دسته‌بندی نشده

دستور تهیه فینگر فود اسفناج با پنیر، یک پیش غذای مقوی

فینگر فود اسفناج با پنیر

فینگر فود اسفناج با پنیر یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و لذیذ است که از دو لایه مختلف با طعمی متنوع تشکیل شده است این فینگر فود خوش طعم که طرفداران زیادی دارد خیلی راحت درست می‌شود و برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه فینگر فود اسفناج با پنیر در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذا خوری پر
پنیر لبنه ۷۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
جعفری ریز خرد شده ۱ قاشق غذا خوری سر پر
فلفل دلمه‌ای زرد و قرمز رنگ ریز خرد شده ۳ قاشق غدا خوری
روغن مایع برای چرب کردن قالب به مقدار لازم
مواد لازم برای لایه سبز رنگ : میزان مورد نیاز :
تخم مرغ ۳ عدد
اسفناج نیم کیلو
سیر تازه ۴ حبه
آرد نخود چی ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

 فینگر فود اسفناج با پنیر

طرز تهیه فینگر فود اسفناج با پنیر

ابتدا مقداری پودر ژلاتین را داخل یک ظرف بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید، خوب هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند برای این که مخلوط بافت شفاف و یکدستی داشته باشد آن را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید و مدام هم بزنید.

بعد از این که بافت ژلاتین کاملاً شفاف و یکدست شد ظرف را کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود. سپس مقداری پنیر لبنه را داخل یک ظرف بریزید و هم بزنید تا از حالت سفتی خارج شود، در این حالت بافت پنیر یکدست و نرم می‌شود.

سپس مایع ژلاتین را روی پنیر بریزید، خوب هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و بافت مخلوط رقیق‌تر شود، وقتی که مخلوط یکدست شد مقداری نمک و فلفل سیاه را به دلخواه روی مواد بریزید دوباره مخلوط را هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند.

بعد مقداری جعفری را تمیز بشورید، کنار بگذارید تا آب اضافی آن برود سپس جعفری را کاملاً ریز خرد کنید، مقداری از آن را روی مخلوط مواد بریزید و با هم ترکیب کنید، سپس فلفل دلمه‌ای‌های زرد و قرمز رنگ را تمیز بشورید و آن‌ها را خشک کنید.

بعد فلفل دلمه‌ای‌ها را ریز خرد کنید و مقداری از هر رنگ را روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید، همه مواد را با هم خوب ترکیب کنید تا به غلظتی مانند ماست یا کمی رقیق‌تر از ماست برسد، بافت مخلوط تشکیل شده در این مرحله کاملاً یکدست می‌شود.

بعد داخل قالب پلاستیکی مورد نظر را مقداری روغن بریزید و آن را کاملاً چرب کنید، سپس مایع آماده شده را داخل قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید، حالا قالب را در یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا به مدت ۸ ساعت استراحت کند و خودش را بگیرد.

طرز تهیه فینگر فود اسفناج با پنیر

در این فاصله برای درست کردن مواد لایه سبز رنگ مقداری اسفناج را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافه آن خارج شود بعد از این که اسفناج کاملاً خشک شد آن را در اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید سپس آن‌ها را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید.

تخم مرغ‌ها را هم بشکنید و روی اسفناج‌ها داخل میکسر بریزید سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید، تمیز بشورید و به مواد اضافه کنید، در ادامه مقداری آرد نخودچی را هم روی مواد در میکسر بریزید و بعد از آن همه مواد را کاملاً با هم میکس کنید.

وقتی که همه مواد با هم خوب مخلوط شدند و بافت یکدستی تشکیل شد کمی نمک و فلفل سیاه را هم به مواد اضافه کنید، دوباره با هم میکس کنید وقتی که بافت همه مواد کاملاً یکدست شد داخل قالب مورد نظر یا ظرف نچسب را با روغن خوب چرب کنید.

بعد مخلوط مواد را داخل قالب مورد نظر یا ظرف مناسب بریزید و در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید، بعد اجازه دهید تا مخلوط اسفناجی به مدت ۱۰ دقیقه در فر بپزد و آماده شود.

حتماً بخوانید:

ارزش غذایی و خواص شگفت انگیز اسفناج

ارزش غذایی و خواص شگفت انگیز اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجاتی است که به گونه های مختلف از جمله خام، پخته، خورشتی و سرخ شده می توان استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم میزان کالری، ارزش…

چون لایه اسفناج نازک است حتماً دقت کنید که نسوزد با توجه به این که دمای فرهای مختلف با هم متفاوت است ممکن است که بعد از ۸ دقیقه مخلوط اسفناج بپزد و آماده شود، لایه اسفناجی در نهایت باید نرم و لطیف باشد که بتوان به آن راحت فرم داد.

اگر برای پخت مایه اسفناج از فر استفاده نمی‌کنید می‌توانید داخل یک تاب مقداری روغن بریزید بعد روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود سپس مایه اسفناجی را داخل تابه بریزید، اجازه دهید تا روی حرارت ملایم به مدت تقریباً ۵ دقیقه بپزد و فرم بگیرد.

سپس تابه را از روی حرارت بردارید، به آرامی آن را در ظرف دیگری برگردانید سپس دوباره تابه را کمی چرب کنید، لایه اسفناجی را برگردانید و در تابه قرار دهید، اجازه دهید تا طرف دیگر آن هم به مدت ۵ دقیقه خوب بپزد و کمی طلایی رنگ شود.

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و لایه اسفناجی را داخل ظرف دیگری قرار دهید، بعد در دمای محیط اجازه دهید تا کاملا خنک شود چون اگر داغ بماند مخلوط مواد پنیری روی آن ذوب می‌شوند و در نهایت شکل و بافت فینگر فود خراب می‌شود.

بعد از آن لایه اسفناجی را روی یک سطح صاف قرار دهید و به شکل طولی با عرض دو تا سه سانتی متر برش دهید سپس قالب مواد پنیری را از یخچال بیرون بیاورید، بعد مواد فرم گرفته را به شکل مثلث‌های با ضخامت ۲ تا ۳ سانتی‌متری برش دهید.

پوستر فینگر فود اسفناج

سپس برش‌های پنیری را روی نوارهای طولی اسفناج قرار دهید، به طوری که نوار اسفناج دور تا دور لایه پنیری را بپوشاند تا شکل و ظاهر آن کاملاً جذاب شود، می‌توانید با سلیقه و دلخواه خودتان مواد را در هر فرم و شکلی که بخواهید تزئین کنید.

اگر لایه اسفناجی خوب به لایه پنیری نچسبید می‌توانید مقدار کمی از پنیر لبنه را روی نوار اسفناج بمالید، طوری که نوار اسفناجی پاره نشود. سپس لایه پنیری را داخل آن قرار دهید و آن را فرم دهید، لبه‌های لایه اسفناج را روی لایه پنیری محکم کنید.

بعد از این که همه فینگر فودها را آماده کردید آن‌ها را در یک ظرف بچینید. سپس در یخچال قرار دهید تا کاملاً خودشان را بگیرند و بافت آنها منسجم شود، بعد تعدادی فینگر فود اسفناج با پنیر را داخل یک ظرف مناسب بچینید و برای پذیرایی سرو کنید.

منبع : پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا