دسته‌بندی نشده

روش تهیه دسر تابستانی کرم انبه

روش تهیه دسر تابستانی کرم انبه، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

روش تهیه دسر تابستانی کرم انبه

روش تهیه دسر تابستانی کرم انبه

مواد لازم

  • 2 عدد انبه
  • 3 ق س پودر ژلاتین
  • 3 پیمانه شیر
  • 2 /1 پیمانه آب سرد
  • 2 /1 پیمانه شکر
  • 2/1 ق س وانیل
  • 1 پیمانه خامه صبحانه

طرز تهیه:

1. ابتدا پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید. ظرف را روی بخار کتری بگذارید تا ژلاتین در آب حل شود و رنگ آن شفاف گردد.

2. انبه ها را پوست بکنید و از هسته جدا کنید و در کاسه‌ای بریزید. تکه‌های درشت آن را کمی خرد کرده، همراه شیر و شکر در مخلوط‌کن بریزید تا مواد با هم مخلوط و شکر حل شود.

3. خامه و وانیل را به مواد داخل مخلوط‌کن اضافه کنید وخوب هم بزنید. حالا ژلاتین حل شده را به مواد اضافه کنید وبازکمی هم بزنید . مایه دسر آماده است.

4. مایه آماده را داخل قالب بریزید. روی آن را سلفون بکشید و4- 3 ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود و به اصطلاح ببندد. دسر را در ظرف مورد نظر برگردانده با چیپس شکلات و یا ترافل تزیین کنید.

خواص انبه:

همه ما می‌دانیم که مشکل کم‌خونی در افرادی که از گوشت قرمز استفاده نمی‌کنند، بیشتر دیده می‌شود. به این دلیل به این افراد توصیه می‌شود تا از منابع گیاهی این ماده مغذی بیشتر استفاده کنند. به علاوه در کنار مواد غذایی آهن‌دار گیاهی بهتر است از غذاهایی استفاده شود که جذب این آهن گیاهی را بالا می‌برند. در این میان، انبه در دسته میوه‌هایی جای می‌گیرد که می‌توان آن را به همراه منابع گیاهی آهن دار مورد استفاده قرار داد. حتما می‌پرسید چرا؟

باید در جواب بگوییم که در هر ۱۰۰ گرم از این میوه ۳۷ میلی‌گرم ویتامین C و ۲۰۰۰ میکروگرم بتاکاروتن وجود دارد که مطالعات نشان داده‌اند دریافت همزمان این مواد مغذی با آهن جذب روده‌ای این ماده معدنی را افزایش می‌دهد. بتاکاروتن در روده با آهن باند شده و از پیوند آن با ترکیباتی مثل فیتات‌ها که مانع جذب آهن می‌شوند، جلوگیری کرده و به این ترتیب کم خونی برطرف می‌شود.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا