دسته‌بندی نشده

دستور تهیه خورش خوشمزه گل کلم

دستور تهیه خورش خوشمزه گل کلم

دستور تهیه خورش خوشمزه گل کلم

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده 200 گرم
تره فرنگی 2 ساقه متوسط
گل کلم 10 12 تا گل
سیر دو تا سه حبه
نمک ، فلفل ، زردچوبه به میزان لازم
آب لیمو 3 تا 4 قاشق غذاخوری
رب 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

تره فرنگی را خرد کرده و خوب بشورید تا گل و لای لا به لاش از بین بره و در مقداری روغن تفت بدین تا طلایی و سبک بشه ، سیر له شده را هم بهش اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن زردچوبه را اضافه کنید و تفت بدین.

گوشت چرخ کرده را هم اضافه و باز هم تفت بدین ، هی تفت بدین!

رب را هم به این مواد اضافه کنید و تفت بدین تا بوی خامی رب گرفته بشه . 4 تا لیوان آب به این مواد اضافه کنید و بذارین گوشت بپزه.

بعد از 20 دقیقه نمک و فلفل خورش را اندازه کنید . گل کلم های شسته شده را تکه های کوچک کنید و به خورش اضافه کنید و بذارین که بپزه . وقتی خورش جا افتاد و آبش کم شد بهش آب لیمو اضافه کنید .

خورش خوشمزه شما آماده است.

دستور تهیه خورش خوشمزه گل کلم

خواص گل کلم در این خورش خوشمزه :

ضد التهاب

وجود اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین K در این سبزی، به پیشگیری از ایجاد التهاب مزمن که منجر به برخی بیماری‌ها مانند آرتروز، سرطان، دردهای مزمن و بیماری‌های خاص روده می‌شود، کمک موثری می‌کند.

مفید در بارداری

گل کلم دارای مقادیر فراوانی فولات (B9)، یک ویتامین B که برای یک بارداری سالم توصیه می‌شود، است. کمبود فولات در زنان باردار می‌تواند منجر به بروز برخی بیماری‌ها از جمله ایجاد برخی نقایص هنگام تولد و نیز کم وزنی نوزاد شود.

کمک به کاهش وزن

گل کلم ماده غذایی فوق‌العاده‌ای برای کاهش وزن محسوب می‌شود چرا که کم کالری بوده و به روش‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد برای نمونه می‌توانید آن را درون انواع سالادها رنده کرده و یا همراه با برنج آن را بپزید و یا آن را پخته و پوره کرده سپس آن را با پوره سیب‌زمینی مخلوط کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا