دسته‌بندی نشده

دلایلی که باعث چسبیدن شیرینی به کاغذ روغنی می شود !

چرا شیرینی به کاغذ روغنی می چسبد؟

زمانی که برای خود و عزیزانمان مشغول تولید شیرینی جات هستیم، برای قراردادن مواد در داخل فر از کاغذ روغنی استفاده می‌کنیم. هدف از استفاده از کاغذهای روغنی، جلوگیری از چسبیدگی کیک به سینی فر است. با این حال شرایطی وجود دارند که ممکن است همان کاغذ که با هدف عدم چسبندگی کیک به کار می‌رود، خود به کیک ما بچسبد. قاعدتاً چنین شرایطی بسیار ناخوشایند بوده و کار ما را برای آماده‌سازی کیک برای مصرف بعد از اتمام فرایند، بیشتر می‌کند.

چنین شرایطی به صورت خود به‌ خودی رخ نمی‌دهند و عواملی وجود دارند که باعث می‌شوند با این اتفاق مواجه شویم. اگر می‌خواهید تا با این شرایط آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا به مطالعه ادامه این مقاله بپردازید.

بررسی دلایل چسبیدن شیرینی به کاغذ روغنی

نوشته های مشابه

بررسی دلایل چسبیدن شیرینی به کاغذ روغنی

1. عدم پخت کامل شیرینی

یکی از دلایلی که باعث چسبیدن شیرینی به کاغذ روغنی می‌شود، عدم پخت کامل آن است. در صورتی که شیرینی خام باشد، به دلیل وجود قسمت‌های مایع کیک و شیرینی بر روی کاغذ، اتصال محکمی بین آنها وجود دارد. برای پیشگیری از وقوع چنین امری، توصیه می‌شود تا فرصت بدهید کیک یا شیرینی شما به طور کامل پخته شود.

حتماً بخوانید:

2. عدم خنک‌سازی مناسب شیرینی هنگام جداسازی کاغذ

در صورتی که کاغذ روغنی را در هنگام داغ بودن شیرینی از آن جدا کنید، ممکن است با چسبیدگی شیرینی و کاغذ روغنی مواجه شوید. به همین دلیل توصیه می‌شود تا برای جداسازی شیرینی از کاغذ، کمی به آن ‌وقت بدهید.

3. رطوبت زیاد کاغذ

رطوبت زیاد کاغذ روغنی باعث می‌شود تا اتصال محکم بین کاغذ و شیرینی حتی پس از تکمیل فرایند پخت وجود داشته باشد. اگر از آن دسته از افراد هستید که بر روی کاغذ اندکی روغن می‌مالید، بهتر است تا در انجام این کار زیاده‌روی نکنید.

4. کم‌ بودن آرد

اگر آرد استفاده شده در کیک و شیرینی کم باشد، این امر باعث می‌شود که خمیر تولید شده حالت آبکی و چسبنده به خود بگیرد. چنین حالتی باعث اتصال محکم خمیر با کاغذ شیرینی پزی خواهد شد.

چرا شیرینی به کاغذ روغنی می چسبد؟

5. ازدیاد شکر در خمیر

شکر زیاد در بین محتویات کیک و شیرینی می‌تواند احتمال چسبندگی شیرینی پخته شده به کاغذ و یا ظرف را افزایش دهد. بدین ترتیب توصیه می‌شود که همواره با رعایت نمودن مقادیر صحیح پیمانه‌ها در ترکیبات کیک یا شیرینی، از چسبندگی آن با کاغذ پیشگیری نماییم.

separator line

منبع : رضیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا