دسته‌بندی نشده

روش تهیه شربت گل ختمی (گل بنفشه) برای رفع عطش

شربت گل بنفشه که ممکن است آن را به عنوان شربت گل ختمی نیز بشناسید، یک مدل از شربت‌های طبیعی و بسیار خوشمزه است. این شربت یک نوشیدنی فوق العاده برای رفع تشنگی و عطش در تابستان است و علاوه بر آن به عنوان یک داروی تب بر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. جدا از تمام این موارد شربت گل بنفشه دستور تهیه آسانی دارد. بنابراین، اگر شما نیز دوست دارید تا طرز تهیه شربت گل بنفشه خوش طعم را به ساده‌ترین شکل ممکن یاد بگیرید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روش تهیه شربت گل ختمی

  • تعداد نفرات 4 نفر
  • زمان آماده سازی 10 دقیقه
  • میزان سختی بسیار راحت
  • میزان کالری در هر 100 گرم 75 کیلوکالری

شربت گل بنفشه را می‌توانید با رنگ‌ها خوراکی نیز ترکیب کرده و رنگ جذاب‌تری بسازید. جدا از رنگ، طعم شربت گل بنفشه نیز بسیار جذاب است. البته ممکن است به ذائقه همه خوش نباشد که در این حالت می‌توانید از شکر استفاده کنید.

روش تهیه شربت گل بنفشه

مواد اولیه برای طرز تهیه شربت گل بنفشه

برای تهیه شربت گل بنفشه به مواد اولیه ساده‌ای نیاز دارید که به راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. در جدول زیر تمام آنچه که برای درست کردن این شربت نیاز دارید، قید شده است. همچنین باید اضافه کرد که با این میزان از مواد اولیه امکان تهیه شربت برای حدودا 4 نفر وجود دارد.

گل بنفشه 3 قاشق غذاخوری
شکر 8 قاشق غذاخوری
آب 4 لیوان

طرز تهیه شربت گل بنفشه به صورت مرحله به مرحله

حالا که آماده‌ی درست کردن این شربت خوشمزه هستید به سراغ دستور تهیه آن می‌رویم. در نظر داشته باشید که اگر یک دوره این شربت را میل کنید و متوجه خواص آن شوید، قطعا در لیست نوشیدنی‌های محبوب شما قرار خواهد گرفت.

مرحله اول: برای تهیه شربت گل بنفشه باید در ابتدا گل‌های بنفشه را کاملا آسیاب کنید. حالا گل آسیباب شده را درون ظرفی که قرار است تا شربت را در آن تهیه کنید، بریزید.
مرحله دوم: شکر را نیز به ظرف اضافه کرده و چهار لیوان آب سرد بریزید. حالا باید با کمک یک چنگال یا همزن شروع به همزدن شربت کنید تا جایی که شکر کاملا حل شود و گل‌ها نیز رنگ بدهند.
مرحله سوم: نوبت به صاف کردن شربت می‌رسد. برای انجام این کار باید یک پارچه نخی تمیز را انتخاب کرده و روی دهانه‌ی پارچ بگذارید. سپس شربت را درون پارچ بریزید.
مرحله چهارم: شربت شما آماده است و می‌توانید چند تکه یخ به آن اضافه کرده و میل کنید. همچنین باید گفت که شربت در ابتدا رنگ آبی لاجوردی زیبایی دارد اما به مرور متوجه خواهید شد که رنگ آن کم خواهد شد، به همین دلیل بهتر است تا شربت را تازه درست کرده و مصرف کنید.

نکات تهیه شربت گل بنفشه

نکات تهیه شربت گل بنفشه

می‌توان گفت که شربت گل بنفشه یکی از ساده‌ترین شربت هایی است که می‌توانید درست کنید. البته در عین سادگی، تهیه این شربت نکاتی دارد که با رعایت آن‌ها قطعا طعم نوشیدنی شما بهتر خواهد شد.

اگر دوست دارید تا طعم شربت شما بهتر باشد، بسته به سلیقه خود می‌توانید مقداری عرق بیدمشک یا گلاب نیز به آن اضافه کنید که قطعا طعم شگفت انگیزی را در شربت ایجاد خواهد کرد.
دقت کنید که در طرز تهیه شربت گل بنفشه ، حتما از آب سرد برای درست کردن شربت استفاده کنید! اگر آب گرم یا حتی ولرم باشد، باعث می‌شود تا رنگ شربت سریع‌تر از بین برود.
یکی دیگر از کارهایی که برای ایجاد طعم بهتر در شربت می‌توانید انجام دهید، اضافه کردن آبلیمو به آن است. اما میزان آن باید در حد چند قطره باشد و اضافه کردن مقدار بیشتر سبب از بین رفتن رنگ شربت خواهد شد!

حتماً بخوانید:

اگر دوست دارید تا ظاهر شربت شما مجلسی تر باشد، حتما از تخم شربتی در تهیه آن استفاده کنید. به این صورت که آن ها را از قبل با آب گرم خیس کنید و زمانی که پف کردند، آن ها را به شربت اضافه کنید. شما می‌توانید از تخم شربتی در تهیه سایر شربت‌ها نیز استفاده کنید. برای مثال، اگر تخم شربتی را در طرز تهیه شربت زعفران، شربت خوش طعم بی رقیب به کار ببرید، یک شربت بسیار خوش طعم و مجلسی خواهید داشت.

شربت گل بنفشه علاوه بر طعم خوب، خواص بسیاری داشته و ارزش امتحان کردن را دارد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که حتما یک بار آن را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

منبع : اسنپ فود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا