دسته‌بندی نشده

درباره گیگافکتوری تسلا در نوادا

الون ماسک در کنار فرماندار نوادا، برایان ساندوال در کارسون سیتی قرار گرفت تا خبر از انتخاب نوادا به عنوان جایگاه رسمی برای کارخانه گیگافکتوری تسلا دهد.

در مساحتی بیش از یک میلیون و دویست هزار فوت مربع ( 111484 مترمربع) کارخانه تولید باتری تسلا یکی از بزرگ‌ترین‌ها در نوع خود در جهان محسوب می‌شود و تسلا به خاطر آن ۱/۲ میلیارد دلار در طول ۲۰ سال معافیت مالیاتی دریافت می‌کند.

Tesla co-founder and CEO Elon Musk

Tesla co-founder and CEO Elon Musk

ماسک دراین‌باره توضیح می‌دهد که:

گیگافکتوری قدمی مهم در پیشبرد حمل‌ونقل پایدار محسوب می‌شود و شرایط را برای تولید انبوه وسایل نقلیه الکتریکی در دهه‌های آینده فراهم می‌کند. ما با همکاری پاناسونیک و شرکای دیگرمان قصد داریم که حداکثر پتانسیل این پروژه را آزاد کنیم.

برای انتخاب مکان این کارخانه، پنج ایالت دیگر امریکا نیز رقابت می‌کردند که در این میان، نوادا به خاطر شرایط مناسب مشوّق‌های اقتصادی و کاهش مالیاتی مورد توجه تسلا قرار گرفت.

Tesla Gigafactory

Tesla Gigafactory

درباره گیگافکتوری تسلا در نوادا

این کارخانه برای ساخت خود احتیاج به هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد دلار دارد و در ابتدا باعث استخدام ۳ هزار تن از کارگران ساختمانی می‌شود. سپس در هنگام شروع به کار گیگافکتوری در ۲۰۲۰، باعث ایجاد ۶۵۰۰ شغل جدید به صورت مستقیم و ۱۶ هزار شغل غیرمستقیم در ایالت نوادا می‌شود.

طراحی کارخانه جدید تسلا به صورت ویژه بر اساس انرژی‌های تجدیدپذیر صورت می‌گیرد. پنل‌های خورشیدی، سقف آن را خواهند پوشاند و همچنین از انرژی باد و زمین‌گرمایی نیز بهره گرفته خواهد شد.

Tesla Gigafactory

Tesla Gigafactory

تأثیر اقتصادی این پروژه در طول ۲۰ سال به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است و تسلا نیز ملزم شده که از آغاز آگوست ۲۰۱۸ مبلغ ۳۷/۵ میلیون دلار به صورت مستقیم برای تحصیلات ابتدایی سرمایه‌گذاری کند و همچنین بودجه تحقیقات یک میلیون دلاری برای تحقیقات باتری‌های پیشرفته درنظر بگیرد.

اعتبارهای مالیاتی شامل ۱۲۵۰۰ دلار برای هر شغل ثابت تمام‌وقت تا ۶ هزار نفر استخدام، یک اعتبار مالیاتی قابل‌انتقال به میزان ۵ درصد اولین سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری و یک ۲/۸ درصد دیگر برای ۲/۵ میلیارد دلار بعدی می‌شوند.

Elon Musk

Elon Musk

تخفیف‌های مالیاتی شامل موارد زیر هستند:

  • ۱۰۰ درصد مالیات فروش تا ۳۰ ژوئن ۲۰۳۴
  • ۱۰۰ درصد مالیات بر ساختمان و تأسیسات تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴
  • ۱۰۰ درصد مالیات بر اموال شخصی تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴
  • ۱۰۰ درصد مالیات بر اصلاح تجارت تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴

همین‌طور سیستم مالیاتی زیر بعد از تخفیف‌ها اعمال می‌شود:

  • ۴۳۰ میلیون دلار در درآمد کلی سهام بیش از ۲۰ سال
  • ۹۵۰ میلیون دلار در درآمد سهام دولت محلی بیش از ۲۰ سال
  • ۵۰۰ میلیون دلار در آموزش ابتدایی بیش از ۲۰ سال

در نتیجه، درآمد کلی مالیاتی برای ایالت به ۱/۹ میلیارد دلار می‌رسد.

43a115cbd6f4788924537365be3d6012-tesla-ditches-home-state-settles-on-nevada-for-gigafactory

Tesla Gigafactory

نوادا همچنین مالیات فیلم‌سازی خود را افزایش داده تا هزینه بیشتری به تسلا بپردازد. تسلا به مدارس هزینه می‌دهد و در مقابل به ۹ صورت معافیت مالیاتی دریافت می‌کند. در همین حال، گامی بلند برای تولید باتری‌های مورد نیاز مدل 3 EV با قیمت ۳۵ هزار دلاری خود برمی‌دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا