دسته‌بندی نشده

در چه وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی می‌توانیم تست شخصیت شناسی بدهیم؟

سازمان‌ها به طور فزاینده‌ای از ابزارهای پیشرفته مانند تست‌های شخصیت شناسی برای تصمیم گیری در مورد استخدام و ساخت تیم‌ها استقبال می‌کنند. بسیاری از افراد نیز از این تست‌ها برای پیدا کردن شغل مناسب خود استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند تا با شناسایی تیپ شخصیتی خود، به بهترین انتخاب در شغل برسند. یکی از مزایای بسیاری از تست‌های شخصیت شناسی این است که افراد از طریق این تست‌ها به ویژگی‌های شخصیتی، انگیزه، ارزش‌ها و ترجیحات کاری افراد برای یک نقش شغلی خاص دست پیدا می‌کنید و استخدام کنندگان با کمک این تست‌ها می‌توانند به این اطمینان برسند که افراد متقاضی و کارجو برای موقعیت‌های شغلی مورد نظر چقدر مناسب هستند.

در فضای رقابتی امروز، که جذب کارمند و زمان استخدام آنها مهم است، انتخاب افراد مناسب برای مشاغل نیز بسیار اهمیت دارد. این روند می‌تواند با انجام تست شخصیت شناسی MBTI به صورت کاملا اصولی صورت بپذیرد. برای این کار تنها کافی است که متقاضیان شغلی قبل از هر کاری این تست را انجام دهند تا مطمئن شوند که برای چه شغلی مناسب هستند و کارشناسان منابع انسانی و استخدام نیز، از این تست برای تعیین صلاحیت افراد و همچنین قرار دادن افراد در تیم‌ها استفاده کنند.

مزایای استفاده از تست‌های شخصیتی، خصوصا تست شخصیت شناسی MBTI در روند استخدام این است که نه تنها اثبات شده است که راهی عالی برای فیلتر کردن نامزدها در مرحله غربالگری است، بلکه می‌توان از همان اطلاعات در طول مسیر شغلی کارمندان برای توسعه آنها و قرار دادن آنها در مسئولیت‌های متفاوت استفاده کرد.

اما آیا می‌توان به هر مرجعی برای انجام این تست شخصیت شناسی اعتماد کرد؟ آیا نتیجه‌ای که از تمام وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به دست می‌آید، قابل استناد است؟ معتبرترین و بهترین وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای انجام تست MBTI کدامند؟

در چه وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی می‌توانیم تست شخصیت شناسی بدهیم؟

ایران تلنت

تست MBTI ایران تلنت در میان معتبرترین‌ها تست‌های شخصیت شناسی حال حاضر به شمار می‌آید که در صورت انجام آن، می‌توانید به اطلاعات و سرنخ‌های جالبی از خود و نحوه رفتارتان با محیط اطراف خود دست پیدا کنید و می‌توانید مناسب با نوع رفتار خود سراغ پیدا کردن شغل بروید و به تعامل بهتری با اطرافیان خود برسید.

تست شخصیت شناسی ایران تلنت آزمونی برای شناسایی مشکلات روان‌شناختی نیست و تنها یک مدل روانشناسی از شما ایجاد می‌کند و و بر اساس این مدل روانشناسی به شما مرتبط‌ترین مشاغل را معرفی می‌کند. تمامی نتایجی که از این آزمون به دست می‌آید، منطبق بر آخرین تحقیقات و پیشرفت‌ها در حوزه علم روانشناسی است و بسیاری از مؤسسات معتبر نیز آن را تأیید کردند.

معمولا آزمون‌هایی که پایه و اساس فرنگی دارند، با فرهنگ کاری ایران سازگاری ندارند. اما آزمون شخصیت شناسی ایران تلنت کاملا برای فضای کاری ایران طراحی شده است و نتایجی نیز که از آن به دست می‌آید بسیار دقیق‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی است. به همین خاطر هم برای کارجویان و پیدا کردن شغل مناسب کارایی دارد و هم می‌توان از آن در شرکت‌ها برای افزایش بهره‌وری افراد در تیم‌های مختلف استفاده کرد.

سایت 16personalities

تست MBTI سایت 16personalities نیز در میان تست‌های مورد اعتماد برای به دست آوردن تیپ شخصیتی، لیست علایق، نقاط ضعف و نقاط قوت است. با شرکت در تست وب‌سایت 16personalities به شرحی “دقیق و باورنکردنی” از خودتان و دلیل اینکه چرا کارها را به شیوه خودتان باید انجام دهید، می‌رسید.

این تست نیز دقیقا همان مدت زمانی را از شما می‌گیرد که در وب‌سایت ایران تلنت باید برای انجام تست بگذارید و در نتیجه به شما یکی از تیپ‌های شخصیتی را معرفی می‌کند. این وب‌سایت علاوه بر نسخه فارسی، دارای نسخه‌های دیگر از زبان‌های دیگر نیز است و این می‌تواند برای کسانی که به زبان‌های دیگر نیز تسلط دارند، مزیت باشد.

اپلیکیشن اندروید آزمون MBTI

در چه وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی می‌توانیم تست شخصیت شناسی بدهیم؟

همه افراد روی زمین بر اساس تیپ شخصیتی به 16 گروه تقسیم بندی می‌شوند که بر اساس آزمون MBTI موجود در اپلیکیشن اندروید آزمون MBTI می‌توانید به شخصیت واقعی خود پی ببرید و نقاط ضعف و قوت شخصیت خود را به خوبی بشناسید.

شما پس از پاسخ دادن به 60 سؤال این تست در این اپلیکیشن، ترجیحات شخصیتی خود را بیشتر می‌شناسید و با آنها آشنا می‌شوید و اطلاعات جالبی از بعد شخصیتی خود دریافت خواهید کرد. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شود:

  • روابطتان با دیگران
  • در محل کار
  • رضایت شغلی
  • مشاغل مناسب
  • اوقات فراغت
  • پیشنهادات

سخن پایانی

تست‌های شخصیت شناسی برای طبقه بندی افراد به گروه خوب و بد نیستند و تنها راهی برای مشخص کردن علایق، نقاط ضعف و قدرت و همچنین، مشخص کردن مسیر شغلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین باید عنوان کنیم که، این تست یک تست روانشناسی نیست و قرار نیست مشکلات شخصیتی را تشخیص و درمان کند. هدف اصلی تست MBTI این است که افراد با نوع شخصیت خود بیشتر آشنا شوند و درباره علایق و نقاط قوت خود بیشتر بدانند. مواردی را که در این مقاله عنوان کدریم، بهترین مراجع برای انجام این تست شخصیت شناسی هستند و می‌توانید با کمک آنها بهترین تصمیمات شغلی را بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا