دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید مبل و معرفی انواع مدل های مبلمان

نوع و سبک مبل، یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که در رابطه با خرید مبل بایستی به آن توجه داشت. اگر به دنبال خرید مبلمان برای منزل و یا جهیزیه خود هستید، با ما همراه شده و در قالب راهنمای خرید و انتخاب و مبل، با انواع سبک‌های مبلمان در بازار ایران آشنا شوید.

انواع مبلمان در خرید مبل

اگر اندکی در رابطه با مبلمان اطلاعات داشته باشید، احتمالا می‌دانید که مبلمان در ایران به سه دسته کلی راحتی، کلاسیک یا نیمه استیل و استیل یا همان سلطنتی تقسیم می‌شود. سایر دسته بندی‌های مبلمان نظیر مبل‌های شزلون، دسته منبتی و… نیز هر کدام در زیرمجموعه یکی از این سبک‌ها قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی و معرفی هر از این سبک‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مبل راحتی

مبلمان راحتی از معمول‌ترین و آشناترین سبک‌های مبلمان هستند که احتمالا در منزل بسیاری از دوستان و آشنایان خود مدل‌هایی از این سبک را مشاهده کرده‌اید. ویژگی اصلی مبلمان راحتی، همان طور که از نامشان پیداست، راحت بودنشان است. راحتی که مدیون استفاده از اسفنج با کیفیت در قسمت نشیمن و تکیه گاه این سبک مبلمان است. اگر قصد هزینه کردن زیادی برای خرید مبلمان ندارید، می‌توانید این مدل‌ها را جزء گزینه‌های خود در نظر داشته باشید. چرا که قیمت مبل راحتی نسبت به مبل‌های دیگر، یعنی کلاسیک و استیل، معمولا پایین‌تر است.

راهنمای خرید مبل و معرفی انواع مدل های مبلمان

مبل استیل یا همان سلطنتی

مبل‌های سلطنتی که با نام استیل نیز در بازار ایران شناخته می‌شوند، یکی از سبک‌های خاص مبلمان در ایران به حساب می‌آیند. این سبک مبلمان را از نظر طراحی می‌توان در مقابل سبک مبلمان راحتی دانست. چرا که طراحی مبلهای راحتی معمولا ساده هستند، اما مبلمان استیل همراه با نقش و نگار و منبت کاری‌های فراوان خود، جزء مبلمان با طراحی خاص و پرکار به حساب می‌آیند. اگر قصد خرید مبل سلطنتی برای منزل خود را دارید، بایستی هزینه بیشتری نسبت به مبلمان راحتی در نظر بگیرید.

راهنمای خرید مبل و معرفی انواع مدل های مبلمان

مبلمان کلاسیک، طرحی مابین سبک راحتی و استیل

مبلمان کلاسیک یکی دیگر از سبک‌های معروف مبلمان در ایران به حساب می‌آیند که از نظر طراحی مابین سبک راحتی و استیل قرار دارند. راحتی این مبل‌ها نسبت به مدل‌های سلطنتی بیشتر بوده و از طرفی منبت کاری این مبل ها نیز کمتر بوده و ظاهری ساده‌تر دارند. به همین دلیل نیز معمولا افرادی که بین انتخاب و خرید مبلمان راحتی و استیل شک دارند، به سراغ خرید مبل کلاسیک با قیمت مناسب می‌روند. با قیمت مناسب به این دلیل که معمولا قیمت مبلمان کلاسیک کمتر از مدل‌های استیل بوده و کمی بیشتر از مبل‌های راحتی است.

راهنمای خرید مبل و معرفی انواع مدل های مبلمان

سایر سبک‌های مبلمان

اما در کنار این سبک‌های مبلمان، مدل‌های دیگری نظیر شزلون، دسته منبتی و… نیز در بازار وجود دارند که می‌توان گفت هر یک از آن‌‌ها زیرمجموعه سبک‌های معرفی شده در این مطلب هستند. برای نمونه مبل دسته منبتی با توجه به میزان منبت کاری، می‌تواند جزء سبک‌های کلاسیک و یا استیل باشد و از طرفی مبل های شزلون نیز با توجه به نوع طراحی می‌تواند استیل، کلاسیک و یا راحتی باشد.

نظر شما در مورد این سبک‌های مبلمان چیست؟ کدام سبک را برای اسفاده در منزل خود ترجیح می‌دهید؟ راحتی، استیل یا کلاسیک؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا