دسته‌بندی نشده

راهنمای سفر به پراگ و هزینه های آن

سفر به پراگ پایتخت چک

پراگ یکی از زیباترین شهرهای دنیاست و شاید شهر خیلی خوبی برای زندگی نباشد اما قطعا برای سفر و به عنوان یک مقصد گردشگری از تاپ ترین های جهان است. خیابان هایی که سنگ فرش شده اند، ساختمان های کوچک و قدیمی قرون وسطایی، میدان های دلباز و پهناور قدیمی… پراگ را به یک رویای واقعی تبدیل کرده اند! بیشتر معماری هایی که در این شهر می بینید به دوران میانه بر می گردد و در یک دهه ی گذشته این شهر به یکی از پر بازدید ترین شهرهای اروپا تبدیل شده است و دلیل آن هم در درجه ی اول جذابیت شهر و در درجه های بعدی ارزان بودن آن است. پراگ از آن شهرهایی است که اگر صد بار هم به آن سفر کنید باز هم بار صد و یکم عاشقش می شوید، عاشق شهر، پارک ها، تاریخ، غذاهای خوشمزه و ارزان و مردم فوق العاده.

زبان مردم جمهوری چک، چکیست و 96 درصد مردم این کشور به این زبان سخن می‌گویند اما نگران نباشید آن‌ها به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند.

پول رایج جمهوری چک، کرونای چک CZK است که البته در حال حاضر هر کرونای چک معادل ۱۵۷ تومان است.

مدارک و هزینه های قبل از سفر به پراگ

مشخص است که برای ورود به هر کشوری نیاز به پاسپورت دارید و به طور کلی پاسپورت و ویزا از دو مدارکی هستند که باید قبل از سفر آماده کرده باشید. همان طور که می دانید بعضی از کشورها نیازی به ویزا ندارند اما چک جز آن ها نیست و برای ورود به آن نیاز به ویزا دارید. اما در صورتی که می خواهید پاسپورتتان را بگیرید و نمی دانید که باید چه مراحلی را پشت سر بگذارید به ادامه دقت کنید. اول از همه باید به پلیس۱۰+ بروید و بعد از انجام مراحل اداری شامل پر کردن فرم درخواست پاسپورت و پرداخت هزینه ای نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان طی ۱۰ روز می توانید پاسپورتتان را بگیرید. اما این ۱۵۰ هزار تومان شامل چه هزینه هایی است؟

  • هزینه ۱۰۰۰ تومان بابت شناسه
  • هزینه ۳۷۵۰ تومان بابت عوارض شهرداری
  • هزینه ۷۵۰۰۰ تومان بابت خزانه داری استان برای صادر کردن گذرنامه
  • هزینه ۳۴۵۰۰ برای خدمات دفتر پلیس۱۰+ و بابت هزینه ی پست

یکی دیگر از هزینه هایی که در بیرون پلیس ۱۰+ باید بکنید هزینه ی عکاسی است. دقت کنید که میزان این هزینه بستگی به محل عکاسی از ۲۰۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰ تومان می تواند متغیر باشد. حتما در زمان عکاسی هم به عکاس تاکید کنید که عکس را برای پاسپورت می خواهید.

کاخ

هزینه تورهای سفر به پراگ

می خواهید در هاستل بمانی یا هتل؟ اگر هتل، هتل چند ستاره؟ ۵ ستاره و یا ۴ ستاره؟ در چه منطقه ای؟ در نزدیکی مرکز شهر یا حومه؟ جواب شما به این سوال ها تعیین کننده ی قیمت تور است. شاید اصلا نخواهید هتل بروید یا… بنابراین همان طور که می بینید نمی توان قیمت واحدی برای تور تعیین کرد. حتی نوع پرواز را هم دخیل کنید اگر پروازتان را اکونومی انتخاب کنید قاعدتا باید یک هزینه بپردازید و اگر بیزینس باشد یک هزینه ی دیگر.

هزینه هواپیما برای سفر به پراگ

اگر بخواهید بلیط هواپیما هم خریداری کنید باید اول ببینید که شهر مبداتان کدام است، چه ایرلاینی را انتخاب می کنید و اصلا نوع پروازتان چیست. در هر حال با فرض این که مبدا تهران باشد و مقصد پراگ، نوع پرواز هم اکونومی باشد به طور میانگین هزینه ی رفت و برگشت بلیط هواپیما از ۲۱۰۰۰۰۰ تومان به بالا خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به پراگ

چک دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد و برفی است. به دلیل وجود ارتفاعات مختلف، آب و هوای این کشور، از منطقه ای به منطقه ی دیگر فرق دارد. بهترین زمان برای سفر به پراگ را می توان فصل بهار دانست که هم هوا ملایم و مطبوع است و هم درختان شکوفه کرده اند و منظره ی زیبایی در پیش رو است.

اگر به دنبال سفر ارزان تر باشید می توانید در فصل های آف سیزن مثل زمستان سفر کنید که قیمت هتل ها تا حد زیادی کمتر است و در واقع رزرو هتل را می توانید از ۲۰ تا ۴۰ درصد پایین تر از قیمت انجام دهید. البته باید بدانید که زمستان های چک، سرد و برفی است.

شهر پراگ

هزینه هتل و اقامت در پراگ

در هنگام سفر به پراگ برای اقامت در این شهر ۲ گزینه را پیش رو دارید یا این که در هاستل بمانید و یا این که در هتل اقامت کنید. اقامت در اتاق های هاستل به ازای هر شب ۲۲۵ کرونا خواهد بود . اگر بخواهید هاستل های با کیفیت تری انتخاب کنید تقریبا ۳۵۰ کرون می شود. در آخر هفته ها قیمت افزایش پیدا می کند و احتمالا مجبور باشید نزدیک ۴۰۰ تا ۴۵۰ کرونا بپردازید.

اقامت در اتاق های شخصی هاستل هم ۹۵۰ کرونا برایتان خواهد بود. در بین هاستل ها فقط تعدادی از آن ها صبحانه ی رایگان هم ارائه می کنند.

اما در مورد هتل باید گفت که هم هتل های اقتصادی هم هتل گران در این شهر وجود دارد اقامت در یکی از هتل های ارزان پراگ از ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کرونای چک هزنیه بردار خواهد بود که مشخصا این قیمت ها در فصل تابستان بیشتر و بیشتر هم خواهد شد چرا که فصل پرگردشگر پراگ محسوب می شود. اگر می خواهید خیلی اقتصادی سفر کنید از ایر بی ان بی استفاده کنید.

هزینه حمل و نقل در سفر به پراگ

پراگ سیستم حمل و نقل پیچیده ای ندارد و در نتیجه زمانی که در آن هستید لازم نیست نگران باشید. یک بلیط ۳۰ دقیقه ای اتوبوس هزینه ای ۲۴ کرونایی برایتان در بر خواهد دات و یک بلیط ۹۰ دقیقه ای هم ۳۲ کرونا خواهد شد. اگر ترجیح می دهید تا از سیستم حمل نقل عمومی استفاده کنید بلیط ۲۴ ساعته بخرید برایتان به صرف تر خواهد بود چرا که با پرداخت ۱۱۰ کرونا می توانید آن را داشته باشید.

هزینه خورد و خوراک در سفر پراگ

شاید باورتان نشود اما غذا در پراگ به طرز عجیب یارازن است! اگر بخواهید خیلی هزینه هایتان را در سفر به پراگ پایین بیاورید می توانید مواد غذایی مورد نیازتان را خودتان از فروشگاه بخرید و آشپزی کنید که ۵۰ تا ۱۵۰ کرونای چک خواهد شد. یکی از خوبی های این شهر غذاهای خیابانی آن است که در آن می توانید یک ساندویچ سوسیس را فقط با هزینه ای ۷۰ کرونایی خرید. اگر دنبال فست فود هستید مثلا مک دونالد، انتخاب پرداخت ۱۳۰ کرونا را داشته باشید. برا ی صرف غذا در یک رستوران معمولی، ۳۰۰ کرون را باید بپردازید. اگر که بخواهید خودتان آشپزی کنید انتظار پرداخت ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کرونا را خواهید داشت.

قلعه

جاذبه های گردشگری پراگ

قلعه پراگ

هر گردشگری که به پراگ سفر می کند، قلعه پراگ اولین جایی است که قطعا می خواهند از آن بازدید کند؛ بزرگترین قلعه‌ی باستانی دنیا در مرتفع‌ترین بخش شهر که در داستان‌های نویسنده‌ مشهور اهل پراگ، فرانتس کافکا هم ریشه دارد. اگر به ادبیات علاقه دارید، بدون شک دیدنی‌ترین بخش قلعه، ساختمانی است که فرانتس کافکا مدتی در آن زندگی ‌می کرده است. قلعه پراگ در حدود سال ۸۸۰ میلادی توسط «پرینس بوریووج» ساخته شد، هر کدام از بناهایی که امروز در این قلعه باشکوه می بینید در دوره های مختلف ساخته و بارها بازسازی شدند. اولین بنای سنگی محوطه داخلی قلعه، کلیسای مریم مقدس بود که امروز فقط بقایایی از آن به جای مانده است. دو قرن بعد، یعنی در قرن ۱۰، کلیسای جورج مقدس ساخته شد و اولین مکان مقدس کشور چک در آن درست شد که امروز تبدیل به گالری و موزه شده است. «کلیسای ویتوس روتوندای مقدس» در قرن ۱۰ درست شد اما در قرن ۱۱ جای خودش را به کلیسای «سنت ویتوس» داد. با شروع قرن ۱۰ این قلعه مرکز حکومت پرنسس های چک و بعدها پادشاهان و اسقف های اعظم شد. بنا بر رکوردهای جهانی گینس، قلعه ی پراگ بزرگ ‌ترین قلعه در جهان است و محدوده ‌ای حدود ۷۰۰۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد.

میدان قدیمی شهر پراگ

همانطور که در ابتدا هم گفتیم شهر پراگ با حفظ چهره ی تاریخی خود توانسته از در جذب گردشگر به شهرش گام مهمی را بردارد. یکی از همین جاذبه های دست نخورده در پراگ، میدان شهر است. این میدان در پراگ ترکیبی جذاب از سبک های معماری چندین قرن را به شما ارائه می دهد. اطراف میدان شهر قدیمی را چندین کلیسا و ساختمان‌های زیبا احاطه کرده‌ است. این میدان بدون شک یکی از زیبا ترین میادین در اروپا است.

کلیسای بانوی ما قبل از تین پراگ

از ساختمای بسیار محبوبی که در این شهر وجود دارد و جزء اصلی ترین جاذبه های گردشگری در پراگ قرار گرفته دارد کلیسای بانوی ماقبل از تین است. این بنای دیدنی دارای دو مناره ی ۸۰ متری است که در دو طرف بنا قرار گرفته اند و هر کدام دارای ۴ مناره هستند. برای ورود به این کلیسا ابتدا باید از یک راهروی باریک و تاریک بگذرید. قدمت این بنا به قرن ۱۵ باز می گرده ولی تا کنون چندین بار تغییراتی در آن به وجود آمده است. دیدنی های بسیاری در این کلیسا از جمله مقبره های زیبای متعدد، ایوان های شمالی گوتیک با مجسمه ی عیسی مسیج، ترئینات نقاشی محراب که قدمت آن ها به ۱۶۴۹ بر می گردد.

کلیسا

ساعت نجومی پراگ

یکی دیگر جاذبه های بسیار قدیمی و با عظمتی که در این شهر وجود دارد ساعت نجومی است. این ساعت نجومی، سومین ساعت قدیمی در جهان است که همچنان کار می کند. ساعت نجومی، ساعت است که علاوه بر زمان، اطلاعات نجومی مثل موقعیت دایره ‌البروج خورشید، اندازه و موقعیت ماه و … را نیز نشان می‌دهد. ساعت نجومی پراگ بالای برج عمارت شهرداری در شهر قدیم نصب شده و یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های توریستی شهر پراگ است. در سال ١۴٩٠ میلادی، صفحه‌ی سال ‌نما به این ساعت اضافه شد و بالای آن را با مجسمه‌های سبک گوتیک تزیین کردند.

کلیسای جامع سنت ویتوس پراگ

نمونه ای از بهترین معماری های گوتیک در شهر پراگ می توانید در کلیسای جامع سنت ویتوس مشاهده کنید. علاوه بر معماری بی نظیری که کلیسای جامع سنت ویتوس دارد، یکی از مهمترین کلیساهای جمهوری چک و همچنین از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری پراگ هم به شمار می رود. این کلیسا در قرن دهم میلادی ساخته شد و بسیاری از شاهان بوهمیا و امپراتوران رومی در این کلیسا دفن شده اند. با گذشت تقریبا ۱۰۰۰ سال از ساخت این کلیسا همچنان پاربرحاست و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در پراگ به شمار می شود.

پل چارلز پراگ

پل چارلز با ۶۰۰ سال قدمت، یکی از نمادین ترین نشانه ها و لندمارک های پراگ است. پل چارلز، پیاده‌روی بزرگ و سنگ‌فرش شده ای است که سه منطقه‌ی شهر قدیم، شهر کوچک و محله‌ی قلعه را به هم ارتباط می دهد. احداث پل چارلز در سال ١٣۵٧ میلادی به دستور چارلز چهارم شروع شد و تا اوایل قرن پانزدهم به طول انجامید. پیش تر این پل را به نام پل سنگی و پل پراگ می‌نامیدند، اما از سال ١٨٧٠ میلادی، به افتخار چارلز چهارم، پل چارلز نام گرفت. یکی از راه های دیگر لذت بردن از زیبایی شهر در این منطقه این است که در یکی از رستوران و کافه های اطراف رودخانه ولتاوا بنشینید و شکم گردی در پراگ را در یکی از این مکان ها تجربه کنید. پیشنهاد ما این است که یکی از کافه های تراس دار را انتخاب کنید که بتوانید از هوای آزاد لذت ببرید.

ساعت نجومی

رودخانه ولدآوا پراگ

ولتاوا با حدود ۴۳۴ کیلومتر طول، بلندترین رودخانه چک محسوب می شود. این رودخانه از جنگل های بوهم نشأت می گیرد و پس از پیچ و خم های زیادی و گذشتن از سدها به رودخانه البه می ریزد. رودخانه ولتاوا از مرکز پراگ می گذرد، و آبیاری منطقه اطراف آن شهر را در طول ۱۰۰۰ سال گذشته توسعه داده است. شهر قدیمی (Staré Město) و شهر جدید (Nové Město) پراگ در دو طرف این رودخانه قرار گرفته اند. در این شهر رودخانه ولتاوا در کنار پل چارلز به یکی از جاذبه های گردشگری در پراگ تبدیل شده است که به اهمیت آن در کشور چک و کل اروپا افزوده است.

میدان ونس ‌سالز پراگ

میدان ونس سالز درست در مرکز شهر پراگ قرار گرفته که یکی از توریستی ترین مناطق این شهر به شمار می رود. این میدان محل بسیاری از رویدادهای مهم شهر پراگ است. در قرن ۱۴ میلادی زمان حکومت چارلز چهارم به عنوان یک بازار اسب و یکی از مهم ترین مکان ها در شهر پراگ ساخته شد و هنوز هم از مهمترین میادین این شهر به شمار می رود. امروزه دیدار از این مکان تجربه‌ای جالب و سرگرم کننده است که به شما اجازه ی تجربه ی بهترین غذاهای شهر و خریدهای عالی را می‌دهد.

قبرستان یهودیان در پراگ

بزرگترین قبرستان یهودیان در اروپا، بخشی از موزه‌ی یهودیان پراگ است. قدمت مزار بیشتر مدفن‌ها به قرن ۱۵ تا ۱۸ میلادی بازمی‌گردد. چهره‌های مذهبی بسیار مهمی در این قبرستان دفن شده‌اند. عمده‌ی شهرت قبرستان قدیمی یهودیان به خاطر قبرهای چوبی و سنگی است که در فواصلی نزدیک به یکدیگر قرار دارند.

جزیره‌ کامپا در پراگ

«جزیره‌ی کامپا» دقیقا زیر «پل چارلز» واقع شده و موزه‌ی هنرهای مدرن، مجسمه‌ی کودکان غول‌آسا اثر «دیوید چارنی» (David Černý) و «ویلای یان وریخ» (Jan Werich ) بازیگر اهل چک هم در این جزیره قرار دارد. در «جزیره‌ی کامپا»، دیواری یادگاری به نام دیوار لنین ساخته شده که هر کسی می‌تواند روی آن اثری هنری خلق کند یا چیزی بنویسد. رودخانه‌ی مصنوعی و کانالی موسوم به کانال شیطان هم از میان جزیره می‌گذرد. در این رودخانه‌ی مصنوعی که طول کوتاهی دارد، قایق‌ها مسافران را می‌گردانند و سفری کوتاه، اما خوش‌منظره مقابل دیدگان‌شان ایجاد می‌کنند.

separator line

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به هاوایی و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

هزینه های سفر به نخجوان آذربایجان و جاذبه های توریستی آن

هزینه های سفر به لندن و جاذبه های توریستی آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا