دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید لوستر مدرن و نکاتی که باید بدانید !

راهنمای کامل خرید لوستر مدرن

انواع لوستر از ابزارهای ضروری جهت زیباسازی منزل یا محل کار هستند و در سبک های متنوع وارد بازار می شوند. لوستر مدرن از محبوب ترین سبک ها در مقایسه با سایرین است. برای همین خیلی از افراد به خرید لوستر مدرن روی می آورند. از نظر آنها قیمت این نوع لوسترها نسبت به کلاسیک و سلطنتی مقرون به صرفه می باشد و در عین حال از زیبایی منحصر به فردی نیز برخوردار است.

در زمان خرید لوستر مدرن باید به چه نکاتی توجه کرد؟

راستش را بخواهید با توجه به نوسانات موجود در بازار ایران خیلی از افراد به دنبال خرید لوستر مدرن ارزان و درعین حال شیک هستند. برای رسیدن به این مقصود باید فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  • مدل های لوستر مدرن

در هنگام خرید لوستر مدرن اولین کار این است که درباره رایج ترین مدل ها تحقیق کنید. از جمله مهم ترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

لوستر مدرن

لوستر مدرن کریستالی: این نوع لوسترها توسط افراد مجرب و متخصص تراش خورده اند. لوسترهای کریستالی زیبایی و درخشش وصف ناپذیری را به فضای سالن می بخشند. آنها را میتوانید در فضاهایی با ابعاد بزرگ به کار ببرید.
لوستر مدرن ریسه ای: در زمان خرید لوستر مدرن، اگر سقف فضای داخلی بلند است حتما به مدل های ریسه ای نگاهی بیندازید. نام دیگر آن ها خطی است. این لوسترها از جلوه ای خاص برخوردار هستند و میتوانند فضای داخلی را به سادگی زینت ببخشند.
لوستر مدرن حبابی: اگر به دنبال خرید لوستری با نورپردازی متوسط هستید، پیشنهاد می دهیم سراغ لوسترهای حبابی بروید. همانطور که از نامشان پیداست از چندین حباب تشکیل شده‌اند و برای خانه هایی با سبک مدرنیته بهترین گزینه می باشند.

لوستر سقفی یا دیواری

در هنگام انتخاب لوستر مدرن باید به انواع آن نیز توجه کنید. در حالت کلی لوسترها به دو دسته سقفی و دیواری دسته بندی می شوند. خرید لوستر مدرن سقفی را برای سقف هایی با ارتفاع بلند پیشنهاد می دهیم. شما میتوانید از انواع آویزهای کریستالی برای این نوع سقف ها استفاده کنید.
همچنین زمانی که ارتفاع سقف فضای داخلی کوتاه باشد میتوانید از لوستر مدرن دیواری نیز بهره مند شوید. دیوارکوب ها از زاویه ای رو به بالا برخوردار هستند و برای سقف‌های کوتاه بهترین گزینه می باشند.

انتخاب لوستر

  • محل نصب در هنگام خرید لوستر مدرن

در زمان خرید لوستر مدرن پذیرایی باید به دنبال گزینه ای پر زرق و برق‌تر باشید؛ زیرا این لوسترها توجه بیننده را بیشتر به خود جلب می کنند و در معرض دید افراد زیادی قرار دارند. برای خرید لوستر پذیرایی میتوانید از نمونه های برنزی، فلزی، کریستالی و … بهره مند شوید.

در زمان خرید لوستر مدرن آشپزخانه نیز باید به تطبیق ظاهر ناهار خوری با لوستر توجه کنید. اگر ابعاد میز ناهار خوری بزرگ و جنس آن چوبی است. خرید لوسترهای چوبی یا روستیک میتوانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

  • میزان روشنایی

از مهم ترین مسائلی که باید در خرید لوستر مدرن به آن توجه کنید میزان روشنایی است. معمولا فضاهای بزرگ برای روشن شدن نیاز به لوسترهایی با لامپ های زیاد دارند. اینجاست که استفاده از لوسترهای چندشاخه ای میتواند ایده خوبی باشد. همچنین سعی کنید میزان روشنایی لوستر را در حد نرمال انتخاب کنید؛ زیرا نور کم سبب کسالت و نور زیاد نیز موجب سردرد در افراد میگردد.

لوستر مدرن آویز

اندازه و سایز لوستر مدرن باید متناسب با فضا باشد و همچنین نورپردازی استانداردی داشته باشد.
قبل از خرید لوستر مدرن پذیرایی، به دکوراسیون و سبک خانه دقت کنید تا بتوانید لوستری مناسب پیدا کنید.
برای فضاهای بزرگ از لوسترهای کوچک استفاده نکنید؛ چون علاوه بر نداشتن نور کافی با فضا همخوانی ندارند.

لوستر مدرن آویز

ویژگی های لوسترهای مدرن

مهم ترین ویژگی لوسترهای مدرن طراحی ساده و استفاده از اشکال هندسی در طراحی آنها است. این لوسترها بر خلاف لوسترهای کلاسیک، شاخه های پر از حباب و کریستال ندارند و بیشتر برای فضاهای مدرن و ساده مناسب هستند. لوسترهای مدرن به خاطر داشتن طرح های خلاقانه هندسی، نوارها و صفحه های نورانی و همچنین اشکال مواج، متمایز از سایر لوسترها هستند.

لوسترهای مدرن علاوه بر زیبا بودن، نورپردازی خوبی دارند و در بیشتر آنها از لامپ های کم مصرف و با کیفیت استفاده می شود. در هنگام خرید لوستر مدرن حتماً به جنس و طراحی آن توجه کنید.

حتماً بخوانید:

لوسترهای مدرن در جنس ها و ابعاد مختلفی طراحی و تولید می شوند. در هنگام خرید لوستر مدرن برای اتاق پذیرایی، لوستری انتخاب کنید که انعکاس نور بیشتری داشته باشد؛ چون جنس لوستر نقش مهمی در بازتاب نور دارد. لوسترهای مدرن از نظر متریالی که برای ساخت آنها استفاده می شود به چند دسته تقسیم می شوند.

  • لوستر مدرن چوبی
  • لوستر مدرن برنزی
  • لوستر مدرن کریستالی
  • لوستر مدرن smd

مزیت های استفاده از لوسترهای مدرن

همان طور که اشاره شد لوسترهای مدرن در سبک های زیادی تولید می شوند و هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. یکی از مهم ترین مزیت های خرید لوستر مدرن، سادگی و همچنین قیمت مناسب این لوسترها است. این لوسترها طراحی بسیار زیبایی دارند و به خاطر استفاده از لامپ های ال ای دی و اس ام دی نورپردازی زیبایی ایجاد می کنند. به ویژه اگر لوسترهای مدرن آویزهای کریستال داشته باشند این زیبایی چند برابر می شود.

مزیت لوستر مدرن

آیا می توان از لوسترهای مدرن در آشپزخانه استفاده کرد؟

بله . ولی در زمان خرید لوستر مدرن آشپزخانه باید به مواردی از جمله ابعاد آشپزخانه، رنگ و جنس کابینت ها و میز نهارخوری توجه کنید. اگر میز نهارخوری و کابینت ها چوبی هستند، لوسترهای مدرن چوبی انتخاب مناسبی هستند.

لوسترهای مدرن سقفی برای چه فضاهایی مناسب هستند؟

خرید لوستر مدرن سقفی برای فضاهای مختلف از جمله اتاق پذیرایی، آشپزخانه و همچنین بالای میز نهار خوبی یکی از بهترین انتخاب ها است.

منبع : وبلاگ چشمه نور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا