به نقره ای داشته باشند باید 4 فنجان آب را با مقداری بلوبری یا زغال اخته یخ زده ترکیب کنید و اجازه دهید این ترکیب به دمای محیط برسد. سپس تخم مرغ ها را درون این کاسه قرار داده و اجازه دهید به مدت یک شب تا صبح در یخچال بمانند. تخم مرغ ها با این روش نقره ای خواهند شد. در این روش نیازی به جوشاندن آب نیست.

منبع : زیبامون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا