دسته‌بندی نشده

راهنمای گام به گام رسوب گیری بخارشو از 0 تا 100

راهنمای گام به گام رسوب گیری بخارشو

به گزارش دلگرم : اگر مدتیست بخار به خوبی از بخارشوی شما خراج نمیشود، نگران نباشید! بخارشو جرم گرفته است. جمع شدن جرم و رسوبات در لوله ها و مخزن آب بخارشو از هر برندی که باشد، کنوود، دلونگی، کارچر، بلک اند دکر، بایترون و … به راحتی قابل رفع است.
نحوه جرم گیری بخارشو را در این مقاله به شما کاربران گرامی آموزش میدهیم تا بتوانید به سادگی جرم ها و رسوبات انباشته در بخارشوی را برطرف کرده و مثل روز اول از این دستگاه استفاده کنید.

بخارشو یک وسیله پرکاربرد در منزل و محل کار شما میباشد. این دستگاه با قابلیت تولید بخار آب داغ توانایی ضد عفونی کردن سطوح و همچنین از بین بردن لکه ها را دارد.

استفاده از بخارشو بسیار آسان است به همین دلیل بسیاری از افراد تمیز کاری ها و نظافت منزل خود را به کمک این دستگاه انجام میدهند. اما گاهی ممکن است پس از استفاده طولانی مدت بخارشوی شما دچار رسوب گرفتگی شود.

طریقه جرم گیری و رسوب زدایی داخل مخزن بخارشو

طریقه جرم گیری و رسوب زدایی داخل مخزن بخارشو به شرح زیر میباشد:

قدم اول برای رسوب زدایی بخارشو این است که دستگاه را از برق بکشید. اگر داخل مخزن آن آب باقی مانده است آن را خالی کنید.در 1 لیتر آب، 50 گرم جوش شیرین یا در صورت داشتن جرم گیر سماور، اضافه کنید و محلول را به هم بزنید تا به خوبی حل شود. محلول جرم گیز را داخل مخزن بخارشوی بریزید.

3 الی 4 ساعت زمان دهید و به هیچ عنوان در این مدت زمان بخارشو را تکان ندهید و آن را به برق نزنید.پس از آن مخزن را جدا کرده و مححلول حاوی جرم گیر را دور بریزید.مخزن را به خوبی بشویید و مجددا مقداری آب داخل آن بریزید دستگاه را به برق بزنید و اجازه دهید بخار تولید کند. بخار تولید شده را به طور کامل خارج کنید.

اگر همچنان آثار رسوبات و آلودگی در بخار و مخزن مشاهده میکنید مراحل بالا را یکبار دیگر تکرار کنید. در غیر این صورت بخارشوی شما کاملا رسوب زدایی شده و آماده استفاده مجدد است.

رسوب زدایی بخارشوی

روش های دیگر جرم گیری بخارشوی کارچر

اگر از انواع بخارشو های کارچر یا همان کرشر ساخت کشور آلمان استفاده میکنید، میتوانید از قرص های جرم گیری مخصوص بخارشو های این شرکت بهره ببرید. این شرکت نوعی قرص جرم گیر مخصوص رسوب زدایی بخارشوی کارچر تهیه کرده است که میتوانید آن ها از بازار خریداری نموده و به سادگی و در سریع ترین زمان ممکن اقدام به جرم گیری بخارشوی کارچر خود نمایید.

راهنمای تمیز کردن بدنه خارجی و لوله یا شیلنگ بخارشو

هنگامی که از دستگاه بخارشو در طولانی مدت استفاده میکنید، آثار باقی مانده از لک آب یا مواد شوینده جلوه زشتی به بخارشوی شما میدهد. گاهی ممکن است پاک کردن این لک ها دشوار باشد. به یاد داشته باشید که اگر پس از هر بار استفاده از بخارشو بدنه آن را با دستمال پاک کنید دیگر شاهد کثیفی و باقی ماندن لکه روی بدنه آن ها نخواهید بود راهنمای تمیز کردن بدنه خارجی بخارشو عبارت است از:

در مرحله اول مطمئن شوید دستگاه به برق نباشد.با استفاده از یک دستمال نم دار بدنه خارجی بخارشو را تمیز کنید. اگر لکه ها با دیتمال نم دار پاک نشدند، مقادی سرکه رو دستمال بریزیر و سپس مجدد آن را روی لکه ها بکشید.

شیلنگ یا لوله بخارشو را فراموش نکنید.برای تمیز کردن شیلنگ بخارشو ابتدا آن را از بدنه دستگاه جدا کنید. شیلنگ را در حمام با فشار آب بشویید و مطمئن شوید تمام آشغال ها و جرم های داخل آن خارج شده باشد.در صورتی که پس از هر بار استفاده شیلنگ بخارشو را تمیز نکنید، در طولانی مدت شاهد رسوب گرفتگی آن ها خواهید شد.

راه های پیش گیری از رسوب گرفتگی در بخارشوی

روش های بسیاری برای پیشگیری از رسوب گرفتگی بخارشوی وجود دارد که با استفاد از آن ها میتوانید انباشته شدن جرم ها و رسوبات را در دستگاه بخارشوی خود به حداقل برسانید. از جمله این اقدامات عبارتند از:

 جرم گیری بخارشور

پس از هربار استفاده از بخارشوی مخزن آن را خالی کرده و با آب تمیز بشویید.این کار علاوه بر اینکه طول عمر بخارشوی شما را افزایش میدهد، موجب از بین رفتن جرم ها و رسوبات و جلوگیری از انباشته شدن آن ها میشود.

سعی کنید چند ساعتی پس از استفاده از بخارشو درب آن را باز بذارید تا داخل آن کامل خشک شود.این کار مانع از رشد باکتری ها و تولید بوی بد در بخارشو میشود.سعی کنید استفاده از محلول های قوی شوینده در بخار شو را به حداقل برسانید.

محلول های قوی موجب آسیب رساندن به مخزن و لوله های بخارشو میشوند.آب شیر به علت داشتن املاح بسیار مانند سدیم و منیزیم باعث گرفتگی منافذ بخارشو شده و جلوی خروج بخار را میگیرد.استفاده از آب بدون املاح مثل آب مقطر یا آب معدنی بسیار در جلوگیری از انباشته شدن رسوبات داخل مزخن بخارشو کمک کننده است.

حتماً بخوانید:

لیست قیمت انواع بخار شور

لیست قیمت انواع بخار شور

قیمت روز انواع بخار شور در بازار لیست قیمت بخار شور در طول روز بروز رسانی می شود , شما می توانید قیمت انواع مختلف بخار شور مورد نظر خود را از لیست…

علت کیپ شدن مخزن و بخار ندادن بخارشو

کیپ شدن مخزن بخارشو تنها یک دلیل دارد و آن هم انباشته شدن رسوبات و جرم ها در لوله و مخزن بخارشو میباشد. اگر متوجه شدید که میزان بخار خارج شده از بخارشوی شما کاهش پیدا کرده است، سریعا استفاده از آن را متوقف کنید و اقدامات لازم را جهت جرم گیری بخارشو را آغاز نمایید:

اگر متوجه شدید شدت خروج بخار کم شده یا میزان کمی بخار از بخارشو خارج میشود نگران نباشید. ابتدا مطمئن شوید داخل مخزن بخارشور آب به حد کافی وجود داشته باشد. در صورت کم بودن؛ مقداری آب به آن اضافه کنید. کلاهک مخزن را چک کنید که درست در جای خود قرار گرفته باشد؛ ممکن است علت کاهش بخار بخارشوی اشکال در نصب آن باشد.

یکبار دستگاه را از برق بکشید و به پریز دیگری متصل کنید تا مطمئن شوید اشکال خارج نشدن بخار از بخارشو از سیستم برق رسانی نباشد اگر مشکل حل نشد، یکبار دکمه روشن کردن را فشار دهید وو 20 ثانیه نگه دارید تا مجدد شروع به تولید بخار کند.

چگونه مخزن بخارشو را تمیز کنیم؟

اگر همچنان مشکل کیپ شدن مخزن بخار بخارشو پا برجا بود فیلتر دچار گرفتگی شده و لازم است تعویض شود.
در صورت تعویض فیلتر دیگر نباید مشکلی وجود داشته باشد مگر آنکه بخارشو دچار رسوب گرفتگی شده باشد.

در این حالت تنها کافیست اقدامات لازم جهت رسوب زدایی و جرم گیری بخارشو که به طور کامل در بالا توضیح داده شد را انجام دهید. باقی ماندن رسوبات در بخارشو ممکن است آسیب جدی به دستگاه وارد نماید پس جرم گیری بخارشو را به تعویق نیندازید.

علت باز نشدن درب مخزن بخارشو چیست؟

آیا درب بخارشو شما گیر کرده است؟ احتمالا میتوانید حدس بزنید مشکل از کجاست. علت باز نشدن درب مخزن بخارشو تنها یک مورد است، رسوب گرفتگی مخزن بویلر.هنگامی که رسوب در بویلر و دهانه بویلر انباشته شود، این اتفاق در طولانی مدت موجب جوش خوردن درب و مخزن به یکدیگر میشود.

اگر آلیاژ درب و مخزن یکی باشد یا به عبارتی هر دو از یک جنس باشند، این مشکل بیشتر رخ میدهد. انباشته شدن جرم ها و رسوبات دور درب مخزن بویلر و درب آن در هنگام استفاده باعث میشود نتوانید درب مخزن بخارشو را به سادگی باز کنید.جهت رفع مشکل باز نشدن درب مخزن بخارشو از هر برندی مانند بوش میتوانید اقدامات لازم برای از بین بردن رسوب ها و جرم ها در مخزن بخارشو که در بالا توضیح دادیم را صورت دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا