دسته‌بندی نشده

راز کش آمدن پنیر پیتزا ؟

راز کش آمدن پنیر پیتزا چیست ؟

پیتزا، غذایی با اصالت ایتالیایی ست که امروزه کمتر نقطه‌ای در دنیاست که این غذای خوشمزه را نشناسد. آشپزهای حرفه‌ای می‌گویند راز خوشمزگی پیتزا به سس، نان و مقدار و نوع پنیر آن بستگی دارد. اما از نظر بسیاری از مردم دنیا، پنیر پیتزا مهمترین عامل خوشمزگی پیتزا است. بیشتر مردم وقتی می‌خواهند یک برش پیتزا را بردارند، آن قسمتی را انتخاب می‌کنند که بیشتر از همه پنیر دارد. پس اگر می‌خواهید پیتزای لذیذ با طعمی فراموش نشدنی را درست کنید، باید پنیری باکیفیت را از بهترین مارک پنیر پیتزا تهیه کنید. در این مقاله سعی کردیم، با ارائه اطلاعات دقیق‌تر، به تمام سوالات شما درباره پنیر پیتزا پاسخ دهیم، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی‌های بهترین مارک پنیر پیتزا

در حال حاضر، در بازار انواع پنیرهای پیتزا از برندهای مختلفی وجود دارد، اگر آشنایی چندانی با این برندها نداشته باشید، احتمالا هنگام انتخاب یکی از آن‌ها سردرگم می‌شوید. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، باید به نظرات و امتیازهای مصرف کنندگان توجه کنید. شما باید به نظر مردم درباره میزان کشسانی، نحوه ذوب و مقاومت حرارتی پنیر پیتزاهای مختلف توجه کنید. همچنین حتما باید پنیر پیتزایی را تهیه کنید که علامت استاندارد و جدول تغذیه‌ای داشته باشد تا پنیری سالم با مقدار نمک، چربی و کالری مناسبی را تهیه کنید.

تفاوت پنیر پیتزا با موزارلا

با اینکه از نظر بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا، پنیر موزارلا بهترین انتخاب برای پیتزا است، اما پنیر پیتزا فقط موزارلا نیست و خیلی وقت‌ها ترکیبی از پنیرهای مختلف است. آشپزهای حرفه‌ای از ترکیبی انواع پنیرهای چدار، گودا، فتا، پروولون، بوترکیزه، رومانو، فیلافیلا، پارمسان، و غیره به عنوان پنیر پیتزا استفاده می‌کنند. فرق پنیر پیتزا با موزارلا این است که خیلی از آن‌ها کشسانی و حالت ذوب یکنواخت پنیر موزارلا را ندارند. از طرف دیگر موزارلا طعم خامه‌ای و ملایمی دارد، اما سایر پنیرهای پیتزا طعم‌های متفاوتی دارند، آن‌ها مزه تند و تیز، شور یا ترش دارند.

پنیرهای موزارلا در مقابل حرارت هم مقاومت بالایی دارند، به راحتی نمی‌سوزند و طلایی می‌شوند. پنیر موزارلا به دلیل طعم و عطر خوشایندی که دارد، بیشتر اوقات به عنوان پنیر اصلی پیتزا در کنار سایر پنیرها استفاده می‌شود.

پنیر پیتزا

پنیر پیتزا تاپینگ چیست؟

شاید در هنگام خرید پنیر پیتزا با محصولی به نام پنیر تاپینگ پیتزا روبه‌رو شده باشید و برایتان این سوال پیش آمده باشد که فرق تاپینگ با پنیر پیتزا چیست؟ برای تولید تاپینگ از کره گیاهی و برای تولید سایر پنیرهای پیتزا از کره حیوانی استفاده می‌شود. به همین خاطر تاپینگ پیتزا قیمت مناسب‌تری دارد و برای گیاهخواران هم گزینه مناسبی است. البته پنیر پیتزا و تاپینگ پیتزا تفاوت زیادی از نظر طعم با هم ندارند، اما ارزش غذایی کره حیوانی خیلی بیشتر است. از پنیر تاپینگ هم می‌توان مثل پنیر پیتزا برای تهیه غذاهای مختلفی مثل لازانیا، چیپس و پنیر و انواع اسنک‌ها استفاده کرد.

با اینکه تاپینگ از چربی گیاهی درست شده است، اما مقدار کالری آن بالا است و در فرآیند تولید از حرارت و روش هیدروژناسیون، چربی‌های اشباع نشده به چربی اشباع تبدیل می‌شوند. بنابراین نباید به دلیل منشا گیاهی چربی این پنیر در مصرف آن افراط کرد. گاهی اوقات برخی از فروشندگان پنیر تاپینگ را به جای سایر پنیرها و با قیمت بالاتر می‌فروشند. به همین خاطر بهتر است که پنیر پیتزا را به صورت بسته بندی و از برندهای معتبری مثل رامک تهیه کنید که مواد اولیه‌شان روی بسته‌بندی درج شده باشد.

تکنیک کش آمدن پنیر پیتزا

بیشتر مردم دوست دارند پیتزایی که در خانه درست می‌کنند، مثل پیتزای رستوران‌ها کش بیاید. اما اگر با فوت و فن آن آشنا نباشید، احتمالا نتیجه کارتان چندان دلچسب نخواهد بود. البته باید بدانید که پیتزافروشی‌ها بیشتر از پنیرهای تازه استفاده می‌کنند که ماندگاری خیلی کم و در حدود دو هفته دارد. هرچه پنیر تازه‌تر و میزان رطوبت آن بالاتر باشد، بیشتر کش می‌آید. در ادامه، چند نکته برای کش آمدن پنیر پیتزا را بیان می‌کنیم:

  • قبل از اینکه پیتزا را داخل فر بگذارید، کمی آب روی پنیرها بپاشید تا رطوبت‌شان بیشتر شود.
  • پیتزا را باید در درجه حرارت مناسبی برای پخت قرار دهید که نه خیلی کم و نه خیلی زیاد باشد.
  • رنده کردن مقداری کره روی پنیر پیتزا می‌تواند به کشسانی بیشتر آن کمک کند.
  • استفاده از پنیر موزارلا به عنوان پنیر پیتزای اصلی و حداقل به مقدار ۷۰ درصد، کش آمدن پنیر پیتزا را تضمین می‌کند.
  • فر باید قبل از گذاشتن پیتزا کاملا داغ شده باشد.
  • پنیر پیتزا را به شکل یکدست و یک اندازه رنده یا خرد کنید و روی پیتزا بریزید.
  • وقتی پنیر پیتزا طلایی می‌شود، پیتزا را از فر بیرون بیاورید.
  • به دنبال خرید بهترین مارک پنیر پیتزا مثل پنیر پیتزا رامک باشید که از کیفیت و کش آمدن آن مطمئن هستید.

طرز تهیه پنیر پیتزا چگونه است؟

در کارخانه، برای تولید پنیر پیتزا ابتدا شیر را می‌جوشانند و بعد مایه پنیر و استارتر حاوی باکتری‌های ترموفیل را به شیر اضافه می‌کنند. بعد از مدتی، شیر دلمه می‌بندد، دلمه بزرگ را برش می‌دهند و به تکه‌های کوچکتر تقسیم می‌کنند. این دلمه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند تا آب پنیر از آن جدا شود. بعد دو طرف پنیر را حرارت می‌دهند تا حالت کشسانی پیدا کند و نرم شود. در مرحله آخر، بعضی از کارخانه‌ها پنیر را رنده و بسته بندی می‌کنند.

پنیر پیتزا را می‌توان در خانه هم تهیه کرد. در یک روش از شیر، قرص پنیر و جوهر لیمو استفاده می‌شود و به ازای ۲ کیلوگرم شیر، نصف قرص پنیر و سه چهارم قاشق مرباخوری جوهر لیمو لازم است. جوهر لیمو را با شیر ترکیب کنید، سپس به روش بن ماری و در ظرف غیرفلزی حرارت دهید. در دمای ۳۱ درجه، قرص پنیر که قبلا با دو قاشق غذاخوری آب ترکیب شده را به شیر اضافه کنید. دلمه‌ها در دمای ۴۲ درجه تشکیل می‌شوند. با جدا کردن آن‌ها و قرار دادن در آبکش، بگذارید آب اضافی‌شان خارج ‌شود. بعد، پنیر را داخل آب پنیر گرم شده قرار دهید. بعد از اینکه پنیر شل شد، آن را با دست‌تان گرد کنید و داخل بقیه آب پنیر قرار دهید.

در روش دوم، شیر، سرکه و نمک مواد اولیه پنیر پیتزا هستند. سرکه را به شیر در حال جوش اضافه ‌کنید. پس از چند دقیقه، شیر سفت می‌شود. اجازه دهید تا شیر سفت شده چند دقیقه دیگر بجوشد. بعد از گرفتن آب اضافی پنیر، آن را در آب نمک قرار ‌دهید. دوباره پس از گذشت چند دقیقه، پنیر را در قابلمه و با حرارت متوسط بپزید. پس از سرد شدن پنیر و رنده کردن، آن را در فریزر قرار دهید. برای تهیه این پنیر پیتزای خانگی باید از شیر پاستوریزه استفاده کرد، ولی شیرهای کامل، استریلیزه، هموژنیزه یا بدون لاکتوز مناسب نیستند.

جمع بندی

در این مطلب، سعی کردیم با ارائه اطلاعات کاربردی به شما کمک کنیم تا بیشتر با پنیر پیتزا آشنا شوید و با یادگیری نکاتی درباره نحوه کش آمدن پنیر پیتزا، بتوانید از این به بعد پیتزاهایی را در خانه درست کنید که از نظر ظاهر و خوشمزگی از پیتزای رستوران‌ها هم بهتر باشد. اگر قیمت پنیر پیتزا و کیفیت آن، دغدغه شما است، خرید پنیر پیتزا رامک را به شما پیشنهاد می‌کنیم که از نظر بسیاری از مصرف کنندگان، کیفیت بالا و خاصیت کشسانی خوبی دارد. همانطور که می‌دانید، بیشتر پنیرهای پیتزا مقدار چربی و نمک بالایی دارند، بنابراین نباید در مصرف این ماده غذایی خوشمزه افراط کنید تا در آینده دچار بیماری و مشکلات جسمی نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا