دسته‌بندی نشده

رهایی از سنگ کلیه با طب سنتی

سنگ کلیه

اگر مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستید می توانید با روش های گیاهی خود را در برابر این بیماری واکسینه کنید.

سنگ هایِ کلیه، توده هایِ سنگ مانندی در مجاریِ ادراری هستند، که عمدتاً به علتِ عدمِ تعادلِ نمک و موادِ معدنیِ موجود در ادرار به وجود می‌آیند. همه انسان‌ها کریستال هایِ خاص و کوچکی را در حین ادرار کردن از بدنِ خود دفع می‌کنند. در اکثرِ اوقات این کریستال‌ها در ادرار وجود دارند، اما در برخی موارد این کریستال‌ها به هم متصل می‌شوند، توده‌هایی را به وجود می‌آیند و در قسمت داخلیِ کلیه مستقر می‌شوند، سپس با به هم پیوستن این توده‌ها سنگ هایِ کلیه به وجود می‌آیند که دردِ زیادی را تولید می‌کنند.

علت به وجود آمدنِ سنگِ کلیه

مهم‌ترین عللِ ایجادِ سنگِ کلیه، نقصِ متابولیسم، مصرفِ ناکافیِ مایعات، و رژیمِ غذاییِ ناسالم و نامناسب است. هر کدام از عللِ ذکر شده ممکن است با ایجادِ سنگِ کلیه ارتباط داشته باشند. در صورتِ ریسکِ ابتلا به سنگِ کلیه باید از خوردنِ آردِ سفید، شکر، فرآورده هایِ گوشتی، چای، قهوه، ادویه جات، و غذاهایِ حاویِ اگزالات و کلسیمِ زیاد خودداری کنید. سنگِ کلیه همچنین می‌تواند علتِ ارثی داشته باشد. به طورِ کلی احتمالِ ابتلا به سنگِ کلیه در افرادِ ۳۰ تا ۴۰ ساله بیشتر از احتمالِ ابتلا در سنینِ دیگر است.

علائمِ سنگِ کلیه

سنگِ کلیه تنها زمانی مشخص می‌شود که مانع از خروجِ ادرار شود؛ در این مرحله فرد دردِ شدید و غیرِ قابلِ تحملی را در ناحیه زیرِ شکم و پشتِ خود احساس می‌کند.
برخی از علائم قابلِ توجهِ دیگرِ سنگِ کلیه عبارتند از فرسودگی، تب، لرز، حالتِ تهوع، وجودِ خون در ادرار، عرق کردنِ زیاد و ادرار کردنِ مکرر و دردناک است.

درمان هایِ گیاهی برایِ سنگِ کلیه

دستورالعمل‌ها و درمان هایِ گیاهی برایِ سنگِ کلیه، امن‌ترین روش‌ها برایِ خارج کردنِ سنگِ کلیه هستند.

لوبیا قرمز: برایِ درمانِ سریعِ سنگِ کلیه از لوبیا قرمز استفاده کنید. ۶۰ گرم لوبیا قرمز را برایِ ۶ ساعت در ۴ لیتر آب بجوشانید. سپس آن را از صافی رد کنید و اجازه بدهید تا مایعِ به دست آمده به مدتِ ۸ ساعت خنک شود. سپس به مدتِ یک روز و هر ۲ ساعت یکبار یک لیوان از این مایع بنوشید. این مایع نباید برایِ بیش از یک روز نگهداری شود. این دستورالعمل را برایِ چند روز ادامه دهید. این کار موجب می‌شود تا درد و وخامتِ سنگِ کلیه‌تان کاهش بیابد.

برگ‌های ریحان: ترکیبی از یک قاشقِ چایخوری عسل و یک قاشقِ چایخوری آب ریحان درست کنید. استفاده مداوم از این ترکیب، در هنگامِ صبح و با معده خالی، برایِ ۶ ماه، کلیه شما را تقویت می‌کند و سنگ‌ها را از مجاریِ ادراریِ شما خارج می‌کند.

توصیه مشاور: استفاده از عرق خارشتر نیز در دفع سنگ بسیار کمک کننده است.

از کارهای دیگر داشتن حرکات ورزشی از قبیل طناب زدن می باشد که به دفع هر چه زودتر سنگ کمک می کند.

به جز این گیاهان، سالم‌ترین و طبیعی‌ترین راه برایِ درمانِ سنگِ کلیه کرفس، سیب، انگور، هندوانه و دیگر غذا هایِ طبیعیِ غنی از ویتامینِ A هستند. اطمینان حاصل کنید که همواره رژیمِ غذایی درست و سالمی را رعایت می‌کنید

. سعی کنید از خوردنِ ادویه جات، ترشی، نوشیدنی هایِ الکلی و سبزیجاتی مانندِ خیار، ترب، گوجه فرنگی، اسفناج، مارچوبه، پیاز، کلم، و گلِ کلم، خودداری نمائید. همچنین از خوردنِ گوشت و نوشابه هایِ گازدار و آبِ گازدار نیز خودداری کنید. مقدارِ زیادی هم آب بنوشید، این بهترین راه برایِ خارج کردنِ سنگ‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا