دسته‌بندی نشده

راهنمای ایرانگردی بدون خودرو شخصی؛ چطور ایران را بی‌دغدغه بگردیم؟

فکر می‌کنید که نداشتن خودروی شخصی دلیل مناسبی برای سفرنکردن است؟ حیف نیست ایرانِ زیبا را نگردید و نبینید؟ یادتان باشد که آدم‌های شاد و موفق بهانه‌ها را قبول نمی‌کنند. شما هم می‌توانید یکی از آنها باشید و با سفرکردن به نقاط مختلف ایران، شادی و تجربه‌های زیادی را وارد کوله‌بار زندگی‌تان کنید. حتما کنجکاو هستید که چه راه و روش‌های در این زمینه وجود دارد؛ برایتان خواهیم گفت.

۱. قطار مسیرهای سبز و زیبا

قطار مسیرهای سبز و زیبا

درست است که داشتن خودروی شخصی، گردشگری را ساده‌تر می‌کند و باعث می‌شود که راحت‌تر ایران‌گردی کنید اما راه‌های مختلف دیگری هم موجود است. مسیر ریلی در ایران بسیار پررونق است و برای گردش به نقاط گوناگون می‌توانید از قطار استفاده کنید.

نوشته های مشابه

اگر خودروی شخصی ندارید، پیشنهاد تهیه بلیط قطار به ساری را به‌خاطر داشته باشید. این مسیر هم بسیار زیبا است و هم با رسیدن به مقصد می‌توانید از شهرهای مختلف شمال با تاکسی‌های بین‌شهری و اتوبوس‌های موجود دیدن کنید.

شهرهای شمالی به هم نزدیک هستند و اگر بتوانید به یکی از آنها برسید، امکان دیدن موارد دیگر هم به‌راحتی وجود دارد. سفر بین شهری ارزان میان شهرهای شمالی مختلف داشته باشید و از مکان‌های بیشتری در ایران دیدن کنید.

این روزها که تاکسی‌های بین‌شهری به مسافران خدمات می‌دهند، درخواست وسیله‌ای مناسب و سفرکردن درمیان شهرها کار سختی نیست. مسافت میان شهرهای شمالی هم که اندک است و برنامه‌ریزی برای دیدن چندین و چند مورد از آنها کاری ندارد.

۲. سفرهای هوایی

یکی دیگر از روش‌های سفر برای کسانی که خودروی شخصی برای ایران‌گردی ندارند، سفرهای هوایی است. شاید بگویید که این نوع از سفر هزینه زیادتری نسبت به گزینه‌های دیگر به‌همراه می‌آورد. این درست است و شاید برای کسانی که دغدغه امور مالی در سفر دارند، گزینه جذابی به‌نظر نرسد.

این صحیح است اما باید بدانید که انتخاب مقصد سفر تا حد زیادی می‌تواند این هزینه را مقرون‌به‌صرفه کند. اگر بلیط هواپیما برای سفر به جنوب را بخرید، با رسیدن به آنجا، امکان سرزدن به شهرهای پرشمار دیگری را هم پیدا می‌کنید.

شهرها و جزیره‌های جنوب هم به یکدیگر نزدیک‌اند و بعد از رساندن خود به یکی از آنها، رفتن به نقاط دیگر با تاکسی کار ساده‌ای است. هزینه تاکسی بین شهری هم مقرون‌به‌صرفه است.

برای مثال، می‌توانید بلیط سفر به بندرعباس را تهیه کنید و با رسیدن به آنجا، از نقاط مختلف جنوبی یا شهرهای نزدیک به هم جنوب دیدن کنید. در اینجا هم تاکسی‌های بین‌شهری در جابه‌جایی مسافت‌های کوتاه به شما کمک می‌کنند.

۳. اتوبوس و سفر به هر نقطه‌ای از ایران

سفرهای اتوبوسی هم در ایران بسیار رایج هستند. برای رفت‌وآمد در نقاط مختلف ایران می‌توانید از اتوبوس‌ها استفاده کنید. جاده‌های میان شهرهای ایران همیشه پذیرای شمار زیادی از اتوبوس‌هایی است که مسافران را به مقصد می‌رسانند.

اگر خودروی شخصی ندارید، با اتوبوس سفر کنید. بنا به سلیقه و بودجه‌تان می‌توانید از میان اتوبوس‌های ویژه یا معمولی دست به خرید بلیط بزنید. البته یادتان باشد که این روش، تنها راهی نیست که به مسافران بی‌خودرو توصیه می‌شود.

بعضی از افراد دوست ندارند که با وسیله‌ای شلوغ مانند اتوبوس سفر کنند. شاید هم معذوریت‌هایی جسمی دارند که اجازه سفرهای این‌چنینی را برایشان فراهم نمی‌کند. برای آنها در بخش‌های بعدی، پیشنهاد جذاب دیگری هم داریم.

۴. استفاده از تورهای گردشگری

شرکت‌های مختلفی در زمینه ارائه خدمات گردشگری فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها با برگزاری تورهای مسافرتی به افراد مختلف کمک می‌کنند که بی‌نیاز از برنامه‌ریزی‌های ریز و درشت، برای سفر به نقاط مختلف آماده شوند. تورهای گردشگری، برنامه‌های مفرحی برای سفر مشتریان خود در نظر می‌گیرند. اگر تنها هستید یا خودروی شخصی ندارید، این گزینه می‌تواند پیشنهاد خوبی برایتان باشد.

افراد بی‌خودرو با ثبت‌نام در برنامه‌های سفری تورهای گردشگری، ایران را بگردند و نقاط مختلفش را کشف کنند. سفر با تور مزایای زیادی دارد. همین‌که لازم نیست برای هرچیزی در طول سفر، از قبل تدارکات لازم را فراهم کنید، نکته بسیار مثبتی است.

با این حال، بعضی از افراد، از سفرکردن با تورهای گردشگری لذت نمی‌برند. دلیل چیست؟ شاید دوست دارند که بعد از رسیدن به مقصد، آزادی عمل داشته باشند و خودشان برای بخش‌های مختلف گشت‌وگذارشان در سفر تصمیم بگیرند. شاید هم از سفرهای شلوغ لذت نمی‌برند. در هر حال، برای این دسته از افراد هم گزینه جذابی وجود دارد که در ادامه خواهیم گفت.

۵. تاکسی بین شهری

تاکسی بین شهری

با رزرو تاکسی بین شهری هم راهی عالی برای گردش‌کردن به‌دور ایران برای خودتان فراهم می‌کنید. شما می‌توانید با اپلیکیشن‌های معروف و نام‌آشنایی که خدمات جابه‌جایی درون‌ و برون‌شهری ارائه می‌کنند به سفر بروید.

این خودروها خدمات خوبی ارائه می‌کنند. اگر از برندهای معروف تاکسی درخواست کنید، با سرویس‌هایی روبه‌رو می‌شوید که خودروهایی مناسب برای حضور در جاده هستند. رانندگان این خودروها هم از میان کسانی انتخاب می‌شوند که امتیازهای خوبی در سفرهای درون‌شهری از مسافران دریافت کرده بودند.

خودرویی تمیز و مناسب با راننده‌ای ماهر و کاربلد، مسیر سفرتان در ایرانگردی را راحت و دل‌پذیر می‌کند. هزینه سفر با رزرو تاکسی‌های بین‌شهری از اپلیکیشن‌های نام‌آشنا از نظر هزینه هم به‌صرفه و اقتصادی است.

قیمت تاکسی‌ها در مسیرهای بین‌شهری به‌طور رقابتی تعیین می‌شود و بسیار منصفانه است. اگر با این تاکسی‌ها راهی سفر شوید، لازم نیست که نگران امنیت هم باشید. مشخصات خودرو و اطلاعات راننده هر سفر، پیش از رسیدن او برای سوارکردن شما در اپلیکیشن در اختیارتان قرار می‌گیرد.

« درخواست اسنپ بین شهری »

با مقایسه مشخصات خودرو و راننده با آنچه پیش‌تر دریافت کرده‌اید، وارد سفری امن می‌شوید. امکان تماس با پشتیبانی سوپراپ‌های معروف هم راهی برای تسهیل فرایند درخواست خودرو و طرح مشکلات احتمالی است. گردشگری با تاکسی‌های بین‌شهری، راهی مقرون‌به‌صرفه، ساده و بی‌دغدغه برای سفر است.

در آخر

با درخواست اسنپ بین شهری می‌توانید سفر به نقاط مختلف ایران را تجربه کنید. لازم نیست که نگران نداشتن خودروی شخصی باشید. این سوپراپلیکیشن راهی فراهم کرده که بتوانید گردش کنید، سفر کنید و در طول مسیر هم لذت ببرید. نگذارید که نداشتن خودرو، شما را محدود کند. این روزها، روش‌های مختلف و ایده‌های تازه‌ای برای زندگی‌کردن بهره‌‌ور در اختیارمان است. استفاده از تاکسی‌های بین‌شهری در کنار گزینه‌های تردد متنوع دیگر، دستتان را برای تصمیم‌گیری باز می‌گذارد. شما هم خودروی شخصی ندارید و به‌دنبال راهی برای ایران‌گردی هستید؟ به نظر می‌رسد که تاکسی‌های بین‌شهری، از بهترین گزینه‌ها برای امتحان‌کردن هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا