دسته‌بندی نشده

روش تکثیر و خاک مناسب سانسوریا نیزه ای کدام است ؟

چطور از سانسوریا نیزه ای مراقبت کنیم؟

سانسوریا نیزه ای، یک نوع ساکولنت عمودی شکل است، برگهایی قائم دارد که بی شباهت به گیاه بامبو نیستند. این برگها، بسیار نرم هستند و رنگی مخلوط از سبز و خاکستری دارند. یک برگ جوان از سانسوریا نیزه ای، حدودا ۳ سانتی متر است که در طبیعت می‌تواند تا ۲ متر رشد کند. اگر در منزل به خوبی از آن مراقبت کنید، یعنی نور و آب کافی را برای آن فراهم کنید، تا بیش از ۹۰ سانتی متر هم رشد می‌کند. در این شرایط می‌توانید منتظر شکوفه‌های ریز صورتی روی نوک این برگها باشید!

اگر در آپارتمان ساکن هستید، می توانید با خرید گل آپارتمانی ، منزل خود را طراوت ببخشید و گیاه سانسوریا میتواند یکی از انتخاب های شما باشد. شما را با شرایط نگهداری از گل سانسوریا نیزه ای آشنا می کنیم :

نور :

سانسوریا نیزه ای، بیشتر یک ساکولنت است تا سانسوریا. پس بهتر است در مورد نور لازم برای آن کمی حساسیت به خرج دهید.
به نور کافی و فیلتر شده خورشید نیاز دارد، پس بهتر است آن را در نزدیکی یک پنجره پرنور قرار دهید. دقت کنید که نور مستقیم خورشید باعث سوختن و آسیب دادن برگهایش می‌شود.

چطور از سانسوریا نیزه ای مراقبت کنیم؟

نحوه مراقبت و نگهداری از سانسوریا نیزه‌ای به همراه نکات رشد

آبیاری :

سانسوریا به بی آبی مقاوم است. انباشته شدن آب در خاک و اطراف ریشه، باعث پوسیده شدن و از بین رفتن ریشه این گیاه می شود.
وقتی خاک آن کاملا خشک شد، آب کافی به آن بدهید. اجازه بدهید آب تا عمق خاک نفوذ کند و به ریشه برسد. آب باقی مانده در زیر گلدان را خارج کنید تا باعث فاسد شدن ریشه نشود.

کوددهی :

می‌توانید در فصل تابستان، هر سه هفته یکبار به آن کود کلسیم مایع چند منظوره بدهید.
نصف میزان توصیه شده را در آب حل کنید و هنگامی که کاملا رقیق شد، به آرامی به خاک اضافه کنید. سانسوریا نیزه ای گیاه حساسی است و کود زیاد باعث ریختن برگهایش می‌شود. پس نیازی نیست خیلی به آن کود بدهید.

حتماً بخوانید:

خاک :

برای سانسوریا میتوان از خاک کاکتوس هم استفاده کرد و خاک سبک ترکیب شده از ماسه و کوکوپیت و پیت ماس برای سانسوریا مناسب است.

نحوه مراقبت و نگهداری از سانسوریا نیزه‌ای به همراه نکات رشد

تکثیر :

سانسوریا از طرق بذر و برگ و پاجوش قابل تکثیر هست.

سمی بودن :

به دلیل ظاهر جذاب، ممکن است حیوانات بخواهند طعم آن را امتحان کنند! اگر خورده شود، مشکلات گوارشی در پی خواهد داشت. پس بهتر است دور از دسترس حیوانات قرار دهید.

separator line

منبع : سایت ویرگول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا