دسته‌بندی نشده

دستور پخت کیک رژیمی با شیره انگور و آرد سبوس دار

طرز تهیه کیک با شیره انگور

کیک با شیره انگور که در لیست انواع کیک خوشمزه قرار می‌گیرد، بسیار مقوی و مغذی است و شما می‌توانید با خوردن کیک، بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید و در عین حال از خوردن این کیک خوشمزه لذت ببرید .
برای تهیه کیک بدون شکر با شیره انگور، به مواد اولیه‌ای نیاز دارید که در قسمت زیر تمامی آن‌ها و مقدار مورد نیاز هر یک از این مواد را برای شما شرح داده ایم.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
شیره انگور سه چهارم پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
آرد سبوس دار ۱.۵ پیمانه
وانیل یک هشتم قاشق چای‌خوری
شیر یا آب ولرم یک چهارم پیمانه
روغن مایع یک دوم پیمانه

طرز تهیه :

مرحله اول
در قدم اول برای تهیه این کیک اسفنجی، باید در ابتدا تمامی مواد را باید از یخچال بیرون آورید و اجازه دهید که به مدت نیم ساعت بیرون از یخچال و در دمای محیط قرار بگیرند. پس از آن فر را روشن کنید و آن را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید و اجازه دهید در همین دما بماند و به سراغ مراحل بعدی روید.

طرز تهیه کیک با شیره انگور

مرحله دوم
در این مرحله باید یک قالب برای تهیه این کیک آماده کنید که اندازه این قالب به تعداد نفرات شما بستگی دارد. در واقع هرچه تعداد نفرات شما بیشتر باشد، باید قالب بزرگتری را انتخاب کنید. بعد از این کار، باید کف قالب را با استفاده از کاغذ روغن پوششی و یا روغن جدا کننده کیک بپوشانید و قالب را کنار بگذارید و به سراغ مرحله سوم روید.

مرحله سوم
شما باید به میزان گفته شده در قسمت بالا، آرد و بیکینگ پودر را در یک ظرف با یکدیگر ترکیب کنید و به خوبی هم زنید. این ترکیب را به دفعات سه الی چهار مرتبه الک نمایید و ظرف آن را کنار بگذارید. اگر این کیک را به عنوان کیک صبحانه کودکان تهیه می‌کنید، میزان بیکینگ پودر آن را کمی بیشتر نمایید.

مرحله چهارم
یک کاسه بردارید و در داخل آن تخم مرغ‌ها را بشکنید و با استفاده از چنگال کمی تخم مرغ را هم بزنید تا سفیده و زرده آن به خوبی با هم ترکیب شوند. حال باید وانیل را به تخم مرغ اضافه کنید و آن‌ها را با استفاده از یک همزن برقی با سرعت بالا مخلوط کنید. بعد از ۵ دقیقه استفاده از همزن برقی، ترکیب شما حالت کشسان پیدا می‌کند و به حالت کرمی در می‌آید و رنگ آن کرم می‌شود. ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چرا کیک پف نمی‌کند. برای پف کردن کیک باید سفیده‌ی تخم مرغ را به صورت جداگانه آن‌قدر هم بزنید تا کمی کف نماید.

مرحله پنجم
حال به مرحله اصلی یعنی مرحله اضافه کردن شیره انگور می‌رسیم. در این قسمت باید شیره انگور را به ترکیب تخم مرغ و وانیل خود اضافه کنید و آن‌ها را با همزن و یا چنگال هم زده تا تمامی مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. بافت ترکیب شما با اضافه کردن شیره انگور باید کمی کشسان‌تر شود و کمی رنگ تیره‌تری پیدا کند و این بافت و رنگ در تمامی قسمت‌های این ترکیب یکسان باشد. طرز تهیه کیک هویج گردو نیز به همین صورت است و تنها تفاوت طرز تهیه آن در استفاده از شیره انگور می‌باشد.

حتماً بخوانید:

مرحله ششم
در این مرحله شما باید شیر را به ترکیب خود اضافه کنید و بعد از آن روغن را نیز بر روی آن بریزید. تمامی این مواد را با استفاده از یک همزن با هم ترکیب کنید و به مدت ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه هم بزنید. در طرز تهیه کیک یزدی از مقدار شیر بیشتری استفاده می‌شود.

مرحله هفتم
ظرف آرد را بردارید و در داخل آن دارچین بریزید و هم بزنید. سپس ترکیب آرد، بیکینگ پودر و دارچین را به صورت مرحله به مرحله به کاسه اضافه کنید و به صورت مرتب آن را هم بزنید. این مواد باید به خوبی با هم ترکیب شوند تا یک مخلوط یکدست به وجود آید تا مایه کیک شما آماده شود. اگر می‌خواهید بدانید که چرا کیک سفت می شود، باید به میزان آرد و بیکینگ پودر آن را توجه کنید؛ زیرا اگر میزان این مواد کم باشند، کیک شما کمی سفت می‌شود.

مرحله هشتم
در این مرحله باید مایه کیک خود را در داخل قالب بریزید و این کار را باید کاملا آرام انجام دهید تا هوایی در داخل مایه کیک وارد نشود. بعد از ریختن مایه کیک در داخل قالب، باید قالب را چندین مرتبه بر روی یک سطح صاف بکوبید تا تمامی هواهای اضافی خارج شوند.

پوستر کیک با شیره انگور

مرحله نهم
قالب کیک خود را در داخل طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه در داخل فر بماند تا کیک شما به خوبی پخته شود. بعد از گذشت ۳۵ دقیقه اول، باید با استفاده از خلال دندان و یا یک چاقوی کاملا باریک، کیک را تست کنید تا از پخته شدن آن به طور کامل مطمئن شوید و از سوختن کیک با شیره انگور جلوگیری نمایید.

مرحله دهم
بعد از پخته شدن کیک در داخل فر، می‌توانید آن را بیرون آورید و در دمای محیط قرار دهید تا داغی آن از بین رفته و خنک شود. پس از خنک شدن کیک، می‌توانید آن را از داخل قالب بیرون آورید و در یک ظرف کیک قرار دهید. شما می‌توانید برای تزئین این کیک از میوه انگور، اسمارتیز، شکلات، خامه و غیره استفاده کنید. بسیاری از افراد از شیره انگور نیز برای تزئین کیک استفاده می‌کنند.

از شیره انگور برای پخت انواع کیک و حتی غذاها استفاده می‌شود. شیره انگور طعم بسیار فوق العاده‌ای دارد که متناسب با تمامی ذائقه‌ها می‌باشد. این شیره خواص بسیار زیادی دارد و سرشار از ویتامین A، B و C است. کسانی که کم خونی دارند، باید در برنامه‌ی غذایی خود شیره انگور را قرار دهند؛ زیرا به شدت برای کم خونی خوب است و می‌تواند آن را درمان کند.

منبع : اسنپ مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا