دسته‌بندی نشده

درمان خجالتی بودن

بعضی افراد به سرعت با اطرافیان وارد صحبت می شوند و حرف خود را می زنند و بعضی ها بدلیل خجالتی بودن نمی توانند به راحتی صحبت کنند. اگر شما جز آن دسته افرادی هستیدکه در اجتماعات بزرگ زبانتان بند می آید و یا نمی دانید چطور می توانید در یک مهمانی بزرگ با کسی سر صحبت را باز کنید نگران نباشید چون این مشکل، درمان دارد. با مجله دلگرم همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه می توان با کمی تمرین و اراده بر خجالتی بودن غلبه کرد.

درمان خجالتی بودن

چگونه خجالتی نباشیم؟

1. خودتان را بشناسید تا بتوانید از پوسته ای که دوروبرتان ایجاد کرده اید بیرون بیایید.

برای اینکه بتوانید به خجالتتان غلبه کنید باید بفهمید که چه چیزی باعث می شود که در مواجه با افراد خجالت بکشید؟ بعضی افراد زمانیکه در جمعی حاضر می شوند و کسی را نمی شناسند احساس خجالت می کنند. بعضی دیگر از وضعیت ظاهری خود و یا به دلیل عدم داشتن اعتماد به نفس خجالت می کشند. برای اینکه بتوانید با این خجالت بی مورد بجنگید باید یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید آن وقت است که ناخودآگاه اعتماد به نفستان بالا می رود و خیلی راحت و بدون خجالت در جمعی حاضر می شوید.

2. در کلاس های بازیگری شرکت کنید.

اگر فرد خجالتی باشید به طور حتم از شرکت در کلاس های بازیگری وحشت می کنید. زمانیکه در این کلاس ها شرکت کنید هم با افراد زیادی آشنا می شوید و هم اعتماد بنفستان بالا می رود. کلاس های بازیگری نه تنها به شما یاد می دهد که چگونه بازیگر خوبی باشید بلکه در این کلاس ها طرز برخورد با افراد دیگر و اینکه چگونه در مقابل چشم تعداد زیادی به راحتی مطلب خود را برسانید آموزش داده خواهد شد.

3. کارهای داوطلبانه انجام دهید.

اگر شرکت در کلاس های بازیگری واقعا برایتان دشوار است می توانید با کارهای داوطلبانه شروع کنید. مثلا وقتی در کلاس درس هستید و مطلبی را می دانید شما برای جواب دادن پیش قدم شوید، یا اینکه اگر در جمعی نشسته اید و کاری از دستتان بر می آید شما داوطلبانه پیشنهاد دهید که انجام می دهید و بلند شوید و در حضور همگی به آن کار بپردازید. کاری کنید که از آن پوسته ای که برای خودتان ساخته اید بیرون بیایید و به خودباوری دست پیدا کنید.

درمان خجالتی بودن
4. سعی کنید به افرادی که نمی شناسید نگاه کنید و لبخند بزنید.

نگاهتان را از نگاه افرادی که نمی شناسید ندزدید.در محل کار همکارانی را که نمی شناسید با یک لبخند ساده مهمان کنید. در خیابان یا مهمانی و هر جایی که افراد زیادی حضور دارند به کسانی که نمی شناسید نگاه کنید و لبخند بزنید.با اینکار تا حد زیادی اعتماد به نفستان را بالا می برید. نگران نباشید که بقیه چه فکری می کنند شاید اصلا خنده شما را با خنده جواب ندهند و یا شاید با خود بگویند شما مشکلی دارید اما مهم نیست کار خودتان را بکنید. هر روز این تمرین را داشته باشید و مطمئن باشید که خیلی زودتر از آنچه که فکر کنید در مواجه با افراد غریبه خیلی راحت و بدون خجالت رفتار خواهید کرد.

5. اجتماعی باشید و زیاد بیرون از خانه بروید .

اگر دوستتان به شما پیشنهاد داد که بیرون بروید و با هم خوش بگذرانید حتما یک “بله” بلند به او بگویید. با دوستان وقت گذراندن و بیرون رفتن یکی از آن زمان های ناب است که باعث می شود شما بتوانید تمرین افزایش اعتماد بنفس داشته باشید.همچنین با اخلاق ها و برخوردهای مختلف هم آشنا خواهید شد.

راه های مختلفی برای غلبه بر خجالت وجود دارد. اگر در بیرون از خانه و اجتماع ، زیاد سروکاری ندارید ممکن است کمی طول بکشد تا بر خجالت خود غلبه کنید اما غیر ممکن نیست. نکته مهم این است که هر روز سعی کنید بر اعتماد بنفس خود بیافزایید و با جهان مقابل با لبخند روبرو شوید.

گردآوری و ترجمه:
گروه روانشناسی مجله دلگرم

(اعظم بهادر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا