دسته‌بندی نشده

در تابستان به کدام شهر های ترکیه سفر کنیم؟

ترکیه یکی از توریستی ترین کشورهای اطراف ایران است که سالیانه افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. اما این کشور و زیبایی هایش تنها محدود به استانبول نیست و شهرهای دیگری نیز هستند که باید به آنها سفر کنید. شاید برای شما سوال باشد که در تابستان به کدام شهرهای ترکیه سفر کنیم؟ در ادامه با شهرهای توریستی برای سفر به ترکیه در تابستان آشنا شوید.

بهترین زمان سفر به ترکیه چه فصلی است؟

به طور کلی تابستان زمان مناسبی برای سفر به ترکیه نیست، هوا گرم و شرجی بالا است. بهترین زمان برای سفر به ترکیه، اوایل ماه اسفند تا اوایل اردیبهشت، آب و هوای شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر مناسب هستند. مجموعا فصل بهار و پاییز را می‌توان زمان مناسبی برای سفر دانست.اما اگر قصد دارید تا در فصل تابستان به ترکیه سفر کنید، باید لیست محبوبترین شهرهای توریستی این کشور را بشناسید. در ادامه برخی از محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه برای سفر در تابستان معرفی شده اند.

  • آنتالیا، محبوب ترین شهر توریستی ترکیه

آنتالیا شهری ساحلی در کرانه دریای مدیترانه که یک مقصد عالی برای تفریحات آبی درست و حسابی است. اگرچه این شهر، به غیر از تفریحات آبی، جاذبه های دیدنی بسیاری دارد، اما بیشتر افراد، آنتالیا را با تجربه تفریحات و ورزش‌های آبی می‌شناسند.

موزه باستان شناسی، برج ساعت آنتالیا، غار کارائین، آکواریوم آنتالیا، چشمه‌های کارست، آبشارهای دودن، ساحل کنیالتی، مرکز خرید تراسیتی، مرکز خرید مارک آنتالیا، مرکز خرید شیمال و اوت لت دیپو بخشی از جاذبه های دیدنی این شهر محسوب می‌شوند.

در تابستان به کدام شهر های ترکیه سفر کنیم؟

اگرچه ماه های تابستان ترکیه هوای گرمی داشته و شاید از این جهت برای شما خوشایند نباشد، اما حراج های تابستانی، قیمت ارزان بلیط هواپیما و رزو هتل، دلایل خوبی برای سفر به ترکیه در تابستان است.

  • سفر به مارماریس

ترکیه، از 3 جهت به دریا راه دارد، بناباین طبیعی است شهرهایی که در کنار دریا واقع شده‌اند، محبوبیت بالاتری داشته باشند. مارماریس نیز یکی دیگر از شهرهای ساحلی ترکیه با طبیعت و نمای بسیار زیبا محسوب می شود که خصوصا در سال‌های اخیر، گردشگران توجه زیادی به آن نشان داده‌اند.

تور مارماریس یکی از پرفروش ترین تورهای ترکیه است. این شهر ساحلی با انواع تفریحات آبی و دریایی، سالانه میزبان مسافران زیادی بوده و یک پیشنهاد عالی برای تجربه یک مسافرت متفاوت و تجربه شنا و آبتنی در آب‌های دریای مدیترانه است. اگر به مارماریس سفر کردید، می‌توانید به شهرهای افسوس، پاموکال و جزیره کلئوپاترا نیز سر بزنید که در فاصله‌ای نزدیک با مارماریس قرار گرفته‌اند.

  • آنکارا پایتخت دوست داشتنی ترکیه

آنکارا اگرچه پایتخت سیاسی این کشور است، اما به دلیل جاذبه‌های توریستی بسیاری که دارد، سالانه افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. آنکارا شهر مدرنی است و بهترین دانشگاه های ترکیه، سفارت خانه‌ها، شرکت‌ها و ساختمان‌های مدرنی در این شهر وجود دارد.

همچنین وجود تعداد زیادی مراکز خرید نیز به محبوبیت این شهر برای گردشگران ایرانی افزوده است. از مهمترین جاذبه های دیدنی آنکارا می توان به پارک جنگلی آتاتورک، محله تاریخی هامامونو، مرکز خرید آنکارا مال، آکواریوم آکوا وگا و غیره اشاره کرد. اگر قصد سفر به این مقصد زیبا را دارید، پیشنهاد می‌شود حتما از قبل نسبت به خرید و رزور بلیط اقدام کنید تا نگرانی از بابت پر شدن پروازها نداشته باشید.

  • وان از شهرهای توریستی ترکیه

شاید خیلی از افراد وان را تنها مقصدی برای خرید و بازدید از اوت لت‌ها بدانند. اما وان جاذبه های دیدنی زیادی دارد. علاوه بر آن طبیعت زیبای این شهر، دریاچه زیبای وان نیز از دلایلی است که سفر به این شهر را جذاب می‌کند.

در تابستان به کدام شهر های ترکیه سفر کنیم؟

سفر به وان از جنبه های مختلفی محبوبیت دارد. قیمت های ارزان و مقرون به صرفه در شهر، مراکز خرید و ارائه تخفیف های جذاب، فاصله نزدیک به ایران و امکان سفر به صورت زمینی و همچنین جاهای دیدنی مثل کلیسای وان و غیره از دلایل محبوبیت بالای این شهر خصوصا برای ایرانیان است. برای مسافرت به ترکیه، وان نیز یکی دیگر از انتخاب های شما خواهد بود.

  • بدروم از محبوب ترین شهرهای ترکیه

یکی دیگر از شهرهای محبوب ترکیه خصوصا برای سفرهای تابستانی است. این شهر با عنوان ساحل فیروزه‌ای ترکیه شناخته می شود و علاوه بر سواحل زیبا و تفریحات دریایی متنوع، جاذبه‌ های تاریخی و دیدنی بسیاری دارد.

قلعه سنت پیتر، موزه آثار باستانی زیر آب بدروم، ‌‎آرامگاه هالیکارناسوس، ‏دروازه میندوس، سالن تئاتر بدروم، لنگرگاه تفریحی و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎شهر قدیمی بدروم ‏از مهمترین جاذبه‌ های دیدنی این شهر هستند که در سفر به بدروم می توانید از آنها بازدید کنید.

آیا تابستان به ترکیه سفر کنیم؟

انتخاب تاریخ و زمان سفر کاملا به شما و اولویت های شما بستگی دارد. سفر در تابستان مزیت های خاص خودش را دارد. برای مثال هزینه های سفر شما کمتر می شود. زیرا تابستان بهترین زمان سفر به ترکیه نیست و همین موضوع در ارزانتر شدن قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل تاثیرگذار است. از طرف دیگر مراکز خرید تخفیف های خوبی در این زمان ارائه می‌دهند.

پیشنهاد می کنیم که اگر قصد سفر دارید، وارد وب سایت فلای تودی شوید تا بتوانید رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل را با ارزانترین قیمت انجام دهید. برای این کار کافی است تا در سایت فلای تودی، وارد صفحه پروازها یا رزرو هتل شوید و بلیط آنتالیا تهران خود برای یکی از شهرهای ترکیه را با قیمت مناسب انجام دهید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل های آنتالیا با پشتیبانی 24 ساعته آماده ارائه باکیفیت ترین خدمات به کاربران خود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا