دسته‌بندی نشده

ذخیره خودکار در Word2013

ذخیره خودکار در Word2013

ذخیره-خودکار-در-word2013

مدت زيادي از وقت خود را صرف تايپ يك نامه در برنامه Word كرده ايد و ناگهان برق قطع مي شود يا رايانه هنگ مي كند، اين شرايط
ممكن است براي خيلي از كاربران پيش آيد و در بسياري از موارد نيز چنانچه فايل خود را ذخيره نكرده باشند بسيار ناراحت و خشمگين مي شوند! چنانچه اين اتفاق براي شما نيز پيش آمده باشد مطمئنا متوجه شده ايد كه در اجراي بعدي نرم افزار Word پنجره ای برای شما به نمايش درمي آيد كه درآن نسبت به بسته شدن ناگهاني برنامه اطلاع رساني شده و باتوجه به آن،نسخه اي از فايل كه به صورت خودكار در بازه هاي زماني مختلف توسط نرم افزار Word ذخیره مي شود در اختيار شما قرار م يگيرد.

در اين شرايط چنانچه شما نسخه ذخيره شده خودكار را اجرا كنيد مشاهده خواهيد كرد كه فايل شما يا از دست نرفته يا شايد فقط قسمتي از محتوا كه اخيرا به آن اضافه كرده بوديد، از دست رفته است. اين قابليت كه همان ذخيره خودكار نام دارد يكي از امكانات بسيار مفيد در نرم افزار Word است و شما ميتوانيد بازه زماني اختصاص يافته به آن را كم يا زياد كنيد. به عنوان مثال اگر بيش از حد استرس داريد و نگران از دست رفتن اطلاعات خود هنگام قطع برق يا ديگر شرايط ذكر شده هستيد، مي توانيد بازه زماني را كاهش دهيد تا هر چند ثانيه يكبار فايل شما ذخيره شود.

همچنين اگر خودتان حواستان به همه چيز هست و چندان نگران قطع برق يا مشكلات ديگر نيستيد مي توانيد بازه زماني را افزايش دهيد تا
تكرار عمليات ذخيره سازي روي هارد ديسك نيز كمتر باشد.

مديريت بازه زماني ذخيره خودكار در نرم افزار Word به روش زير امكان پذير است:

  • نر م افزار را اجرا كرده و به تب FILE مراجعه كنيد.
  • از ستون سمت چپ روي Options كليك كنيد.
  • در ستون سمت چپ از صفحه تنظيمات، گزينه Save را انتخاب كنيد.
  • مطمئن شويد كه در بخش ،Save documents علامت چك مارك كنار گزينه Save AutoRecover information every فعال است و سپس عدد مقابل آن را (برحسب دقيقه) به دلخواه خود تغيير دهيد.
  • با كليك روي Ok تغييرات را ذخيره كنيد.

توجه: چنانچه قصد داريد به طور كل اين قابليت را غيرفعال كنيد مي بايد علامت چك مارك كنار گزينه Save AutoRecover information every را در مرحله چهار غيرفعال كنيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا