دسته‌بندی نشده

روش درست کردن سرمه ی چشم و نحوه استفاده صحیح از سرمه

روشی راحت تر برای تهیه سورمه

از گذشته تاکنون جهت تقویت مژه و ابرو و زیبایی چشمها از سرمه در اطراف چشم استفاده می شده و حتی می توان از سرمه جهت تقویت و جلوگیری از ریزش ابروها نیز استفاده کرد.

البته باید توجه داشته باشید که سرمه می بایست کاملا اصل و بهداشتی باشد در غیر این صورت عوارض جبران ناپذیری را برای فرد ایجاد می کند. برای دیدن این آموزش با دلگرم همراه شوید.

روش تهیه ی سرمه طبیعی خانگی

امام صادق (ع) می فرمایند:

نوشته های مشابه

سرمه، مو را می رویاند، اشک ریزش را می خشکاند، آب دهان را گوارا می کند و دیده را جلا می بخشد. سرمه کشیدن به هنگام خواب، موجب امنیّت از آب (مروارید و مانند آن) است، که عارض چشم می گردد.

سرمه علاوه بر زیباتر کردن چشم دارای خواصی دیگر درمانی که برای پرپشت، تقویت کردن ابرو و مژه، تقویت چشم، ضد التهاب، رفع سوزش و اشک بوده، و به روش های مختلف سنتی تهیه می شد، ولی امروزه جای خواص درمانی آن را مواد شیمیایی که نه تنها خواص درمانی ندارند بلکه فقط برای زیبایی چشم و ابرو مورد استفاده قرار می گیرند را گرفته است و با توجه به کیفیت نامطلوبشان باعث ریزش ابرو و مژه نیز می شوند.

سرمه معمولاً حاوی مقداری فلز سرب است که استفاده از آن در این محصول زیبایی گاهی می تواند سلامت شما را تهدید کند. سرب فلزی است خاکستری با ته رنگ مایل به آبی. محققان می گویند سرب در نسوج بدن جذب پروتئین ها می شود و بیشترین اثر سمی خود را بر مغز و اعصاب وارد می کند.

 روش درست کردن سرمه ی چشم و نحوه استفاده صحیح از سرمه

خواص درمانی فوق العاده برای سرمه

  • تقویت چشم ، ضد التهاب ، رفع سوزش و اشک
  • تقویت ابرو و پرپشت کردن مژه و ابرو

روش تهیه سرمه بادام یا فندق

برای تهیه سرمه از روشهای سنتی و با استفاده از آجر و مواد سوختی و حتی از شمع و سوزن نیز می توان استفاده کرد که ما در این مطلب قصد داریم تا با روشی ساده و در دسترس که همگی امکان تهیه سرمه به این روش را داشته باشند

روش تهیه سرمه را توضیح دهیم . برای این کار باید مقداری فندق و بادام را بعد از دو پوسته کردن روی یک شعله پخش کن بر روی حرارت قرار داده و ظرفی فلزی مانند سینی را با فاصله کمی روی مغز بادام ،

فندق و شعله پخش کن قرار دهید به مرور زمان و با سوختن کامل مغز ها تولید دوده می کنند که بر روی سطح سینی قرار داده شده کاملاً قابل مشاهده خواهد بود تا اتمام سوختن مغزها صبر کنید و سپس با چاقو و یا جسمی نوک تیز دوده های جمع شده بر روی سطح سینی را تراشیده و به ظرفی که برای نگهداری سرمه تهیه کرده اید منتقل کنیدو سرمه آماده است.

روش تهیه سرمه مغز قلم گاو

برای تهیه سرمه قلم گاو کافی است که مقداری مغز قلم را پس از خارج کردن از قلم داخل ظرفی ریخته و مقداری گاز یا باند را داخل آن قرار دهید به صورتی که انتهای باند یا گاز در روعن قرار گرفته و سر آن نیز بیرون باشد باند یا گاز را با استفاده از کبریت و یا فندک روشن کنید

و مانند مرحله قبل ظرفی فلزی مانند سینی و یا کاسه را با فاصله روی آن قرار دهید روغن با سوختن تولید دود کرده که بر روی سطح ظرف جمع می شود که پس از اتمام کار دوده ها را تراشیده و به ظرفی که برای نگهداری سرمه استفاده می کنید منتقل کنید.

روش درست کردن سرمه ی چشم و نحوه استفاده صحیح از سرمه

افراد زیادی هستند که دقیقاً بعد از اولین مصرف سرمه برای همیشه آن را کنار می‌گذارند و دلیل این امر استفاده نادرست از سرمه است. از دوستای عزیزی که تمایل دارند سرمه رو برای تقویت چشمشون استفاده کنند اما به دلیل ریختن سرمه زیر چشماون رو کنار گذاشتن خواهش می‌کنم این مطلب رو تا آخر مطالعه کنند.

برای مصرف سرمه به این موارد دقت کنید

  • کیفیت سرمه
  • نوع سرمه
  • جنس سرمه دان

تشخیص کیفیت سرمه

بسیاری از دوستان بر این باورند که بهترین سرمه موجود سرمه سنگ یا همان سرمه مکه می‌باشد، میخوام خدمت این دوستان خوبم عرض کنم که سرمه سنگ به دلیل خواص و انرژی سنگ سرمه خوبی هست اما متاسفانه ۲ تا نقص داره

  1. رنگش خاکستریه و کلاً کمرنگ هست
  2. به دلیل اینکه از سنگ ساخته میشه هرچقدر هم خوب آسیاب شده باشه باز هم ذرات ریزی داره که چشم رو اذیت میکنه

دومین سرمه موجود سرمه حیوانی هستش که هم تهیش سخت هست و هم به دلیل چرب بودن ریزش زیادی داره

سومین سرمه که به نظر من بهترین هست سرمه مغزها هستش که با توجه به انواع مغزهایی که توش استفاده میکنه اسمش هم تغییر میکنه

مثلاً سرمه ۷مغز (شامل مغز گردو، فندق، بادام، پسته و…) و سرمه ۴مغز که معمولاً از بادم فندق پسته و گردو تهیه میشه و سرمه‌های تک مغز که همونطور که مشخصه از یک مغز تولید میشه که اغلب بادوم ویا گردو هست.

روش درست کردن سرمه ی چشم و نحوه استفاده صحیح از سرمه

بهترین جنس برای سرمه دان

با توجه به اینکه سرمه دان‌ها با جنس‌های خیلی متنوعی تولید میشه تشخیص نوع سرمه دان مرغوب کمی سخت هست. سرمه دان‌های موجود اغلب از جنس چوب، سنگ ویا فلز برنج تولید می‌شوند.

سرمه دان با جنس چوب بهترین سرمه دان هست چون الیاف چوب به راحتی زائدات سرمه روهنگام خروج میله از سرمه دان پاک می‌کنند و به شما یک سرمه صاف و بدون گرده میده علاوه براون میله سرمه دان حتماً باید از جنس چوب صیغل خورده باشه.

خوب تا اینجا یاد گرفتیم که چطور کیفیت سرمه، سرمه دان و نوعش رو تشخیص بدیم. حالا میخوام شیوه استفاده صحیح از سرمه رو بهتون آموزش بدم بزرگترین اشتباهی که بیشتر دوستان انجام میدن و باعث ریزش سرمه میشه این هست که سرمه رو مستقیم داخل سرمه دان می‌ریزند

. این کار باعث میشه کلاً از خیر استفاده از سرمه بگذرید چون هم سخته و کثیف کاری میشه و هم بعد کیفیت مطلوبی بهتون نمیده.

استفاده ی صحیح از سرمه

  1. میله سرمه دان رو فقط در اولین بار مصرف با یک قطره روغن بادام تلخ و یا روغن زیتون چرب کنید و خوب با دست ماساژ دهید
  2. سپس میله‌ای که یک بار برای همیشه چرب شده رو وارد سرمه دان کنید و طوری اون رو داخل سرمه دان حرکت بدید و بچرخونید که مطمئن شوید همه جداره داخلی سرمه دان به روغن آغشته شده است
  3. میله سرمه دان را داخل ظرف محتوی سرمه کنید و کمی بچرخانید که سرمه به میله بچسبد سپی میله را وارد سرمه دان می‌کنید و کمی حرکت می‌دهید و باز مجدد داخل ظرف سرمه می‌کنید.
  4. ۳تا ۵ بار این کار را انجام می‌دهید سپس میله را درون سرمه دان کرده و حدود ۳-۵ دقیقاً خوب حرکت دهید (حرکت باید به صورت بالا، پایین و چرخش‌های کوچک باشد)
  5. در این مرحله برای تست اینکه آیا ماساژ برای سرمه کافی بوده یا نه بایستی میله سرمه دان را روی انگشت خود تست کنید اگر گرده داشت یا دانه‌دانه بود هنوز نیاز به ماساژ دارد
  6. زمانی ماساژ کافی است که خط کشده شده روی دست صاف و عاری از هر نوع ناخالصی و درست مثل مداد چشم باشد
  7. این کار نهایتاً ۵دقیقه زمان میگیره و به شما برای ۲ماه سرمه میده
  8. وقتی سرمه دان تخلیه شد فقط کافی است مراحل ۳تا ۵ را مجدداً تکرار نمایید.

فواید سرمه کشیدن از نگاه طب سنتی ایران

سرمه چهار مغز : خواص و طرز تهیه سرمه چهار مغز

آشنایی با نحوه صحیح سرمه کشیدن و فواید سرمه برای چشم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا