دسته‌بندی نشده

راهکارهای جادویی برای داشتن زندگی شاد

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با راهکارهای داشتن زندگی شاد آشنا شوید

برای شروع، راهکار های معرفی شده در ادامه ی متن را تا یک هفته پیش بگیرید و آن را آزمایش یک هفته ای خندیدن در نظر بگیرید. اگر این چند قدم ساده را در راه بیشتر خندیدن بردارید، زندگیتان به راحتی در مسیر شادی و سلامتی قرار می گیرد.

چند قدم تا شادی

کاری که باید بکنید: طی هفته بر لبخند زدن تمرکز کنید. راهی پیدا کنید تا در طول روز لبخند زدن را به خود یادآوری کنید، حتی اگر به اجبار باشد. چرا؟ تحقیقات نشان می دهند لبخند زدن روحیه افراد را بهتر می کند.

به خود انگیزه دهید: لبخند زدن راه ساده ای برای بالا بردن سطح کیفیت زندگی است. برای زندگی شاد تر، تمام کاری که باید بکنید لبخند زدن است. به همین سادگی.

راه‌ هایی برای بیشتر لبخند زدن در طول هفته

لبخند زدن واکنشی طبیعی برابر هر چیز خنده دار، خوشحال کننده یا لذت بخشی است بنابراین به احتمال زیاد با لبخند زدن طبیعی مشکلی ندارید؛ مشکل آن جا ایجاد می شود که باید تمرین کنید و به اتفاقات عادی زندگی لبخند بزنید. برای چنین لبخندی نیاز به تمرین موارد زیر دارید:

لبخند زدن را تمرین کنید: لبخند بزنید. همین حالا که این مطلب را می‌ خوانید لبخند بزنید. لبخندی بزرگ و به پهنای صورتتان. نه یک لبخند مصنوعی، بلکه لبخندی واقعی، انگار که دوستی را پس از چند سال دیده اید. حالا به چیز ناراحت کننده ای فکر کنید و سعی کنید همچنان لبخند بزنید. فکر کردن به چیز های منفی و لبخند زدن همزمان کار سختی است. لبخند زدن شادی درونیتان را بیشتر می کند و افکار منفی را ازتان دور می کند.

نشانه ای برای لبخند زدن خود در نظر بگیرید: حالا که لبخند زدن را تمرین کرده اید و تا حدودی می دانید چه تاثیری بر روحیه تان می گذارد، باید لبخند زدن را در طول روز به یاد داشته باشید. احتمالا به چیزی نیاز دارید که لبخند زدن را به یادتان بیاورد. چیزی که معمولا در طول روز می بینید، می شنوید یا انجام می دهید را به عنوان «نشانه ی لبخند» در نظر بگیرید. شاید صدایی را نشانه ی لبخند بدانید، مثلا صدای زنگ تلفن یا ایمیل. شاید کاری مثل از ماشین بیرون آمدن را به عنوان نشانظه ی خنده در نظر بگیرید. شاید نشانه ای تصویری را بیشتر بپسندید، مثل دیدن کسی که قهوه می نوشد یا می خندد. طی یک هفته ی آینده، هر گاه با نشانه ی خنده رو به رو شدید، خود را مجبور به لبخند زدن کنید.

با انگیزه بمانید: افرادی که هنگام صحبت کردن لبخند می زنند تاثیری بهتر بر دیگران می گذارند زیرا با اعتماد به نفس و خودمانی تر به نظر می رسند. حتی می شود خندیدن را از پشت تلفن نیز شنید. اگرهنگام صحبت با تلفن لبخند بزنید، لحن صدای شما آرام تر می شود و ارتباطی بهتر برقرار خواهید کرد.

نکاتی برای خنده بیشتر

عجیب و غریب نباشید: لبخند شما باید عادی، گرم و واقعی باشد. تنها سعی کنید نشان دهید که حال خوبی دارید. تنها لبخندی کوتاه می تواند حال شما را به کلی متحول کند.

وقتی لبخند می زنید به چیزی که خیلی دوست دارید فکر کنید : این کار به لبخند شما واقعیت می بخشد. به مکان مورد علاقه تان برای تعطیلات فکر کنید، راندن ماشینی معروف و جدید، یا دوستی مهربان.

هنگام لبخند زدن نفسی عمیق بکشید: این کار اضطراب شما را کاهش می دهد و زمانی را برای لذت بردن از لبخندتان به شما هدیه می کند. چندین نفس عمیق شما را آرام تر می کند و تاثیر خوب لبخند زدن را افزایش می دهد.

یادداشت های کوچک و یادآوری هایی را دربخش های مختلف زندگیتان نصب کنید : تا یادتان نرود که لبخند بزنید. روی گوشی تلفن، به خودتان ایمیل بزنید، یا روی تقویم یادداشت کنید. از این که به اندازه کافی یادآوری برای لبخند زدن دارید مطمئن شوید تا در نهایت این امربه عادت تبدیل شود.

قهقهه زدن را نیز امتحان کنید

مرحله بعدی لبخند قهقهه است. راهی برای قهقهه زدن در این هفته بیابید. قرار نیست فقط کمی سرگرم شوید بلکه باید قهقهه بزنید. قهقهه زدن همانند لبخند زدن در رهایی از اضطراب موثر است و حال شما را بهتر می کند. به دنبال چیزی باشید که هر روز هفته شما را بخنداند. لطیفه بخوانید، فیلم ببینید، یا با افراد بانمک هم صحبت شوید. به خنده دارترین داستانی که بلدید فکر کنید وهرروز داستانی را برای خودتان تعریف کنید.

ترجمه شده مجله دلگرم

مهتاب جهاندار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا