دسته‌بندی نشده

در چه صورتی باید به متخصص درد مراجعه کنم ؟

در صورت مواجهه با احساس درد در مدت زمان طولانی و عدم کنترل آن می‌بایست به متخصص درد جهت ریشه‌‎یابی و کنترل آن مراجعه نمایید.

درد یکی از با ارزش‎‌ترین مکانیسم‎‌هایی است که در بدن انسان ایجاد می‌شود. چرا که به واسطه درد می‌توانیم از وجود بیماری‎‌های مختلف آگاهی پیدا کنیم. به طور معمول ما برای از بین بردن نشانه‌‎های این مکانیسم به سراغ مصرف مسکن‎‌های مختلف می‌رویم اما ریشه یابی و درمان اصولی این درد اولویت بیشتری نسبت به تسکین آن دارد.

گاهی میزان درد به گونه‎‌ای مزمن بوده و حتی مسکن‎‌ها نیز تأثیر چندانی روی آن نخواهند گذاشت و ما مدت طولانی شاید روزها مجبور به تحمل آن خواهیم بود. در این زمان می‌توانیم به متخصص درد مراجعه نماییم. این متخصصین در وهله اول با بررسی کامل پرونده پزشکی شما سؤالات مختلفی از قبیل اینکه در چه حالتی؟ در چه زمانی احساس درد دارید؟ و سؤالات دیگر می‌پرسد و بر اساس دانش خود به نتایجی برای درمان شما دست پیدا می‌کند.

نحوه درمان درد

متخصص درد روش‎‌های گوناگونی را جهت تشخیص ناحیه درد و علت ایجاد آن به کار می‌برد و این کار به این دلیل است که معمولاً درد خصوصاً در ستون فقرات در یک منطقه ثابت نمی‌باشد و ممکن است در پا، کمر، پهلو و… گردش کند. به همین جهت تنها با پرسیدن سؤال نمی‌توان به یک نتیجه قطعی برای درمان دست پیدا کرد.

درمان‎‌های توانبخشی؛ الکتروتراپی، تمرین درمانی، عوامل حرارتی از جمله راهکارهای درمانی است که در توان بخشی با آن روبه رو خواهید شد. در این بخش پزشک متخصص درد کمک می‌کند تا شما استقلال حرکتی خود را دوباره بازیابید. ورزش؛ استفاده از حرکات ورزشی از جمله پیشنهادات پزشک در طول جلساتی که با او ملاقات دارید می‎‌باشد. در واقع قرار دادن ورزش همراه درمان‎‌های توان بخشی می‌تواند به پیشرفت درمان و تسکین درد شما کمک کند.

فعالیت‌‎های مختلف؛ یکی از تأثیرات درد این است که مانع از انجام حرکات درست و صحیح می‌شود و به گونه‎‌ای در این مواقع ارتباط بدن با مغز دچار اختلال می‌شود. هماهنگ کردن این ارتباط از طریق روش‎‌های مختلف مثل انجام یوگا، پیلاتس به گسترش دامنه حرکات فرد کمک خواهد کرد. طب سوزنی؛ هدف از انجام طب سوزنی به جریان انداختن انرژی می‎‌باشد. در حقیقت طب سوزنی موانع عبور انرژی در بدن را بر طرف می‎‌نماید. از این روش می‌توان برای درمان انواع دردهای آرتروز، سردرد، گردن درد و.. استفاده نمود. توجه کنید که در هنگام استفاده از این روش به طور معمول شما دردی را احساس نخواهید کرد البته این موضوع در افراد مختلف متفاوت است.

روش‎‌ مداخله‎‌ای؛ تزریق مفاصل صورت جهت کاهش التهاب و درد در مفاصل و بافت‌‎های آسیب دیده و بلوک درد جهت کنترل و مدیریت درد، استروئید اپیدورال در درمان التهاب‎‌های اعصاب نخاع بر اثر تنگی کانال نخاعی از جمله روش‌‎هایی هستند که بنا به تشخیص متخصص درد تجویز می‌شود. مجموع این روش‌‎ها به صورت بسته و از طریق روش‌‎های بدون جراحی صورت می‌‎پذیرد. درمان‎‌های روانشناختی؛ حوزه کاری متخصصین درد تنها به تجویز دارو و پیشنهاد راهکارها محدود نمی‌شود. بلکه یک متخصص درد می‌بایست تمام عوامل تأثیرگذار در ایجاد احساس درد حتی مسائل روزمره بیمار را در نظر بگیرد و شیوه جدیدی از زندگی را به او یاد بدهد. در واقع بسیاری از رفتارهای ما مثل برداشتن یک وسیله از روی زمین غلط بوده و نیازمند تصحیح می‎‌باشد. بنابراین در صورتی که تمایل به بهبود عملکرد خود و کاهش درد دارید راهکارهای مختلف پزشک را در نظر گرفته و در اجرای آن کوشا باشید.

طول درمان

در چه صورتی باید به متخصص درد مراجعه کنم ؟

یکی از مسائل بسیار مهم برای بیماران مدت زمان درمان و یا رسیدن به نتیجه‎‌ی مثبت است، در حقیقت هر بیماری تمایل دارد هرچه سریع‌تر از درد در نواحی مختلف بدنش رهایی یابد اما سرعت و روند درمان به پیچیدگی مشکل بستگی دارد. اما به طور کلی دوره‌های سه ماهه و یا شش ماهه برای درمان و کاهش 50 تا 100 درصدی درد صورت می‎‌پذیرد.

متخصص درد در درمان چه مشکلاتی مؤثر می‌باشد؟

اگر چه متخصصین درد معمولاً جهت تسکین دردهای عضلانی و یا ستون فقرات شناخته می‌شوند اما خوب است بدانید که استفاده از مشاوره‌‎های این متخصصان در درمان افسردگی، چاقی، اضطراب و استرس نیز مؤثر می‌‎باشند.

آزمایشاتی که توسط متخصیص درد توصیه می‌شود!

گاهی تشخیص مشکل از طریق معاینات فیزیکی و پرسش‌‎ها امکان‌پذیر نیست و در این حالت متخصص درد توصیه به تصویربرداری با اشعه ایکس برای ارزیابی ساختمان استخوان، سی‎‌تی اسکن برای بررسی بافت‌‎ها و استخوان‌‎ها و ام آر آی را برای اطلاع از ساختمان اسکلتی، دیسکو گرافی برای بررسی دیسک‌‎های بدن، الکترومیو گرافی جهت ارزیابی فعالیت الکتریکی فیبرهای عضلانی را می‌دهد.

مصرف داروهای تجویز شده

یکی از روش‎‌هایی که متخصص درد برای کنترل درد تجویز می‌کنند مصرف مسکن‌‎های خاصی است، اما توجه کنید که مصرف این مسکن‌‎ها می‌بایست طبق نظر پزشک و به تعداد مشخصی انجام شود؛ چر اکه مصرف نادرست و بیش از اندازه آن‌‎ها خطرات مختلفی را به همراه خواهد داشت. این نکته در خصوص سایر روش‌‎های درمانی مثل ورزش نیز صدق می‌کند یعنی سعی کنید حرکات خود را بر طبق نظر پزشک و به شیوه صحیحی انجام دهید، زیرا ممکن است در غیر این صورت سبب آسیب‎‌های بیشتری به بدن خود شده و دامنه حرکات خود را محدود نمایید و به گونه‌‎ای مشکل را پیچیده‌‎تر کنید.

در چه صورتی باید به متخصص درد مراجعه کنم ؟

کلینیک درد

در کلینیک درد به درمان دردهایی که حالت تهاجمی نداشته و از طریق روش‌‎هایی به جز جراحی باز قابلیت درمان دارد پرداخته می‌شود. اعمالی که توسط این کلینیک‎‌ها صورت می‌پذیرد در مقایسه با روش‎‌های جراحی معمولاً کم هزینه‎‌تر و کم خطرتر می‌باشد. متخصصین درد حتی بعد از انجام جراحی نیز می‌توانند مدت زمان بستری و یا طول دوران نقاهت شما را کوتاه کنند. هدف از راه‌‎اندازی کلینیک‌‎های درد تنها درمان یک بیماری نمی‌‎باشد بلکه در این کلینیک‎‌ها درمان‌‎هایی جهت جلوگیری از پیشرفت درد و کاهش خطر بروز عوارضی چون ذات الریه، ترمبوز، وریدهای عمقی و انواع عفونت‌‎ها صورت می‌پذیرد. در این کلینیک‌‎ها با ایجاد امید به زندگی و تغییر افکار کمک می‌شود تا بیماران خلق وخوی و احساس بهتری در رابطه با خود داشته باشند.

برای استفاده از خدمات مختلف جهت تسکین و یا پیشگیری از درد می‌توانید به مطب درد دکتر شمس مراجعه نمایید. دکتر شمس، متخصص درد و انستزی دارای مهارت در ارزیابی، پیشگیری و درمان درد متمرکز می‌باشد. در مطب درد از جدیدترین شیوه‎‌های تشخیصی و درمانی با شعار این که درد را نباید تحمل نمود بلکه باید کنترل، تسکین و درمان نمود استفاده می‌شود. برای برقراری ارتباط با این کلینیک می‌توانید به آدرس matabdard.com مراجعه فرمایید.

WWW.MATABDARD.COM

تلفن: ۲۲۵۵۸۶۰۲ – ۲۲۵۵۸۷۱۸ همراه : ۰۹۳۳۷۲۶۲۰۲۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا