دسته‌بندی نشده

راه های تشخیص چک رمزدار تقلبی

چگونه چک رمزدار تقلبی را تشخیص دهیم ؟

برای تشخیص چک رمزدار تقلبی، ابتدا باید آشنایی با مقررات صدور این نوع چک داشته باشیم، که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

برای معتبر بودن این سند، لازم است تمامی قوانین و مقررات عمومی مرتبط رعایت شود. این اقدامات باعث می ‌شود که حواله مربوط به این نمونه به عنوان یک سند رسمی و مطابق با قوانین شناخته شود.

برای ارائه این نوع سند، حتماً باید یک فرد واقعی به عنوان متقاضی وجود داشته باشد و امکان صدور آن به صورت بی‌نام یا در وجه حامل امکان ‌پذیر نمی ‌باشد.

مقادیری که در این سند ثبت می ‌شود، نباید به صورت دست ‌نویس باشد و باید حتماً توسط دستگاه چاپی یا ماشینی ثبت شده تا این سند دارای اعتبار قانونی و ملاک رسمی باشد.

چک بین بانکی معمولاً نمی‌تواند به صورت نقد شده و پول نقد دریافت شود؛ بلکه باید به حساب بانکی مقصد یا حساب خود شخص گیرنده واریز شود.

برای درخواست و صدور این حواله، فرد متقاضی باید یک فرم خاص را تکمیل کرده و امضا و اثر انگشت خود را روی آن بگذارد.

پس از دریافت مبلغ مرتبط با این حواله، متقاضی باید سند‌های مربوطه را امضا کرده و اثر انگشت خود را بر روی آن ها ثبت کند.

تشخیص چک رمزدار تقلبی

دارنده و ذینفع چک رمزدار برای استعلام اعتبار چک و تشخیص اصل چک از تقلبی آن، باید به یکی از شعبات بانک صادر کننده مراجعه کند. اما در خصوص چک بین بانکی دارنده چک باید به بانک مقصد مراجعه کند تا از طریق شماره سریال، استعلام چک را از بانک صادر کننده گرفته و مورد بررسی قرار دهد.

separator line

حتماً بخوانید:

با چک رمزدار تقلبی آشنا شویم

با چک رمزدار تقلبی آشنا شویم

با افزایش حجم مبادلات بانکی در ایام پایانی سال بانک‌ها نیز به منظور برقراری امنیت هر چه بیشتر بالاخص در حوزه مبادلات چکی نسبت به اعمال سخت گیری در…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا