دسته‌بندی نشده

در زمان سفر به چه پادکست‌ هایی گوش کنیم؟

معرفی بهترین پادکست‌های سفر لذت سفر

پادکست‌های فارسی

اگر هم‌سفر و هم‌صحبتی ندارید، پادکست‌های فارسی جذاب و شنیدنی هم‌سفران خوبی هستند. بهترین روش برای شنیدن انواع پادکست‌ها استفاده از اپ‌های پادگیر است. خوشبختانه بیشتر پادکست‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در دسترس هستند، مانند Castbox ،Apple Podcasts ،Google Podcasts ، Spotify، شنوتو، و ناملیک.

۱. پادکست رادیو آهنگ سفر

مقاله را با پادکستی درباره سفر شروع می‌کنیم که مثل خیلی از رسانه‌های دیگر اطلاعات خام و بایدها و نبایدهای خسته‌کننده را تحویل مخاطب نمی‌دهد. در هر اپیزود این پادکست، گردشگران و سفردوستان تجربه‌های سفر خود را بیان می‌کنند تا فرهنگ گردشگری با جان مردم آمیخته شود و همه بتوانند با کمترین هزینه بار سفر ببندند، ملزومات سفر را بشناسند و مسیرها را بلد باشند.

چرا در سفر گوش کنیم؟

طنین دل‌نواز این پادکست، سفری خیالی به نقاط بکر دنیا را برایتان رقم می‌زند. همچنین هرچه باید درباره مسیریابی، روش‌های سفر و بستن چمدان بدانید در اختیارتان می‌گذارد.

 بهترین پادکست‌

۲. پادکست رادیو ماجرا

در رادیو ماجرا عده‌ای جهانگرد و ایرانگرد دور هم جمع می‌شوند و داستان‌ ماجراجویی‌های خود را روایت می‌کنند. شنیدن این داستان‌ها به شما انگیزه می‌دهد در سفر پیش‌ رو کارهای جدیدی را تجربه کنید یا اصلا برای سفر بعدی دل را به دریا بزنید و به دیار سرزمین‌های ناشناخته بروید.

چرا در سفر گوش کنیم؟

هیچ‌چیز به‌اندازه شنیدن ماجراهای جذاب ماجراجویی‌ها و سفر به سرزمین‌های ناشناخته،‌ سفرهای دورودراز را برای مسافر راحت نمی‌کند.

۳. پادکست رادیو جولون

اگر اهل پادکست گوش‌دادن هستید، امکان ندارد اسم رادیو جولون به گوشتان نخورده باشد. راهی مقصد که شدید، هندزفری خود را وصل کنید و در فهرست‌ برنامه‌های این رادیو بگردید دنبال شهری که عازمش هستید. کیمیا و سالار در اپیزودهای حدودا یک‌ساعته این پادکست، سیرتاپیاز شهرهای مختلف را برایتان می‌گویند؛ از حمل‌و‌نقل در سفر می‌گویند، راه‌وچاه سفر کم‌هزینه را نشانتان می‌دهند و گوشتان را به شنیدن نوای محلی مناطق مختلف دعوت می‌کنند.

چرا در سفر گوش کنیم؟

اگر قبل از سفر فرصت کافی برای آشنایی با مقصد نداشتید، با رادیو جولون پای داستان‌های سفر دیگران بنشینید، به خاطراتشان گوش کنید و هم‌زمان اطلاعات مفید کسب کنید.

۴. پادکست رادیو دال

در رادیو دال تجربه مهاجران را می‌شنوید و ابهامات‌تان درباره مهاجرت برطرف می‌شود. مهاجران ایرانی در اپیزود‌های این پادکست به آرش طاهر می‌پیوندند و از تجارب خود درباره کار و زندگی و تحصیل در کشور جدید می‌گویند. اگر مقصد مهاجرت آنها مقصد سفر شماست، لابه‌لای حرف‌های این عزیزان اطلاعات خوبی درباره فرهنگ و آداب‌‌ورسوم مردم آن منطقه به‌ دست می‌آورید.

چرا در سفر گوش کنیم؟

حتی اگر قصد مهاجرت ندارید، بد نیست با کشورهای مختلف آشنا شوید و اطلاعات بیشتری درباره‌شان کسب کنید.

با پادکست‌های مرتبط با سفر آشنا شوید

۵. پادکست رادیو راه

چه‌کسی گفته در راه سفر فقط باید درباره سفر و گشت‌و‌گذار شنید؟ رادیو راه با پادکست‌های دیگر این فهرست کمی فرق می‌کند. فرقش این است که درباره سفر و گردشگری نیست. دکتر محبوب، مجتبی شکوری عزیز، در اپیزودهای یک‌ساعته این پادکست راه‌و‌چاه زندگی را نشانمان می‌دهد. اگر کنج آرامی می‌خواهید تا از اضطراب مقصد ناشناخته به آن پناه ببرید، رادیو راه شما را به درک بهتر خود و جهان دعوت می‌کند.

چرا در سفر گوش کنیم؟

صدای دل‌نشین دکتر شکوری و سخنانش درباره درک بهتر خود و جهان هستی، از اضطراب سفر می‌کاهد و وجودتان را سراسر آرامش می‌کند.

۶. پادکست رادیو ساگا

رادیو ساگا حس نوستالژیک قصه‌های مادربزرگ و طعم شیرین کودکی را تداعی می‌کند. ترکیب دلپذیر سنت و مدرنیته در متن قصه‌ها، آنها را جذاب‌تر هم می‌کند. در اپیزودهای این پادکست، حسین رضوی به زبان عامیانه روایت‌های کهن را برای بزرگ و کوچک تعریف می‌کند.

چرا در سفر گوش کنیم؟

اگر طرف‌دار خوابیدن در طول مسیر نیستید و می‌خواهید سر خود را با قصه‌ها و افسانه‌های جذاب گرم کنید، رادیو ساگا پادکستی عالی برای شماست.

۷. پادکست دایجست

پادکست دایجست درست مثل این است که در راه سفر، کتابی تاریخی، سیاسی، اجتماعی یا اصلا یک روزنامه دست‌تان بگیرید و تا مقصد مطالعه کنید. متن این کتاب‌ها معمولا سخت و فهمشان کمی دشوار است، اما فرشاد محمودی در این اپیزودهای یک‌ساعته خیلی ساده به پرسش‌های ما درباره سوداگران هرمی، گرمایش جهانی، پیدایش جهان و حتی موضوعات روز دنیا مانند رمزارزها پاسخ می‌دهد.

چرا در سفر گوش کنیم؟

سفر بهترین موقعیت برای دورشدن از اتفاقات روزمره زندگی و تفکر درباره مسائل روز جهان است.

منتخب پادکست‌ های گردشگری

۸. پادکست رادیو دیو

به‌نظرتان برای شناخت روحیات و احساسات و رسوم مشترک میان مردم، چیزی بهتر از ادبیات، شعر و موسیقی کشورها پیدا می‌شود؟ گردآورندگان رادیو دیو در اپیزودهای حدودا یک‌ساعته این پادکست، از ادبیات یک منطقه از زمین پهناور برایمان می‌گویند. سپس گوشمان را به شنیدن قطعه‌ای از موسیقی اصیل آن منطقه دعوت می‌کنند.

چرا در سفر گوش کنیم؟

فرهنگ ملت‌ها در ادبیات و موسیقی‌ آنها پدیدار می‌شود. در رادیو دیو، درباره ادبیات و موسیقی کشورها می‌شنوید و حس قدم‌زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهری آن‌سوی مرزها برایتان تداعی می‌شود.

پادکست‌های خارجی

اگر اهل پادکست‌های خارجی هستید، بعد از رزرو بلیت برای سفر با قطار، اتوبوس یا هواپیما، این چند پادکست را در تلفن همراهتان آماده کنید.

۱. پادکست The Habitat

پادکست «زیستگاه» انتخابی عالی برای مواقعی است که می‌خواهید در خانه بمانید و گوشتان را راهی سفر کنید، آن هم سفری به دوردست‌ها، به یک سیاره دیگر! داستان پادکست درباره ۶ فضانورد است که روی سیاره مریخ زندگی می‌کنند و راوی از تجربیات آنها طی یک سال برای ما می‌گوید.

چرا در سفر گوش کنیم؟

با شنیدن این پادکست، در‌ واقعیت دارید روی کره زمین قدم می‌زنید و جاذبه‌هایش را می‌بینید، اما در خیال خود روی سیاره دیگری گشت‌و‌گذار می‌کنید.

۲. پادکست Armchair Explorer

قصه‌هایی که در طول سفر می‌شنوید یک عمر خاطره ماجراجویی را در ذهنتان نگه می‌دارند. در این پادکست یک روزنامه‌نگار گردشگری به‌نام آرون میلار هر هفته پای صحبت بهترین ماجراجویان دنیا می‌نشیند و یک گزارش صوتی هیجان‌انگیز به‌سبک مستند تهیه می‌کند.

چرا در سفر گوش کنیم؟

با شنیدن این پاکست ذهنتان درگیر مکان‌ها و لحظات هیجان‌انگیزی می‌شود که از سفر خود انتظار دارید.

حتماً بخوانید:

۳. پادکست Imaginary Worlds

شنیدن قصه‌های فانتزی و علمی‌تخیلی چقدر برایتان جذاب است؟ سؤالاتی در این زمینه دارید که بی‌جواب مانده‌اند؟ پس پادکست «جهان‌های خیالی» به‌میزبانی مولینسکی برایتان عالی است. شاید کمتر پادکستی باشد که شما را هم‌زمان به شناخت خود، شناخت اطرافیان خود و دنیای پیرامون وادارد.

پادکست های سفر

چرا در سفر گوش کنیم؟

این پادکست با تغذیه قوه تخیل، هیجانی را تأمین می‌کند که برای سفر نیاز دارید.

۴. پادکست Haunted Places

اهل چالش هستید؟ همین‌طور که برای سفری جذاب چمدان می‌بندید، گوشتان را راهی اماکن تسخیرشده جهان کنید. تک‌تک اپیزودهای این پادکست با یک بازآفرینی روایی سرد شروع می‌شوند تا حس اندوه به شنونده منتقل شود.

چرا در سفر گوش کنیم؟

این پادکست سفر ذهن سفردوستان را به کاوش در تاریک‌ترین نقاط جهان دعوت می‌کند، مناطقی که شاید هیچ‌وقت در دنیای واقعی به آنها پا نگذاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا