دسته‌بندی نشده

دکتر ارتوپد برای درد قسمت پایینی کمر

درد کمر خصوصاً در نقاط پایینی برای افرادی بسیار اتفاق میفتد. برای شناخت بیشتر این درد باید علائم آن را بشناسیم. شناخت بهتر به ما کمک می‌کند که راحت‌تر با آن مقابله کنیم و از شرش خلاص شویم. در این مقاله به سراغ همین درد در ناحیه کمر رفته‌ایم.

درباره درد پایین کمر

درد پایین کمر در اصطلاح پزشکی Lumbago نامیده می‌شود. درد قسمت پایین کمر از جمله درد‌هایی است که می‌تواند زندگی روزانه یک فرد را به شکل کلی مختل کند و او را برای انجام کار‌های روزمره‌اش دچار مشکل سازد. از لحاظ شایع بودن باید بگوییم که درد کمر خصوصاً در قسمت پایینی، درد شایعی است و 70 درصد مردم از این مشکل رنج می‌برند.

از طرفی باید بدانید که راه‌های درمان زیادی برای این بیماری کشف شده و احتمال زیادی وجود دارد که شما بتوانید بر آن غلبه کنید. دکتر ارتوپد مشهد در تشخیص این بیماری نقش مهمی دارد و اقدام به‌موقع او می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌ها را بگیرد.

سریعترین راه گرفتن نوبت آنلاین از دکتر متخصص ارتوپد در مشهد

برای اینکه وقت خود را هدر ندهید و در سریع‌ترین زمان ممکن اولین نوبت دکتر ارتوپد را در مشهد دریافت کنید می‌توانید وارد سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو شوید و با جستجوی تخصص ارتوپد در شهر مشهد، به لیستی از دکتر‌های متخصص ارتوپد مشهد دسترسی داشته‌باشید. برای اینکار تنها به چند دقیقه زمان و دسترسی به اینترنت نیاز دارید.

در ادامه به لیستی از متخصصین ارتوپد در مشهد که امتیاز بالایی دارند اشاره کرده‌ایم؛

  • دکتر سید رضا شریفی
  • دکتر عباس نوری
  • دکتر علیرضا جلیلی اصل
  • دکتر محمد حسن کیانوش
  • دکتر سید سعید مهاجرزاده حیدری

علائم درد پایین کمر

علائم این درد کمر واضح و قابل تشخیص هستند. شما برای متوجه شدن آن‌ها نیازی به سخت‌گیری نخواهید داشت. در ادامه چند مورد از شایع‌ترین این علائم را ذکر می‌کنیم تا شما به کمک آن‌ها متوجه شوید که دچار چنین عارضه‌ای هستید یا نه.

احساس درد در ستون فقرات

ستون فقرات، ستون اصلی بدن ماست و وجود درد در این ناحیه خبر از مشکلی جدی می‌دهد. کمر درد معمولی، گرفتگی و احساس تنش در این ناحیه از علائم مد نظر ما هستند. اگر از همان ابتدا این درد‌های سطحی را جدی نگیرید در آینده ممکن است خطرات جدی‌تری شما را تهدید کند. پس اگر احساس درد در این ناحیه داشتید حتماً و سریعاً به دکتر ارتوپد مراجعه کنید.

اگر در تبریز سکونت دارید می توانید برای دریافت مشاوره به دکتر ارتوپد تبریز مراجعه کنید.

لیست پیشنهادی بهترین دکترهای ارتوپدی در تبریز توسط دکترتو استفاده کنید:

  • دکتر مهدی آفاقی سرای
  • دکتر امیر پاک اسکویی
  • دکتر احد پاشایی کلجاهی
  • دکتر احد صفر پور
  • دکتر علیرضا جلیل زاده

حرکات محدود کمر

در گرفتی عضلات شما نمی‌توانید مثل سابق به بدن خود کش‌وقوس دهید و خم‌شدن برای شما تبدیل به کابوس خواهد شد. در چنین حالتی صددرصد یک عارضه جسمی شما را تهدید می‌کند.

درد موضعی

زمانی که یک نقطه به شکل متمرکز درد بگیرد اگر دلیلش ضربه و تصادف فیزیکی نباشد می‌توان آن را هم جزء علائم این بیماری به‌حساب آورد.

انتقال درد

معمولاً یکی از شایع‌ترین علائم در این بیماری حرکت درد از پایین کمر به سمت کشاله ران و باسن است. اگر چنین حالتی برای شما هم دست داد، باید بدانید که کمردرد شما خوب نشده و مشکل جدی‌تری انتظار شما را می‌کشد. با مراجعه به یک دکتر متخصص ارتوپد یزد می‌توانید مشکل خود را به‌سادگی حل کنید.

لیست پیشنهادی بهترین دکترهای ارتوپدی در یزد توسط دکترتو استفاده کنید:

  • دکتر شهرام شکرانه
  • دکتر سعید بشارتی
  • دکتر محمد حسین جعفری
  • دکتر سید محمدحسین جمال الدینی
  • دکتر محمد قیصری

دلایل این عارضه

لایف‌استایل و سبک زندگی ما انسان‌ها در عصر مدرن بسیار تغییر کرده است. از زمانی که برای فعالیت و کار مجبور بودیم مدت‌زمان زیادی سرپا بایستیم سالیان بسیاری می‌گذرد. امروزه بیشتر وقت ما انسان‌ها روی صندلی‌های اداری، ماشین و مترو و چنین چیز‌هایی است.

بدیهی است که با وجود چنین تغییری خطراتی نیز آناتومی ما را تهدید بکند. بهترین راه برای پیشگیری از این عارضه ورزش به شکل مداوم و مستمر است. ورزش عضلات کمر را ورز خواهد داد و احتمال بروز چنین عارضه‌هایی را کاهش می‌دهد.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنیم؟

دکتر ارتوپد برای درد قسمت پایینی کمر

برای مراجعه به پزشک به‌قدری صبر نکنید که درد به اوج خود برسد و از شدت فشار نتوانید خود را کنترل کنید. معمولاً افراد تنها در چنین شرایطی به دکتر متخصص ارتوپد مراجعه می‌کنند و درست در همان لحظه از پزشک انتظار جادو و معجزه دارند.

همان‌طور که بارهاوبارها شنیده‌اید پیشگیری بهتر از درمان است. پس سعی کنید قبل از حاد شدن مشکل به پزشک مراجعه کنید تا دکتر نیز زمان کافی برای رسیدگی و درمان شما را داشته باشد.

انواع درد پایین کمر

پایین کمر به شکل کلی می‌تواند توسط سه عارضه اصلی مورد تهاجم قرار بگیرد. در ادامه انواع این درد کمر‌ها را بررسی خواهیم کرد.

درد عضلانی موضعی

درد موضعی در یک ناحیه خاص از پشت و پایین کمتر اتفاق میفتد و درد آن نیز متمرکز است. دلایل زیادی برای بروز این درد وجود دارد. نشستن‌های طولانی‌مدت، عدم تحرک، بلندکردن ناگهانی جسم سنگین، ضربه ناگهانی به کمر، کشش بیش از حد عضله و ورزش سنگین از جمله دلایل بروز چنین دردی هستند.

اسپاسم عضله

گرفتگی عضله کمر یک درد مزمن و گذرا است. اما در همان مدتی که جریان دارد می‌تواند تا حد زیادی شما را اذیت کند و مشکل‌ساز باشد. درد کمر در این نوع مشکل به شکلی است که ما در یک عضله خاص احساس گرفتگی می‌کنیم و پس از مدتی این عضله ر‌ها خواهد شد. دلایل مختلفی برای این گرفتگی ذکر شده که هیچ‌کدام بدون بررسی پزشک، قطعی و حتمی نیستند. برای درمان این عارضه به شکل معمول فیزیوتراپی پیشنهاد می‌شود.

درد انتشاری

این درد با دو درد قبلی که ذکر کردیم کاملاً متفاوت است. این درد پس از شروع از یک نقطه در تمام نقاط بدن پخش می‌شود و انگار که در بدن شما جریان دارد.

درد کمر انتشاری مثل یک گلوله وارد بدن شما شده و در نقاط مختلف بدن می‌چرخد. درد در این نوع کمردرد در یک جا ثابت نمی‌ماند و همین مسئله هم اذیت‌کننده است.

خواب‌رفتگی و گزگز بعد از بروز این درد طبیعی هستند. برای درمان این نوع درد حتماً باید به دکتر متخصص ارتوپدی مراجعه کنید. درمان خانگی برای این درد وجود ندارد.

سخن آخر

درد کمر را در این مقاله به شکل کامل بررسی کردیم. حالا می‌توانید به یک جمع‌بندی برسید که برای مشکل خود آیا نیاز به پزشک دارید یا با درمان خانگی و ماساژ می‌شود مشکلتان را برطرف کرد.

آسیب‌های مربوط به کمر و ستون فقرات باید جدی گرفته شوند چراکه در صورت حاد شدن اوضاع، خطر ازدست‌دادن توانایی حرکتی ما را تهدید می‌کند.

سلامتی خود را جدی بگیرید و اگر مشکل خاصی در ناحیه ستون فقرات و کمر خود دارید با مراجعه به دکتر متخصص ارتوپد این مشکل را قبل از حاد شدن و بروز معضلات بیشتر حل کنید. ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا