دسته‌بندی نشده

در صورت گم شدن یا آسیب دیدن چمدان در فرودگاه چکار کنیم؟

چطور برای چمدان گمشده یا آسیب دیده مان غرامت بگیریم؟

برای خسارت گم شدن چمدان قوانینی وجود دارد ، در واقع کسی که به شما خسارت زده خودش را ملزم به پرداخت خسارت می کند ! فرودگاه ها طبق قوانینی که برای خود تعریف کرده اند قطعا به پاسخگوی مسافران خواهند بود .

اما در مرحله اول این وظیفه ی مسافر است که باید برای پیگیری خسارت مراجعه و با وقت و حوصله حق خودش را پس بگیرد . با دلگرم همراه باشید تا با هم خسارت چمدانتان را پس بگیریم .

قدم اول برای دریافت خسارت گم شدن چمدان

اولین کار پس از مشاهده چمدان این است که سریعا باید جهت پیگیری به بخشی از فرودگاه مراجعه کرد تحت عنوان ” cargo ” به معنای ” محموله” یا سایر واژه های مشابه مثل ” جامه دان ” که بیشتر در در فرودگاه های ایرانی مشاهده می شود .

در همان مکان آسیب ها و یا هر گونه ایرادی که به چمدان وارد شده را به مسئوله مربوطه نمایش داده از آن عکس برداری کرده و گزارش آن را بصورت کامل روی برگه ای که به شما تحویل داده اند پر می کنید و سپس توضیحات را جزء به جزء دقیق می نویسید . پس از اینکه گزارش تمام شد ، به شما یک آدرس ایمیل و یک کد رهگیری جهت پیگیری موضوع داده می شود .

دریافت خسارت بارهای گمشده در پرواز

قدم دوم برای دریافت خسارت گم شدن چمدان

در مرحله دوم تمام تصاویری که در مکان مورد نظر عکس برداری شده را به همراه کد پیگیری به آدرس ایمیلی که دریافت کردید ارسال می کنید . پس از آن باید منتظر پاسخ از سمت گیرنده بمانید معمولا از 2 تا 3 روز کاری به شما جواب می دهند . معمولا به شما یک سامانه معرفی می کنند که باید در آن سامانه فرم پر کرده و تمام اطلاعات به همراه کد رهگیری و تصاویر چمدان آپلود کنید .

حتماً بخوانید:

پس از اتمام کار مجدد تا 2 الی 3 روز معطل خواهید شد و بعد از بررسی مدارک ، با شخص شما تماس گرفته می شود و برای دریافت خسارت به آدرسی که در تماس تلفنی به شما داده شده مراجعه می کنید و در نهایت مبلغی که به عنوان خسارت در نظر گرفته اند به شما پرداخت می شود .

در صورت گم شدن و یا آسیب دیدن چمدان چه باید کرد؟

متاسفانه در بعضی فرودگاه ها ماموران حمل چمدان در جابجایی بی احتیاطی می کنند و این اشتباه که با پرت کردن چمدان به طرز فجیهی انجام می شود ، تمام خسارات ، آسیب دیدگی و یا گم شدگی را به گردن ایرلاین ( هواپیمایی ) می اندازد. به هر حال شرکت حمل کننده بر اساس دستورالعمل پیگیری یا جبران خسارت ، خود موظف به تامین رضایت مسافران است .

همانطور که گفته شد قبل از ترک فرودگاه باید فهرست موارد شامل گم شدن یا آسیب دیدگی ها را به شرکت حامل ارائه کند . در صورت تاخیر در تحویل بار و چمدان مسافر ضروری است تا مسافر حداکثر ظرف مدت 21 روز نسبت به اعلام موضوع خود اقدام کند .

نحوه دریافت خسارت بار آسیب دیده

نکات مهم برای تمام مسافران جهت پیشگیری

موقع خرید چمدان حتما از فروشنده فاکتور که تاریخ خرید هم درج شده باشد تهیه کنید چون اگر خدایی نکرده آسیب دید یا گم شد بعضی از ایر لاین ها فاکتور خرید از شما می خواهند .
حتما اسم و یک تلفن روی چمدانتان بزنید ( خیلی از ایرلاین ها نیم لیبل یا استیکری مخصوص این کار دارند که می توان روی چمدان چسباند یا از دسته ی آن آویزان کرد ) در صورت پیش آمدن هر مشکلی دسترسی به شما امکانپذیر باشد .
یک عکس واضح و مشخص طوری که برند و مارک چمدان ٍ، رنگ شکل ظاهری سالم تهیه کنید و برای روز مبادا ذخیره داشته باشید .
نکته آخر این است که برای خرید کاور محافظ خساست به خرج ندید چون کاور محافظ از خط و خش و آسیب های احتمالی که قطعا در جابجایی به وجود می آید جلوگیری می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا