دسته‌بندی نشده

راهکارهای جادویی برای کنترل استرس شدید

با مجله دلگرم همراه باشید تا شما را با راهکارهای کنترل استرس شدید آشنا کنیم

بهترین روش برای کنترل استرس شدید این است که از آن جلوگیری کنیم یا از ابتدا آن را تحت کنترل کنترل بگیریم و از شدید و مداوم شدن آن جلوگیری کنیم. در ادامه راه حل های اساسی ارائه شده است که کمک میکند استرس خود را روزانه کنترل کنیم و از شدید شدن آن جلوگیری کنیم.

آرامش داشتن

استراحت دادن به ذهن و بدن بسیار مهم است. مدیتیشن، دعا کردن، سرگرمی داشتن، گوش دادن به موسیقی و خنده می توانند به کاهش استرس کمک کنند.

مواظب بدنت باش

قبل از مبتلا شدن به زخم معده، مرض قلبی یا بیماری های دیگر که ناشی از استرس هستند بدن مبتلا به ناراحتی های خفیف تری مانند سردرد، مشکلات گوارشی و بی خوابی می شود. هر وقت این علایم هشدار دهنده را در خود احساس می کنی تکنیک های مهار استرس را به کار ببر و قبل از اینکه این استرس های خفیف مداوم تبدیل به مشکلات بزرگتری شوند آن ها را از بین ببر.

فعالیت بدنی

تمرین حرکات رزمی، دویدن، وزنه برداری یا حتی یک پیاده روی کوتاه باعث افزایش ترشح هورمون اندروفین و کاهش سطح کورتیزول در بدن شود که همین حالتان را بهتر و استرس را کمتر می کند و فواید بسیار دیگری هم دارد.

خوب غدا بخور

یک رژیم غذایی سالم انرژی کافی برای کنترل استرس روزانه را فراهم می کند و قند خون را ثابت نگه می دارد تا بدن دچار تغییرات خلق و خوی ناشی از افت فشار نشود. حذف وعده های غذایی و خوردن غذاهای ناسالم منجر به خستگی، آسیب پذیری بیشتر نسبت به بیماری ها، بیشتر شدن استرس و کاهش سلامت عمومی بدن می شوند.

محدودیت تعیین کردن

پرمشغله بودن و عجله کردن در کارها یکی از عوامل مهم استرس است. اولویت بندی کردن کارها و انجام ندادن بعضی کارها کمک می کنند تا کاری که واقعا مهم است را به نحو احسن انجام دهید و زمان اضافی برای انجام فعالیت های کنترل استرس داشته باشید.

حمایت اجتماعی

داشتن یک گروه از دوستان که به تو توجه می کنند به سالم ماندن و کاهش استرس بسیار کمک می کند. دوست ها می توانند در زمان گرفتاری کمکت کنند یا به حرف هایت گوش دهند و کمک کنند احساس پذیرفته شدن و مورد قبول واقع شدن کنید. تحقیقات نشان می دهند که احساس تعلق داشتن احتمال مبتلا شدن به افسردگی را کاهش می دهد. و داشتن دوستی که تو را می خنداند به کاهش استرس و سالم تر شدن کمک می کند.

سرگرمی هایی پیدا کن که ذهنت را آزاد می کنند

بازی کردن، کتاب خواندن، فیلم تماشا کردن می تواند ذهنت را از موضوع استرس زا دور کند و فکرت را به سمت موضوع خوشایند تری ببرد. گاهی اوقات لازم است دست از درگیر شدن با مشکلاتت برداری و اجازه دهی که ذهن و بدنت به آرامش برسند. وقتی دوباره به افکار استرس زا فکر کنی می بینی که مانند قبل تو را تحت کنترل نمی گیرند.

مثبت اندیش باش

در طول روز رشته ی بی پایان افکارت را ارزیابی کن. اگر منفی هستند سعی کن مثبتشان کنی. (این به این معنی نیست که وانمود کنی همه چیز عالیست در حالی که نیست، این شکلی از انکار است که کمکی به شما نمی کند.) استفاده ی کمتر از زبان منفی در گفتگو با خود، و یادآوری اینکه این مشکل هم می گذرد از راهکار های موثر در مثبت اندیشی هستند که به افراد زیادی کمک کردند.

اگر نیاز به کمک داری، از کسی کمک بگیر

اگر استرس روی کار شما و لذت بردن از زندگی تاثیر منفی می گذارد، از پزشک، روان پزشک یا متخصصان دیگر کمک بگیرید. استرس نباید زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهد. روش های مختلفی برای از بین بردن آن وجود دارد. پیدا کردن راه مناسب به شما کمک می کند که به زندگی ای که می خواهید و شایسته ی شماست برسید.

تلاش برای به کارگیری این راهکار ها تاثیر بسیار زیادی در کاهش استرس در زندگی دارد و انسان را سالم تر و شادتر می کند. با قدم های کوچک شروع کن و با هر پیشرفت کوچکی به خودت جایزه بده و در یک چشم به هم زدن می بینی که این راهکار های جدید تبدیل به عادت های قدیمی

ترجمه شده مجله دلگرم

مهتاب جهاندار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا