دسته‌بندی نشده

دلایل ایجاد بروز سودا در بدن چیست؟

سودا چیست؟

خلط سودا، سنگین‌ترین خلط از بین چهار خلط در بدن است که رنگ آن سیاه است‌. خلط سودا، از خوردن غذا‌های سودازا در کبد و همچنین از رسوب و سوختن خلط صفرا در بدن تولید می‌شود‌.مرکز نگهداری خلط سودا طحال است و هنگام نیاز به دریچه معده ریزش و باعث احساس گرسنگی در فرد می‌شود‌. سودا در حالت متعادل هیچ‌گونه عوارضی ندارد و حتی برای حیات انسان ضروری است.

اما اگر از حالت تعادل خارج شود مضر است‌. اگر سودا خارج از حد در بدن رسوب کند و درمان نشود، می‌تواند منجر به انواع سرطان‌ها و مشکلات دیگر در بدن شود.بافت سرطانی، مزاجش سودا است و سرطان در هر عضو، ناشی از رسوب سودا در آن عضو است. از این رو برای پیشگیری از سرطان باید از همان اول که غلبه سودا کم است به فکر درمان سودا بود‌.

از دلایل غلبه سودا می‌توان به غم و نگرانی مداوم و خواب زیاد و ناتوانی طحال و ‌کشیدن سیگار و غذاهای فریز شده و عوامل بسیار زیاد دیگری اشاره کرد که در ادامه به توضیح مفصل دلایل و همچنین درمان غلبه سودا خواهیم پرداخت.این خلط دردی یا رسوب خون است که حاصل متابو لیسم بقیه خون می باشد.

سودای طبیعی ته نشین و رسوب خون است سودای غیر طبیعی از سوختن هر خلطی حتی سودا حاصل می شود. سودا در طبیعت معادل خاک است، خاک مظهر اثر گذاری منفی و اثر پذیری کم است. خاک ایجاد جنبش نمی کند و حرکت نمی کند بلکه حرکت ها را متوقف می کند. خاک می تواند آتش را خاموش کند.

یک سنگ جلوی حرکت یک چرخ را می گیرد. خاک ایجاد اصطکاک می کند و حرکت ها را کند می کند لذا اثر گذاری آن منفی است.از سوی دیگر نمی توان شکل تکه سنگ را به راحتی تغییر داد، لذا آن را سرد و خشک می دانیم. رسوب خون است لذا سنگین تر و غلیظ تر از سایر اخلاط است. رنگ آن سیاه و مزه آن آمیخته از شیرینی و ترشی و گسی است.بخش عمده آن در طحال ذخیره می شود و مقدار کمی از آن همراه خون می گردد تا به اعضایی که برای تغذیه نیاز به سودا دارند. مثل استخوان غذا برساند.

سودا در بدن

جنس سودا چیست؟

سودا چهار گونه دارد:

1) سودا مایل به زردی: سودا ناشی از صفرا است.

2) سودای مایل به سرخ تیره (اقتم): سودای حاصل از خون.

3) سودای مایل به سبز: سودای خالص

4) سودای مایل به سفیدی: سودای ناشی از بلغم است.اگر از دم باشد، فرد می خندد. اگر از سودا باشد، فرد ترسو و خشمناک است. اگر از بلغم باشد، فرد همیشه غمناک است.

علل پیدایش سودا چیست؟

علل پیدایش سودا چیست؟

سودا از گرمی جگر، ناتوانی طحال، سردی انجماد کننده، دوام یافتن احتفان، و بیماری های مداوم که اخلاط را از بین می برد، بوجود می آید
*سودا به علت زیادی ترشح غده تروئید می باشد، البته گه گاهی این غده ترشحات آن تعادل خود را از دست داده یک روز زیاد و یک روز کم می شود و البته این را هم می دانید که هم غده زیر نظر و فرمان غده هیپوفیز بوده و اگر در ترشحات آن به غده تیروئید خللی ایجاد شود باز هم نشانه های بالا که مخصوص سودا بلغمی است بروز می کند و همچنین زمانی که املاح اضافی در بدن انباشته شود سودا افزایش می یابد.

سودا خلطی سیاه رنگ که معمولاً از تجمّع و تهاجم و تکاثر و رسوب و سوختن یا متابولیسم سایر اخلاط دیگر خصوصاً صفرا در بدن بوجود آمده گاه نیز با خوردن مستقیم املاح معدنی مثل: کلسیم، فسفر، پتاسیم و سدیم خلط سودا در خون پدیدارمی گردد ( قابل توجه مصرف کنندگان حرفه ای قرص های کلسیم دار و مولتی ویتامین های ملح دار)

1) غذا های ساده:

الف) غذاهای بسیار گرم (بادمجان، پیاز پخته)، پیاز خام سودا زدا است.

ب) غذاهای سرد وخشک

ج) غذاهای حرام(حتی اگر شربت عسل باشد) که درمانش روزه است.سودا مثل خاک است وتا غذا حلال نباشد عارف قدرت پرواز در ملموت را ندارد. د) غذاهای مانده و غذاهای سریع پخته شده و میوه های نارس و غذاهای فریز شده.

2) محل زیست (سرد و خشک، گرم و خشک)

3) غم مستمر

4) بیماری های مزمن و مستمر

5) کبد( بیش از اندازه گرم باشدیا بیش از اندازه سرد باشد)

6) معده (بیش از اندازه گرم یا بیش از اندازه سرد باشد)

7) آسیب موضعی ( هماتوم)

8) بی تحرکی جسمی (که درمانش روزه و مطالعه و کم خوری است)

9) بی تحرکی فکری (که درمانش روزه و مطالعه و کم خوری است)

10) بی تحرکی جنسی؛ امّا درمانش: روزه + کم خوری + مطالعه + نخود آب + روغن زیتون + شیره خرما یا خود خرما + تخم مرغ + آخر نخودآب

11) سوء ظن یودا زا است

12) رنگ سیاه ( در حدیث پوشیدن لباس سیاه کراهت دارد، سودایی زندگی را تاریک می بیند)

13) بوهای بد و بعضی بوهای خیلی گرم

14) نبودن انس(آسمانی یا زمینی)

15) تماس با چیز های سرد (تماس زیاد با آب، وسواسی سودایی پدید می آورد)

16) برخی داروها

17) خرده خوری

18) پرخوری

19) نهار خوردن

20) ایستاده غذا خوردن

21) وسایل الکتریکی والکترونیکی

22) ترافیک

23) دائم در سفرهای طولانی بودن

24) آپارتمان نشینی (نرفتن داخل منازظر)

25) آلودگی های صوتی و شیمیایی در هوا

26) خواب صبح و غروب

27) خواب زیاد

28) خندیدن زیاد

29) نخندیدن زیاد

30) الکل گرم حاد است در بلند مدت سودا زا است.

31) مصرف نگهدارنده ها

32) تصمیم گیری های سریع همراه با استرس شدید (اسکی بازی، موج سواری، موتور سیکلت، مسابقات ماشین رانی و همچنین بازی رایانه ای اینگونه ورزشها)

33) سوداء موضعی در اندامی که درمعرض گرما یا سرمای مستمر باشد.

34) نشستن مداوم (سودای موضعی در اندام تحتانی)

توصیه‌های مهم دکتر برای درمان غلبه سودا به شرح زیر است:

توصیه‌های مهم دکتر برای درمان غلبه سودا به شرح زیر است:

باید از مصرف غذاهایی سودازا مانند شکلات، یخمک، سیب زمینی، ماست، پنیر، خیارشور، نمک زیاد، ماهی دودی، ماهی شور، بادمجان، غذای فریزری، رب، سس، چای خودداری کرد.مصرف زیاد مواد غذایی با طبع گرم و تر . روغن مالی کردن بدن با روغن بادام شیرین و حمام گرم . انجام حجامت به موقع و به تشخیص پزشک و تماشای رودخانه و شنیدن صدای رودخانه . شاد نگه داشتن روحیه و دوری کردن از غصه و اضطراب و خوردن شیر سالم و آب هویج و یکی دیگر از راه‌های موثر برای درمان غلبه سودا استفاده از آب پنیر به همرا افتیمون به مدت ۶ ماه است.

ورزش‌های ملایم و پیاده‌روی روزانه و مصرف دارو ضد سودا مانند ماء‌الجبن و سرکه انگبین و مصرف غذاهای دفع کننده سودا مانند نخود، انواع شربت‌های ترش و شیرین طبیعی مثل شربت آب لیمو، سوپ با سبزی‌های گرم مزاج، عسل، رازیانه، شلغم، ترب، تربچه، مرزه، انجیر، آلو شیرین، ترخون، کشمش، فندق، نعنا، مویز، کشمش، گندم، کنجد، بادرنجبویه و…

اعمال یداوی مانند حجامت، انواع بادکش‌ها و ماساژها، روغن مالی، زالو اندازی برای درمان غلبه سودا می‌تواند بسیار موثر باشد به شرط اینکه زیر نظر متخصص طب سنتی صورت گیرد‌.گرایش به معنویات مانند تلاوت قرآن، نماز خواندن و سجده طولانی مدت راه بسیار موثری برای رفع سودای مغز است.سودا، افیون بدن است و غلبه آن باعث دردهای مفصلی، ضعف بدن، گرفتگی عروق و غلظت خون می‌شود‌.

از عوارض غلبه سودا می‌توان به فشارهای عصبی و مختل شدن رابطه شخص با خود و دیگران اشاره کرد.پس بهتر است کمر همت را ببندیم و از رفتارهایی مانند خواب بیش از حد زیاد یا کم، نگرانی بیش از حد، غذاهای فریز شده، استفاده زیاد از موبایل و کامپیوتر، خوردن مشروبات الکی، کشیدن سیگار، پرخوری و کم‌خوری و کار پرفشار و بیکاری جدا دوری کنیم. به امید روزی که تمام افراد جامعه به اهمیت مزاج خود پی ببرند.

همچنین بخوانید:

نشانه های تیروئید پرکار چیست؟

درمان تیروئید کم کار همراه با علل کم کاری آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا